Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan iPhone 4S beställas via Apple Store

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Grannen är också nöjd nu. Har gjort backup på sin 3Gs och installerat i "min gamla 4:a". Aj - nu blev det problem i alla fall. Han har inget microsim - eftersom 3Gs använder normalstorlek. Bra - nu får han också känna av lite krångel. Blir ju lättare för hans granne - kan ju använda sitt normalsim i 3Gs. Så där är det med recycling - det blir inte alltid som man vill.....
Är jättenöjd med 4s och livet leker - så här långt....... Hoppas båda grannarna också blir det.

Bara ta fram saxen och en nagelfil så har man ett MicroSIM på ett par minuter.
Orkade aldrig beställa MicroSIM (varken till mitt Telenor eller frugans Tele2), tog fram saxen och lånade frugans nagelfil, funkar utmärkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-09 22:20

Yiihaa, Apple verkar ha arbetat ned köerna nu Jag beställde så sent som den 29:e och den är redan på väg till mig, försändelsen märkt express! Detta en dag tidigare än beräknad tidigaste leveransdag. Nu kommer man sova extra gott, och med stora förväntningar inför morgondagen!

Ursprungligen av PutteSWE:

Yiihaa, Apple verkar ha arbetat ned köerna nu Jag beställde så sent som den 29:e och den är redan på väg till mig, försändelsen märkt express! Detta en dag tidigare än beräknad tidigaste leveransdag. Nu kommer man sova extra gott, och med stora förväntningar inför morgondagen!

Det verkar som Apple skickar alla express - åtminstone dom som efterlyst leveransen. Min och några bekanta stod det express på allihopa.

Min felaktiga plockas upp imorgon av tnt, fick en ny beställning igår på min ersättnings telefon. I den står det beräknad leverans 17-24 november.... Fett svinigt om jag behöver vänta ytterligare 2 veckor på en produkt som jag igentligen redan skulle haft i handen sedan ett par dagar tillbaka

Ursprungligen av Ryuujin:

Min felaktiga plockas upp imorgon av tnt, fick en ny beställning igår på min ersättnings telefon. I den står det beräknad leverans 17-24 november.... Fett svinigt om jag behöver vänta ytterligare 2 veckor på en produkt som jag igentligen redan skulle haft i handen sedan ett par dagar tillbaka

Kan man tycka - men kommer den 17 november så är det 1 vecka. Tycker jag är ganska ok. Hur skulle det kunna gå snabbare - med frakt och allt ? Sedan är det ju otur att prylarna var felaktiga i första svängen.

Ursprungligen av adress@mac:

Kan man tycka - men kommer den 17 november så är det 1 vecka. Tycker jag är ganska ok. Hur skulle det kunna gå snabbare - med frakt och allt ? Sedan är det ju otur att prylarna var felaktiga i första svängen.

Har nog lite tur på min sida ändå trotts allt, för att jag fick ett mail framåt tidig kväll som sa att den kommer att skickas tidigare som beräknas vara inom 3 arbetsdagar, så hoppas på att få ett paket på måndag då!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-11 15:13

Återskapar från iCloud-säkerhetskopia nu. Helgen är räddad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 19:48

Idag kom min 4S 64GB vit. Gick väldigt smidigt att tanka/synka över allt från min andra iPhone via iCloud. Nu blir det till att tämja Siri så hon förstår mig lite bättre

Ursprungligen av stile:

Idag kom min 4S 64GB vit. Gick väldigt smidigt att tanka/synka över allt från min andra iPhone via iCloud. Nu blir det till att tämja Siri så hon förstår mig lite bättre

Lycka till. Hoppas du slipper "alla" problem som många har upplevt med 4s och mottagning / batteri.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-14 22:03

...och reverb/eko under samtal med/utan headset.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 16:44
Ursprungligen av adress@mac:

Lycka till. Hoppas du slipper "alla" problem som många har upplevt med 4s och mottagning / batteri.

Ursprungligen av zinned:

...och reverb/eko under samtal med/utan headset.

Är det bara jag som inte upplevt ett enda problem med sin 4S? Batteritiden är bättre än i min (något slitna) 4:a.
Hårdkört min 4S i två arbetsdagar bekymmersfritt.

Ursprungligen av PutteSWE:

Är det bara jag som inte upplevt ett enda problem med sin 4S? Batteritiden är bättre än i min (något slitna) 4:a.
Hårdkört min 4S i två arbetsdagar bekymmersfritt.

Har inte haft några problem med min heller, enbart bättre än min 4a.
Köpte från UK på releasedagen där, så har hårdkört den i 1 månad nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 17:25
Ursprungligen av PutteSWE:

Är det bara jag som inte upplevt ett enda problem med sin 4S? Batteritiden är bättre än i min (något slitna) 4:a.
Hårdkört min 4S i två arbetsdagar bekymmersfritt.

Det enda problem jag har märkt är Spotlight-buggen.

  • Medlem
  • 2011-11-17 11:04
Ursprungligen av zappee:

Det enda problem jag har märkt är Spotlight-buggen.

Vad är det för bugg?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-17 19:31
Ursprungligen av Korsriddaren:

Vad är det för bugg?

Att Spotlight inte fungerar med indexering av mail påslaget.

Ursprungligen av zappee:

Att Spotlight inte fungerar med indexering av mail påslaget.

Den har inte jag. Jag hade ett problem med Mail som innebar att man kunde söka varken i Spotlight eller Mail. Det löste sig med en omstart.

  • Medlem
  • 2011-11-15 17:22

Inte här heller, funkar hur bra som helst.

Ja då har jag också sällat mig till utbytesskaran. Fick precis orderbekräftelse på en ny iPhone 4s. Expressleverans "som vanligt" -
25 november. Bara att hålla tummarna för att den nya fungerar - men det är väl troligt. Bra mottagande och service på Apple Online Store måste jag säga - hur trevliga som helst.

Ursprungligen av adress@mac:

Ja då har jag också sällat mig till utbytesskaran. Fick precis orderbekräftelse på en ny iPhone 4s. Expressleverans "som vanligt" -
25 november. Bara att hålla tummarna för att den nya fungerar - men det är väl troligt. Bra mottagande och service på Apple Online Store måste jag säga - hur trevliga som helst.

Nu kom precis ett meddelande från Apple - vi beräknar att kunna korta ned leveranstiden till 1-3 dagar. Nu jäklar är det snurr på maskineriet må man säga.

fick en ny 4s igår kan nu använda mig av tele2, helt fantastiskt
den gamla gick på retur idag

Bevaka tråden