Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell nya 27 tums skärm 2560x1440 FÖR 8600 Kr

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har också köpt en sån skärm och först när jag kopplade in den till min mbp så funkade inte upplösningen och det såg ut som ren skit, men när jag bytte till den kabeln som följde med skärmen funkar det tipp-topp.

Det jag funderar på är om det är en dual-link adapter du har? (jag är ute på hal is här, men iaf en gissning)

  • Medlem
  • Österåker
  • 2010-05-15 18:52

Om ni har en 2710 och vill koppla den till Mac Mini eller annan mac med mini-displayport kan jag rekommendera den här (jag köpte en 2m men jag hittar den inte). 145:- istället för en Apple Mini-displayport to dual link DVI kabel för 945:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 15:51
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag har också köpt en sån skärm och först när jag kopplade in den till min mbp så funkade inte upplösningen och det såg ut som ren skit, men när jag bytte till den kabeln som följde med skärmen funkar det tipp-topp.

Det jag funderar på är om det är en dual-link adapter du har? (jag är ute på hal is här, men iaf en gissning)

Har provat både med olika DVI-sladdar och två olika mDP-adapters (från Apple). Även provat att koppla in skärmen in i en MacBook Pro 13" med mDP-port som ska kunna stödja upp till 2560 x 1600. No luck, känns som att det är mDP-adaptern eller kombinationen mDP-adapter och DVI-sladd som på något sätt spökar. Provar kabeln som hayabusa föreslår.

Är det någon som kör den här skärmen på en Mbp unibody 13" 2,26 Ghz 4Gb eller något liknande?

Datorn är ju specificerad att klara av upplösningen, men hur är det i verkligheten? Blir det segare med så hög upplösning eller märks det inte? Finns det några andra problem?

Att jag behöver en minidisplayport - displayportkabel vet jag.

Eftersom ingen svarat får jag väl göra det själv, nu när jag haft skärmen i ett par dar.

Den klarar av både den inbyggda skärmen och den här på max upplösning samtidigt utan att verka segare!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-10 01:02

Det finns många trådar på apples diskussionsforum, macrumors forum, och nån på DELLs forum om problem med U2711 och Macbook Pro. Ansluten till Mini Displayport, har många problem att väcka skärmen från vila. Eller få upp en bild på skärmen efter att datorn väcks från vila. Vissa verkar ha allvarliga problem. Medan andra lyckats lösa det genom att koppla i / ur strömtillförseln till skärmen. Några tycks ha löst problemet genom byte till annan DP-kabel eller DP-adapter. Men inte alla.

Är det någon som upplever de här problemen? Är det dumt att köpa en U2711 för att ha till en Macbook Pro Early 2011?

Vore intressant att höra om någon på 99mac har de här problemen ihop med MBP 2011 Thunderbolt.

Monitor Freezing + Not turning On. Dell U2711 on 2011 Macbook Pro via MiniDisplayPort - MacRumors Forums

Re: Dell u2711 displayport problem "entering power save mode" - Monitors Forum - Peripherals - Dell Community

Apple Releases New Thunderbolt Firmware and Software Updates - MacRumors Forums

https://discussions.apple.com/thread/2478309?start=0&tstart=0

https://discussions.apple.com/thread/3215437?start=0&tstart=0

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-11 18:02

Är det verkligen ingen som använder en dell U2711 tillsammans med Macbook Pro 2011?

Bevaka tråden