Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddning av batteriet klickar ibland, ny MBA

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 09:35

På min nya MBA har jag upptäckt att laddningen av batteriet inte alltid fungerar perfekt. När jag ansluter laddkabeln så händer det inget. Det har skett både när den varit öppen och stängd. Det räcker med att ta loss kontakten och ansluta igen så hoppar laddningen igång igen. Det har hänt 4 ggr på en månad.

Är detta något vanligt på MBA? Nu är det ju en ny MacSafe på MBA så det finns väl inte mycket empiri på området.

Men vad göra? Vänta och se om det är tillfälligheter? Lämna in dator och laddare? Min erfarenhet säger mig att det nästan aldrig fungerar att få sker fixade om problemet bara uppstår någon gång då och då.

  • Avstängd
  • 2012-08-03 09:48

Har märkt samma sak på min MBPR, verkar som den inte hamnar perfekt ibland underligt nog...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 09:51

Vad händer om ni vickar lite försiktigt på kontakten, börjar lampan lysa då eller måste man ta ut den och sen sätta i den igen?

  • Avstängd
  • 2012-08-03 09:52
Ursprungligen av stile:

Vad händer om ni vickar lite försiktigt på kontakten, börjar lampan lysa då eller måste man ta ut den och sen sätta i den igen?

50-50 kanske

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 10:37
Ursprungligen av stile:

Vad händer om ni vickar lite försiktigt på kontakten, börjar lampan lysa då eller måste man ta ut den och sen sätta i den igen?

Jag har inte provat med försiktig hand. Jag har vickat men så pass mycket att det får betraktas som att ta bort och sätta dit. Den nya MacSafekontakten sitter ju så löst i vertikal riktning att man behöver bara nudda den så har man vickat...

1
Bevaka tråden