Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar en MBP mid 2010 för BF3?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Varför det? Om man vet att man har ett spel som är sprillans nytt och som kräver en dator av absoluta högsta klass för att kunna spela det samtidigt som man vet med sig att man inte har en dator som motsvarar dessa krav så kan det väl knappast vara frustrerande?

Hade det gällt att man inte har pengar till att köpa en sådan dator som motsvarar kraven och man hade tyckt att DET var frustrerande så hade jag förstått det men att vara frustrerad över att datorn man har inte pallar med förstår jag inte alls.

Även om man vet det kan det vara frustrerande:
"FAN! Jag har inte en dator som klarar att spela det här spelet."
FRUSTRERANDE.

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-11-08 08:07
Ursprungligen av PeeMaN:

Även om man vet det kan det vara frustrerande:
"FAN! Jag har inte en dator som klarar att spela det här spelet."
FRUSTRERANDE.

Det var precis så jag menade, kartongen ligger där, men jag saknar hårdvaran, som ett barn på julaftons morgon sitter man då där och kan inte spela Hur som helst, nya datorkomponenter inhandla så till helgen kanske man kan få ihop en vettig burk.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-06 16:57

Vilken tur att vi är olika

Vilka problem dagens människor har! Att inte kunna spela ett spel!

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-11-12 18:39

Japp, allvarligt problem... Sitter nu och installerar min "renoverade" pc-dator (chassi & nätagg är ju iaf. kvar). En i7, Corsair SSD och en GTX 580 grafikkort borde ju göra BF3 spelbart...

Jag har en Mac Pro 2xQuad 3.0 GHz med 12GB RAM och Radeon HD4800. Tyvärr är min dator för gammal - den kör EFI32 vilket bara ger 2GB RAM i Windows-läge. Och då hackar det. Kan dock inte motivera en PC för min fru kommer inte godkänna att jag bär in den och jag har egentligen inte tid att spela. Har lagt typ 3 timmar på kampanjen med lite hackande och det var riktigt grymt.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-02-07 15:25

Jag har spelat BF3 på min fullmatade 2011 iMac (3,4GHz i7, 16GB RAM, SSD, 2GB Radeon 6970M) och det är helt spelbart på max inställningen (inte alla punkter maxade - den förvalda ultra uppsättningen) Om man tweakar lite eller ställer ner upplösningen ifrån full native så får man upp FPS till ännu bättre.

Har någon sorts framtida plan att någon gång i framtiden när burken börjar bli gammal, om jag fortsätter vara intresserad av att spela, köpa en PC med displayport-utgång och köra iMacen som grafikkort. Det kommer nog dröja bra länge innan skärmen blir ifrånkörd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-07 17:42
Ursprungligen av Arvid:

Det kommer nog dröja bra länge innan skärmen blir ifrånkörd.

Det finns ju en chans / risk att vi inom en inte allt för lång framtid börjar se HiRes ("retina") skärmar komma - att man ligger på ca 300-350 ppi snarare än dagens c:a 100-150. För spel blir det kanske inte lika aktuellt förvisso. Inte många GPU:er idag presterar bra i 5120x2880. Förvisso blir kraven för anti-aliasing troligen mycket längre vid så höga upplösningar då det kanske går ett ut.

Bevaka tråden