Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rdio nu i Sverige

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder Spotify i väldigt liten utsträckning på grund av det begränsade utbudet. Är det någon stor skillnad gentemot Rdio?

Jag vägrar använda något som lägger beslag på utrymme på min hårddisk, mer än för själva applikationen. När jag slängde ut Spotify fick jag 10 GB mer utrymme på disken, och då hade jag inga offline-spellistor. Uppför sig Rdio månne annorlunda?

Ursprungligen av pmarriott:

Jag vägrar använda något som lägger beslag på utrymme på min hårddisk, mer än för själva applikationen. När jag slängde ut Spotify fick jag 10 GB mer utrymme på disken, och då hade jag inga offline-spellistor.

Skälet till det beror på den P2P-teknik som Spotify använder för att distribuera strömningen. Lite kontroversiellt i början (använder utgående bandbredd) men inte så ofta diskuterat numera.

Du vet att du kan ändra den inställningen va?

Ursprungligen av pmarriott:

Uppför sig Rdio månne annorlunda?

Inte hunnit undersöka det ännu.

Ursprungligen av Capeman:

Jag använder Spotify i väldigt liten utsträckning på grund av det begränsade utbudet. Är det någon stor skillnad gentemot Rdio?

Jag har inte hunnit kolla runt så mycket ännu, men det verkar lite bättre ibland, ibland inte. Ingen Metallica till exempel. Men du kan lyssna på Dark Side of the Moon vilket är mer än man kan i Spotify!

Sen kan man ju alltid kolla in jämförelserna från Wired, men de är för USA förstås. Där var Rdio lite bättre:

Wired: Spotify vs. Rdio: Who Has The Exclusives?
Wired: Spotify vs. Rdio, Part 2: The Billboard Charts

Rdio och Sonos verkar inte fungera i Sverige, har i alla fall inte det alternativet i någon av mina Sonos Controllers. Trist, hade velat testa Rdio.

Några andra reflektioner:

- Rdio har AirPlay i iOS-appen, men tyvärr inte i Mac-programmet (Airfoil fungerar förstås, men direkt stöd hade varit trevligare).

- Varken Spotify eller Rdio har stöd för att använda iPhone som fjärr för Mac-programmet (så som iTunes har). Det finns tredjepartslösningar för detta men de kräver att man installerar extra programvara på sin Mac. Jag skulle vilja att det fanns inbyggt i båda programmen.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-07-05 12:37

Ett plus är att det verkar som om man inte <b>måste</b> sälja sin själ till Facebook för att få vara med...

Ursprungligen av lasselu:

Ett plus är att det verkar som om man inte måste sälja sin själ till Facebook för att få vara med...

Eller så skapar man ett skräpkonto på Facebook så slipper man sälja sin själ.

Synd att det inte fungera med Sonos i Sverige
Det gör det ju i USA

Ursprungligen av MalcomX:

Synd att det inte fungera med Sonos i Sverige
Det gör det ju i USA

Funkar i Sonos

Ursprungligen av Jonas Svensson:

Funkar i Sonos

Ja nu har de lagt till Rdio, det fanns inte innan..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-07-16 01:00

Har inte hunnit prova det mer än 25 min nu, men det verkar vara ganska schysst.. Snyggare design på Apparna än Spotify!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-17 20:00

Hur tycker ni som har testat att shuffle fungerar?

För det fungerar ju totalt värdelöst i Spotify...

Jag ska testa Rdio idag på en hemvändarfest som jag har varje år, då får 20+ personer välja musik via min iPad. (Via Sonos, och vanligtvis Spotify.) Vet inte om det är någon som kommer att märka någon skillnad.

1
Bevaka tråden