Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan iPhone 4S beställas via Apple Store

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-04 15:13

Äntligen är min status ändrad också. Kan dock inte spåra än, men den borde komma på måndag i alla fall. 1 1/2 vecka för sent...

Ursprungligen av kenjon:

Äntligen är min status ändrad också. Kan dock inte spåra än, men den borde komma på måndag i alla fall. 1 1/2 vecka för sent...

Min är fortfarande kvar på "Förbereder leverans". Har dock blivit lovad kompensation ifall den inte skickas idag så...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-11-04 20:48
Ursprungligen av kenjon:

Äntligen är min status ändrad också. Kan dock inte spåra än, men den borde komma på måndag i alla fall. 1 1/2 vecka för sent...

Samma här, ska komma på måndag...:D

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-11-07 14:12
Ursprungligen av Hjopek:

Samma här, ska komma på måndag...:D

Och det stämde...:cool:

Otroligt dåligt, att man blivit nerprioriterad, flera som rapporterar att de fått sina mobiler trots att de beställde mer än 24 timmar efter mig. sämst.

  • Medlem
  • 2011-11-04 17:03
Ursprungligen av eightyseven:

Otroligt dåligt, att man blivit nerprioriterad, flera som rapporterar att de fått sina mobiler trots att de beställde mer än 24 timmar efter mig. sämst.

När beställde du då? Jag lade min beställning den 24:e, och än har det inte hänt ett skit...

Ursprungligen av Korsriddaren:

När beställde du då? Jag lade min beställning den 24:e, och än har det inte hänt ett skit...

Jag beställde mina vita iphone 4s 32gb den 21 okt vid 11 på morgonen.

  • Medlem
  • 2011-11-04 17:32
Ursprungligen av eightyseven:

Jag beställde mina vita iphone 4s 32gb den 21 okt vid 11 på morgonen.

Ringde Apple och blev kompenserad.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Ringde Apple och blev kompenserad.

Kompenserad hur?

  • Medlem
  • 2011-11-07 00:19
Ursprungligen av demierre:

Kompenserad hur?

Ekonomiskt.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Ekonomiskt.

Fult och fråga kanske men, hur mycket?
Beställde också min den 24:e och fortfarande nada.

  • Medlem
  • 2011-11-07 14:37

Om allt går som det skall, så skall min komma i morgon. Yay!

Samma här, skickades i morses och ska komma imorgon(iofs står det inget i spårningen ännu att den rört sig någonstans)

Jag är dock jävligt rädd för att UPS ska köra hela vägen till mig som bor i Skövde, då deras närmsta kontor är 8 mil bort och jag kan inte vara hemma på dagtid denna veckan. Mig veterligen så kan ju folk på UPS inte hur man använder en telefon, och man kan ej bestämma en tid när de ska dyka upp.... baah.. Har heller ingen granne som jag litar på som är hemma på dagtid, och jobbet som är en enorm bilfabrik skulle vara lite besvärlig att leverera till, framför allt om de inte ringer innan så jag kan gå till chefen och fråga om jag kan gå ifrån och gå ut en stund.

Men man kan ju hoppas att ett annat företag tar över, typ dhl som har lite butiker osv som utlämningskontor nära mig.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-11-07 23:56
Ursprungligen av Ryuujin:

Samma här, skickades i morses och ska komma imorgon(iofs står det inget i spårningen ännu att den rört sig någonstans)

Jag är dock jävligt rädd för att UPS ska köra hela vägen till mig som bor i Skövde, då deras närmsta kontor är 8 mil bort och jag kan inte vara hemma på dagtid denna veckan. Mig veterligen så kan ju folk på UPS inte hur man använder en telefon, och man kan ej bestämma en tid när de ska dyka upp.... baah.. Har heller ingen granne som jag litar på som är hemma på dagtid, och jobbet som är en enorm bilfabrik skulle vara lite besvärlig att leverera till, framför allt om de inte ringer innan så jag kan gå till chefen och fråga om jag kan gå ifrån och gå ut en stund.

Men man kan ju hoppas att ett annat företag tar över, typ dhl som har lite butiker osv som utlämningskontor nära mig.

Jag fick min med UPS, och det ringde på en chaufför men ingen uppringning före så det gäller att vara hemma, UPS kör nog en slinga från Jönköping och är man inte hemma ska de lägga en lapp i brevlådan så man kan kontakta dem och komma överens om en annan tid eller adress om jag fattat det hela rätt. Det går ju att säga till dem att leverera till en reception t ex som skulle kunna meddela dig när de står där.

  • Medlem
  • 2011-11-08 09:26

Fick min vita 16gb igår beställd den 21:a. Men jag har inte betalt för den.

Fick pengarna reserverade på kontot men det gick sedan tillbaka vid den 16-17 (osäker på datumet) men sen dess har inga pengar dragits igen. Blir en lite konstig situation, kanske ska man ringa apple och be om att få betala antar att det löser sig tillslut ändå.

Någon annan som inte fått pengar dragna trots levererad telefon?

Ursprungligen av weejn:

Fick min vita 16gb igår beställd den 21:a. Men jag har inte betalt för den.

Fick pengarna reserverade på kontot men det gick sedan tillbaka vid den 16-17 (osäker på datumet) men sen dess har inga pengar dragits igen. Blir en lite konstig situation, kanske ska man ringa apple och be om att få betala antar att det löser sig tillslut ändå.

Någon annan som inte fått pengar dragna trots levererad telefon?

Det där är helt normalt och vanligt. Pengarna kommer snart att dras.

Ursprungligen av Hjopek:

Jag fick min med UPS, och det ringde på en chaufför men ingen uppringning före så det gäller att vara hemma, UPS kör nog en slinga från Jönköping och är man inte hemma ska de lägga en lapp i brevlådan så man kan kontakta dem och komma överens om en annan tid eller adress om jag fattat det hela rätt. Det går ju att säga till dem att leverera till en reception t ex som skulle kunna meddela dig när de står där.

Det hela gick faktiskt rätt smärtfritt, jag frågade om min chef om jag fick flexa hem med maxflex tidigare idag (36minuter) för att maximera chanserna, det fick jag, såg under dagen att paketet passerade jönköping vid 09 tiden. Sen höll jag tömmarna bara.... dagen gick och jag flexade hem, skyndade mig hem, parkerade bilen, kollade postfacket.... ingen lapp, åkte upp i hissen, ingen lapp vid dörr eller tidiningställ.... gött tänkte jag.

Men när jag kom innanför dörren så såg jag att jag fått ett sms angående ett paket... 10 minuter tidigare. Ringde upp och han hade varit hos mig på morgonen. Men sett min lapp jag satte på dörren och levererade paket till ett företag i närheten. Så jag åkte och mötte upp han. Snällt av han att höra av sig tyckte jag, vilket jag sa och han svarade att de flesta andra brukar inte göra så, men han gillade inte att åka runt med extra paket så han brukade alltid försöka få tag i alla någon gång under dagen.

Men nu är jag glad, och min 4s håller på att syncas YAY!.

Nu har jag fått mail om att de ska köra ut den i morgon Tisdag 8:e November och det är TNT som gör det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-07 17:39

Jag hade också TNT, men det var en gul bil från Posten som skötte själva utkörandet.

  • Medlem
  • 2011-11-07 17:47

Skall bli intressant att se vem som klappar på min port i morgon. UPS eller posten. Jag gissar dock på UPS, då jag efter min kontakt fick min leverans uppgraderad till express.

Hmm, skumt min står det också express på, men detta utan att jag kontaktade någon

Kenkon: ja om posten skulle leverera mitt så skulle jag bli glad! För är jag inte hemma så lär de väl köra det till det vanliga postuthämtningstället antar jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-07 18:27

Precis, så har de gjort för mej tidigare. Eller inte utlämningsstället, utan Centralposten mitt i centrum, där företagen hämtar/lämnar sin post.

  • Medlem
  • 2011-11-07 19:24

Spännande...

  • Medlem
  • 2011-11-08 16:31

men glädjen var kortvarig, + volymknappen är intryckt eller någon knepigt, för bara man nuddar sidan vid volym området så maxar den volymen... hittade en tråd om det på apples forum, får se vad den säger, men jag misstänker hårdvaru fel.... surt att kanske behöva skicka tillbaka...

Edit: det verkar enligt tråden vara hårdvaru fel och telefonen behöver bytas ut. är det någon av er som vet hur svenska applestore brukar gå till väga?, lär väl inte finnas en butik dit jag kan gå och bara få den utbytt liksom... kan de skicka ut en ny tro och jag kan skicka tillbaka den felaktiga när jag fått en ny?, vill ju inte vara utan telefon.

Senast redigerat 2011-11-08 18:13

Tjosan, fick min idag. Körde återställning från iCloud-backup och autonedladdning av appar pågår nu. Smidigt.

efter att ha kikat lite mera på volume problemt och suttit i telefon kö i 40 minuter och pratat i 10 med två apple support personer som inte verkar tro på mitt problem så har jag listat ut att både minus och plus knappen ökar volymen om de skuts en millimeter nedåt (trycks ej in) utan att man bara tar finrget och nuddar knappen och låter smekas lite nedåt mot botten av telefonen.

Edit: naturligtvis så är det ju så att den första avdelningen av support som skulle kunna fortsätta mitt ärende med att möjligtvis kunna ge mig ett svar på om jag kan byta ut min telefon eller skicka den på lagning stängde ju 18.00 och jag kom ju inte fram till den andra killen som första avdelningen vidarbefodrade mig till förän 18.10 så kan ja ju inte få mera hjälp förän imorgon.....

Senast redigerat 2011-11-08 18:55

Jag tror inte att man kan vara mycket snabbare att leverera än UPS ? Har man väntat på leverans från Apple sedan 21 oktober - så är ju detta otroligt snabbt.

Ursprungligen av adress@mac:

Jag tror inte att man kan vara mycket snabbare att leverera än UPS ? Har man väntat på leverans från Apple sedan 21 oktober - så är ju detta otroligt snabbt.

Ringde på dörren 14:23 . 15:30 var den nya synkad och klar. Allt fungerade perfekt. Nu skall jag återställa 4:an och lämna till grannen som brukar köpa mina iPhone efter ca. 1 år. Han har en annan granne som han gör samma sak med. Visst är det bra med recycling....

Ursprungligen av adress@mac:

Ringde på dörren 14:23 . 15:30 var den nya synkad och klar. Allt fungerade perfekt. Nu skall jag återställa 4:an och lämna till grannen som brukar köpa mina iPhone efter ca. 1 år. Han har en annan granne som han gör samma sak med. Visst är det bra med recycling....

Grannen är också nöjd nu. Har gjort backup på sin 3Gs och installerat i "min gamla 4:a". Aj - nu blev det problem i alla fall. Han har inget microsim - eftersom 3Gs använder normalstorlek. Bra - nu får han också känna av lite krångel. Blir ju lättare för hans granne - kan ju använda sitt normalsim i 3Gs. Så där är det med recycling - det blir inte alltid som man vill.....
Är jättenöjd med 4s och livet leker - så här långt....... Hoppas båda grannarna också blir det.

Bevaka tråden