Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svarta prickar på Ipadskärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-05 02:26

I dag hämtade jag min Ipad och gick igenom den. Jag noterade två väldigt små svarta prickar mitt på skärmen. Det känns som att det borde gå att skrapa bort dem, de liksom sticker upp när jag drar med nageln över, men jag har inte lyckats. Är det någon som har varit med om något liknande? Prickarna syns bara när skärmen är vit men jag känner dem förstås då också. Jag undrar om det är en misslyckad skärm, även om prickarna är väldigt små. Det är alltså inte pixelfel.

Kan du kanske skrapa bort dom med typ rakblad utan att det lämnar nånting efter? Låter inte så bra iofs med den coating som finns på skärmen.
Gå tillbaka dit du köpt den och returnera / häv köpet om du kan.

  • Medlem
  • 2012-05-05 09:14

Om du använder rakblad och skadar paddan blir det svårt att få garanti. Ta tillbaka paddan till butiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-06 22:37
Ursprungligen av scott:

I dag hämtade jag min Ipad och gick igenom den. Jag noterade två väldigt små svarta prickar mitt på skärmen. Det känns som att det borde gå att skrapa bort dem, de liksom sticker upp när jag drar med nageln över, men jag har inte lyckats. Är det någon som har varit med om något liknande? Prickarna syns bara när skärmen är vit men jag känner dem förstås då också. Jag undrar om det är en misslyckad skärm, även om prickarna är väldigt små. Det är alltså inte pixelfel.

Jag är en idiot. Det är pixelfel.

Ursprungligen av scott:

Jag är en idiot. Det är pixelfel.

Första gången jag hör talas om någon som kan känna av trasiga pixlar rent fysiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-07 14:55
Ursprungligen av keptang:

Första gången jag hör talas om någon som kan känna av trasiga pixlar rent fysiskt.

Svaret här är snarare att jag är en idiot - med en stark önskan om att det som fanns på skärmen skulle gå att skrapa bort. Tre av mina fem senaste Appleköp har haft pixelfel, förutom min Iphone (iofs inte köpt av mig, jobbtelefon) och min frus MBA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-08 22:03

Jag är nu en dubbel idiot. Jo, man kan känna den större av fläckarna med nageln. Det är något fel på själva skärmen. Garantiärende. Vilken otroligt meningslös tråd det här har utvecklat sig till.

Hur gick det med detta? Jag har också tre prickar på min iPad, med något som ser ut som små streck mellan dem. Är det lönt att lämna tillbaks den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-16 22:11

Ett år senare: fläckarna försvann med lite användning. Tråden behövde aldrig startas egentligen.

1
Bevaka tråden