Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att köpa en Ipad 2 nu innan ev. släpp av Ipad 3?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Åker till staterna in nästa vecka och hade planerat ett inköp av en padda (wifi 32 GB), trots att jag inte har något egentligt behov bara en känsla av att mitt liv är tomt utan en iPad.

Känns typiskt att spekulationerna nu är i gång att trean släps i början av mars. Frågan är om det är värt att köpa nu eller om jag ska vänta och betala Sverige-pris när den väl släpps här? Kan komma över en 32 GB wifi för 499 dollar + skatt. Det är ganska bra pris känns det som.

Så frågan är väl om Ni tror att trean kommer att vara så fenomenal att det är värt att vänta och att betala betydligt mer?

Hälsningar
Anna

Nya modellen är naturligtvis snabbare/bättre/läckrare än den gamla.

Vill du ha en iPad när du är där, köp en.
Bara du kan bestämma om du tycker det är värt det eller inte.

Jag hade köpt den.

Du har ju 1 500 kronor att uppgradera för om 3-an kommer till våren och den är mycke bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-11 14:49

Håller med övriga här, köp om du är sugen. Sen om du vill ha en iPad 3 så kan du ju ge bort iPad 2 till någon i familjen eller sälja den.

Ja, köp om du har lust. Du lär ju få igen det mesta av dina pengar om du säljer den här efter några månader.

500 dollar för en 32-giggare är förresten redan ovanligt billigt, men det visste nog alla redan.

5 200 kostar den i Sverige, säg att du betalar 10 % moms så blir det 3 700 med nuvarande dollarkurs. Rätt bra.

New York = 8% state tax som tillkommer på varans pris, åker man över till new Jersey, som ligger breve, 0%.....

Ursprungligen av Goflorp:

åker man över till new Jersey, som ligger breve, 0%.....

Inte värt!

  • Avstängd
  • 2012-02-11 16:35

Håller med, dumt att inte köpa den för det priset... gillar du den inte är den ju lätt att bli av med.
Fast jag tror du kommer att gilla den skarpt, för vad den gör, gör den för det mesta väldigt bra med rätt appar.
Ersätter inte fullt ut en MacBook-xx på allt men bra nära beroende på vad du tänker ha den till.

Tänkte köpa en "refurbished" men ser nu att leveranstiden inte kommer att synka med mina datum. /€@5:€@ Grymt besviken att jag inte beställde för två dagar sedan. Jaha... Nu kostar den plötsligt 599 + skatt.

Har redan en MacBook Pro, IMac och iPhone 4S. Så jag behöver ju inte egentligen...

  • Avstängd
  • 2012-02-11 21:01
Ursprungligen av kustvagen:

Har redan en MacBook Pro, IMac och iPhone 4S. Så jag behöver ju inte egentligen...

Man måste ha minst en av varje av Apples nuvarande prylar, har man äldre räknas en ny bort för varje, skulle bli löjligt annars...
Har man inte det får man inte vara medlem i 99

Ursprungligen av kustvagen:

Har redan en MacBook Pro, IMac och iPhone 4S. Så jag behöver ju inte egentligen...

Oh yes you do.. Du vet bara inte om det än

Ursprungligen av kustvagen:

Har redan en MacBook Pro, IMac och iPhone 4S. Så jag behöver ju inte egentligen...

Jag ser ingen iPad i din uppräkning, så jo, du behöver en.

Jo, det behöver du, du kommer bli medveten om det när du har en.

En 32 GB går nu på 639 dollar.

Får fundera några dagar...Återkommer!

  • Avstängd
  • 2012-02-12 16:55
Ursprungligen av kustvagen:

En 32 GB går nu på 639 dollar.

Får fundera några dagar...Återkommer!

Äh... köp, det finns dom som inte gör annat än pengar... gäller bara att vet var dom lägger högarna

Ursprungligen av kustvagen:

En 32 GB går nu på 639 dollar.

Får fundera några dagar...Återkommer!

Det är ju ändå ca 700:- billigare än här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-12 18:28

Slöseri att köpa nu. Du sparar inte pengar på att önska att du hade lagt de pengarna på iPad 3, när den kommer om en månad och får iPad 2s skärm att se ut att vara från medeltiden. Det mest idiotiska som finns är människor som köper saker för stt de gör ett "kap", istället för stt köpa något de verkligen vill ha, eller behöver.

Jag är väl som typ många andra. Utomlands är det monopol-pengar man handlar med medan här hemma så är pengar verkliga pengar.
Sverige lär väl knappast få iPad 3 om en månad utan vi får väl snällt vänta ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-14 00:44

Vilket snällt erbjudande. Men jag har faktiskt redan köpt. En vit padda ligger i hotellreceptionen och väntar på mig. 48 timmar från Kina till Chicago. Snabba puckar. Pris 3600 SEK för en 32 GB (dock refurbished). iPad 2 får duga tills jag bestämt mig för om det finns någon användning för den eller om det bara är mitt ha-begär som jag stillat...

Första veckan med paddan: Den är helt ok. Ångrar inte köpet men skulle inte lägga mer pengar. Så när det kommer till iPad 2 vs iPad 3 vinner Ipad 2.

  • Medlem
  • Torsås
  • 2012-02-25 12:50

köpa eller inte

Hej
Vad tror ni ska man slå till på en iPad 2 16g för 3700,eller tror ni att den kommer att bli mycket billigare när 3an
Kommer? Kommer 3 att ligga på samma pris som 2an idag?någon som kommer i håg hur det var föra gången?

Ursprungligen av eas76:

Hej
Vad tror ni ska man slå till på en iPad 2 16g för 3700,eller tror ni att den kommer att bli mycket billigare när 3an
Kommer? Kommer 3 att ligga på samma pris som 2an idag?någon som kommer i håg hur det var föra gången?

Apple kommer troligen att sluta sälja 2:an i samma ögonblick som 3:an släpps om de följer samma exempel som från 1:an till 2:an. Återförsäljare som har 2:or på lager kommer att sälja ut dem billigare en tid efter. Annars kommer nog en stor del av restlagret att köpas upp till ändamål som till exempel "Köp en ny Hyundai och få en iPad på köpet".

Ursprungligen av pmarriott:

Apple kommer troligen att sluta sälja 2:an i samma ögonblick som 3:an släpps om de följer samma exempel som från 1:an till 2:an. Återförsäljare som har 2:or på lager kommer att sälja ut dem billigare en tid efter. Annars kommer nog en stor del av restlagret att köpas upp till ändamål som till exempel "Köp en ny Hyundai och få en iPad på köpet".

Faktum är att när iPad 2 släpptes så såldes iPad 1 till reducerat pris ett tag efteråt.

Ursprungligen av Capeman:

Faktum är att när iPad 2 släpptes så såldes iPad 1 till reducerat pris ett tag efteråt.

På Apple Store?

Ursprungligen av pmarriott:

På Apple Store?

Ja, iPad 1 prissänktes när iPad 2 släpptes och fanns till försäljning en bra stund tills lagren tog slut. Precis som förra modellens iPhone blir billigare (med 8GB lagring) när en ny släpps.

Ursprungligen av pmarriott:

På Apple Store?

Yes, precis som keptang skriver.

Bevaka tråden