Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra blev det här egentligen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som en glad, öppen, social person som älskar att diskuttera och höra andras åsikter, hur galna eller hur underbara de än är, så blev jag oerhört glad när jag läste den här nyheten:

http://www.99.se/artiklar/2751-kronika-slut-pa-projekt-kunskapsdatabas.html

Björnström (som för övrigt är en av de mest trevliga och öppna personerna jag stött på "på internet") hade en fin vision i Februari. Problemet verkar väl snarare vara att alla inte är med i skutan.
Jag älskar min macbook, min macmini, min apple-tv och min iphone. Jag älskar att diskuttera de och framtiden för Apple. Att diskuttera kommanade operativ och lösningar. Men det finns även en del inom mig och många andra, som gärna vill diskuttera helt andra saker.

Som huruvida ordet "hen" hör hemma i det svenska språket.
Som hur löneklyftor mellan män och kvinnor ser ut och hur dessa problem kan lösas.

Att stänga dessa trådar med torftiga motiveringar om att "det är politiska trådar och det är inte okej" känns inte särskilt förtroendeingivande. Särskilt inte när jag alltid i min vilda fantasi trott att loungen skulle hålla lite högre tak än resten av forumet, och inte slaviskt behövde hållas off-topic.

Att sedan förklara stäningningen i feedback-forumet med att:
"trådarna rapporterades om och om igen"
"Vi fick redigera personangrepp om och om igen"
Känns som rena rama efterhandskonstruktionerna.

Att gå in i försvars-ställning är alltid lätt, särskilt om man sitter i maktposition. Men när man dessutom stänger en tråd i feedback-forumet för att man själv tycker att diskussionen är över för att "problemet är löst". Då känns det inte som man är intresserad av feedback på allvar.

Ett lång inlägg blev det, men kärnfrågan är väl väldigt enkelt:
Är det egentligen någon mening att ha kvar lounge-delen av forumet, om forumvärdarna ändå inte tillåter högre tak där än någonannanstans?

(Och nej, det beror inte på att jag är på väg att nå 20.000 inlägg. )

Det är förändringar på gång på 99mac, dessa presenteras nästa vecka. Håll ut tills dess.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-24 09:17

Det var det vettigaste du skrivit någonsin PeeMaN! Håller med
fullständigt!

Förhoppningsvis skall vi slippa sådanna här onödiga stängningar mm nu när vi ÄNTLIGEN kommer få uppdaterade regler som man förhoppningsvis inte kommer kunna tolka på flera sätt. Som jag har förstått det kommer det bli lite högre i tak

1
Bevaka tråden