Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store öppnar på NK i Stockholm

Tråden skapades och har fått 116 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-05-23 06:47

Varför bygger man kyrkor, M.Sundbom?

Ursprungligen av reze:

Varför bygger man kyrkor, M.Sundbom?

Gör man? Kyrkbyggandet har väl visat en nedåtgående trend sedan medeltiden.

Men jag tror jag förstår vad du menar. Konsumtion är den nya religionen, kommersiella köptempel dess kultplats och Apple den mest beundrade gudomligheten. NK blir perfekt.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-23 07:07

Få se nu:
"Flagship stores have opened in Amsterdam, Palo Alto, Boston, New York City, Chicago, San Francisco, Tokyo, Osaka, London, Sydney, Perth, Montreal, Munich, Frankfurt, Zurich, Paris, Beijing, Glasgow, Honolulu, Shanghai, and Hong Kong."

Okej, så i denna lista, där städer som Berlin, som väl ändå får ses som en av Europas viktigaste trendstäder (möjligen passerad av London, men fan vet) tydligen inte platsar in, menar våra kära huvudstadsbor att Stockholm har en så pass given plats att allt annat vore någon form av skandal av Apple i klass med Titanics undergång?

Jojo, jag visste att det fanns lite inslag av hybris däruppe, men det här är väl ändå lite väl va?

Flagships i München, Glasgow och Perth! Då förstår man att det är många parametrar som spelar in (dom kom helt enkelt över coola lokaler till bra hyra där och skattelättnader etc). Att det inte finns en Flagship i Berlin beror givetvis på att dom inte hittat the spot (försök hitta en stor lokal i Berlin centrum som man får göra vad man vill med - bygga kan man glömma ).
Jag upprepar för dom som inte fattat än: Var Flagships hamnar beror på många saker - inte ens Apple kan komma och peka ut något i värdlens ekonomiska större kluster. När det gäller mark och rum i dessa storkluster så får dom som alla andra snällt ställa sig i kö med mössan i handen eller ta vad som bjuds. Vill man ha vad Apple vill ha - för ett Flagship - så är det mycket, mycket svårt att hitta något.

Gick förbi NK och kollade lite lägen:
I pk gallerian precis där det finns en rulltrappa in till NK finns en ledig ytan som i mina ögon vore bra, mycket stort flöde.
Annars på gatuplan finns ju den exklusiva klock ytan med champagnebaren ovanför, mycket bra plats.
Mittemot herrskjortor gatuplan finns en skoyta som kan vara lämplig.
Högre upp i NK tror jag inte lika mycket på pga sämre flöde.

Mina tips...

Ursprungligen av artistfinder:

Gick förbi NK och kollade lite lägen:
I pk gallerian precis där det finns en rulltrappa in till NK finns en ledig ytan som i mina ögon vore bra, mycket stort flöde.
Annars på gatuplan finns ju den exklusiva klock ytan med champagnebaren ovanför, mycket bra plats.
Mittemot herrskjortor gatuplan finns en skoyta som kan vara lämplig.
Högre upp i NK tror jag inte lika mycket på pga sämre flöde.

Mina tips...

Det ska tydligen stå byggplank framför två ytor (vägg-i-vägg?) någonstans där inne.
Såg du dem?

Ursprungligen av acreative:

Det ska tydligen stå byggplank framför två ytor (vägg-i-vägg?) någonstans där inne.
Såg du dem?

Var menar du? Inne i NK? På vilket plan?Eller menar du i PK gallerian?

Ursprungligen av artistfinder:

Var menar du? Inne i NK? På vilket plan?Eller menar du i PK gallerian?

Jag vet faktiskt inte.
Har inte varit där själv utan fått det återberättat för mig.

Tänkte ta en tur in i morgon efter jobbet.

PK-gallerian vore ju något. Men det är inte NK - NK och PK-gallerian är två olika ställen.

Ursprungligen av Zimmerman:

PK-gallerian vore ju något. Men det är inte NK - NK och PK-gallerian är två olika ställen.

PK-banken alias Nordea ryktas ju flytta ut från stan och då blir det stora ytor lediga i det huset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-23 16:40
Ursprungligen av M. Sundbom:

PK-banken alias Nordea ryktas ju flytta ut från stan och då blir det stora ytor lediga i det huset.

Men ryktas flytta, då är de kvar där nu antar jag? Då är det knappast aktuellt med den lokalen om AS ska öppna i höst.

Ursprungligen av Zimmerman:

PK-gallerian vore ju något. Men det är inte NK - NK och PK-gallerian är två olika ställen.

Visst det stämmer men just denna plats ligger ca 20 m från NK. Men som sagt enbart min spekulation.

Men personliga favorit är gamla Palmhuset som nu byggs om till rest. Vau de ville. Den hade passat fint, riv huset och bygg en klassiskt glas kub med butiken under.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-23 16:41
Ursprungligen av artistfinder:

Visst det stämmer men just denna plats ligger ca 20 m från NK. Men som sagt enbart min spekulation.

Men personliga favorit är gamla Palmhuset som nu byggs om till rest. Vau de ville. Den hade passat fint, riv huset och bygg en klassiskt glas kub med butiken under.

Ja det är ju inte helt säkert att det blir NK-huset, jag hoppas det blir något bättre.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-23 19:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 08:57

Hahah och dom använder febers dåligt photoshop:ade bild!

Nejdå, NK-ryktet är bara rent nys. Inget att fästa sig vid.

Ursprungligen av Zimmerman:

Nejdå, NK-ryktet är bara rent nys. Inget att fästa sig vid.

Och det vet du?

Om andra vet att det blir NK så vet jag att det inte blir det. Alla utsagor är lika "sanna" och har samma tyngd.
För mig - som tycker att tanken på Apple på NK är absurd - så är min utsaga sannare.

Ursprungligen av Adrian B:

Och det vet du?

Ursprungligen av Zimmerman:

Om andra vet att det blir NK så vet jag att det inte blir det. Alla utsagor är lika "sanna" och har samma tyngd.
För mig - som tycker att tanken på Apple på NK är absurd - så är min utsaga sannare.

Du är farligt nära definitionen av ett troll just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 15:40
Ursprungligen av Zimmerman:

Om andra vet att det blir NK så vet jag att det inte blir det. Alla utsagor är lika "sanna" och har samma tyngd.
För mig - som tycker att tanken på Apple på NK är absurd - så är min utsaga sannare.

Fast du vet ju ingenting, lika lite som alla andra. Jag skulle också gärna se att den hamnar någon annanstans men just nu måste ju ändå NK vara det hetaste spåret hur trist det än verkar.

Men det är ju det jag säger!

Besynnerligt: Om man säger att det blir NK så är det OK. Om man säger att det inte blir NK...så blir det ett j-a liv. Vad är detta? Vad är det som händer?

Ursprungligen av stile:

Fast du vet ju ingenting, lika lite som alla andra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 16:05
Ursprungligen av Zimmerman:

Om man säger att det inte blir NK...så blir det ett j-a liv

Nej då, men hade du haft ett förslag på något annat hade det varit något. NK-ryktet hur tråkigt det än verkar är ju det som finns nu. Att din sanning skulle vara sannare håller jag inte med om, och det utan ett jävla liv

Ursprungligen av Zimmerman:

Men det är ju det jag säger!

Besynnerligt: Om man säger att det blir NK så är det OK. Om man säger att det inte blir NK...så blir det ett j-a liv. Vad är detta? Vad är det som händer?

Kan det ha något att göra med att 99 antagligen har en källa (annars skulle de ju inte ha publicerat något), medans du säger att du inte har det utan vill vara negativ mest för sakens skull? Sedan får väl tiden utvisa om deras källa hade rätt eller ej.

Det där förstår jag inte - måste vara en bjälk i betraktarens öga. "Negativ för sakens skull"? Det är ju bara barn som håller på så - trotsåldern.

Nej, jag fattar fortfarande inte varför min sågning av NK-spåter väcker så mycket ont blod. Det är för mig ett veritabelt mysterium. Jag - och andra - har ju sågat 1000 spår tidigare utan att det gett detta resultat :-D. Helskumt.

Nå - någon källa av värde tror jag inte alls att artikelförfattaren har. Hur skulle jag kunna veta det. man ska inte tro på allt som står i tidningarna...och man ska ABSOLUT inte tro allt som står i forum på internet
Hur någon kan så blåögt tro på en artikel med anonym avsändare i ett internetforum är spöklikt :-D.

Ursprungligen av Luftvargen:

medans du säger att du inte har det utan vill vara negativ mest för sakens skull?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 09:56

Jag har hela tiden tyckt att Volvos showroom i Kungsträdgården skulle passa Apple utmärkt. Bra läge och bra lokal. Tyvärr så lär väl inte Volvo flytta...

hade det varit SAAB så hade det nog varit ledigt nu
Jo, lokalen är intressant...läget...kanske...lågt i tak är det i.o.f.s....Apple skulle nog inte kunna göra så mycket där.
Nåväl - det är upptaget som sagt.

Ursprungligen av chuck:

Jag har hela tiden tyckt att Volvos showroom i Kungsträdgården skulle passa Apple utmärkt. Bra läge och bra lokal. Tyvärr så lär väl inte Volvo flytta...

Åter till ämnet om jag får be!

Det finns tyvärr ingen tillräckligt stor yta på NK för tillfället, Finns däremot en yta i PK-Huset som ligger ihop med NK. Där Dea-Axelssons låg förut. Mer troligt att det är där de öppnar än på NK.

Ursprungligen av Andreas Ferber:

Det finns tyvärr ingen tillräckligt stor yta på NK för tillfället, Finns däremot en yta i PK-Huset som ligger ihop med NK. Där Dea-Axelssons låg förut. Mer troligt att det är där de öppnar än på NK.

Det är precis där jag menar!
I mina ögon den mest troliga platsen "vid NK".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-26 11:50
Ursprungligen av artistfinder:

Det är precis där jag menar!
I mina ögon den mest troliga platsen "vid NK".

Är det en stor lokal? Ska nog dra dit idag och snoka runt lite.

Bevaka tråden