Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställt från Telenor?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som får kontakt med Telenor ang. lagda beställningar på iPhone 4S? Vi har lagt 2 st, skickat 4 mail och ringt till kundtjänst (som inte kan svara på frågor om beställningar alls). Inget svar, men ändå skriver de 1 - 3 dagars leveranstid..

Erfarenheter? Någon som lagt beställning nyligen?

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar.

/Mod

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-11-01 09:36

Så här skrev jag nyss på ett annat forum:

"Kul att telenors kundtjänst inte har en susning om vilka väntetider som gäller. Jag ringde i förra veckan för att säga upp mitt abb och blev genast kopplad till en säljare som gjorde allt han kunde för att få mig att stanna kvar, bland annat lovade han att jag skulle få min telefon efter helgen. Jag bad om lite betänketid eftersom jag skulle få en rätt saftig rabatt på luren och vi avslutade samtalet.

I fredags bestämde jag mig för att acceptera förslaget så jag tog upp telenors kundtjänstchat för att fråga om lev-tid och några andra detaljer. Killen som svarade erbjöd sig då att ta min order direkt vilket han också fick:

Citat:

10/28/2011 01:09:24PM Emil: "när tror du jag kan få luren då?"
10/28/2011 01:09:37PM Kundservice (Christoffer S): "Du bör få den i början av nästa vecka."
10/28/2011 01:10:07PM Emil: "finemang! har ni den på lager alltså?"
10/28/2011 01:10:22PM Kundservice (Christoffer S): "Ja, den finns i lager."

När jag igår bad chatten om ett kollinummer kunde de inte lämna ut det och när jag frågade om paketet skickats fick jag bara en fnysning till svar:

Citat:

10/31/2011 09:10:22AM Kundservice (Lisa P): "Din beställning är registrerad, leveranstiden är ca 1-2 veckor. Jag kan dessvärre inte se någon leveransstatus ännu."

När hon sedan vägrade att lämna ut något annat telefonnummer än den vanliga telefonkundtjänsten blev jag riktigt förbannad och öste istället skit över den förste säljaren som ringde mig senare under dagen, han blev rätt spak när han såg vad hans kollegor sagt på chatten.

"

Hoppas med andra ord inte för mycket!

Tyvärr verkar Telenor ha ett föråldrat ordersystem. Kundtjänst kan tydligen bara se att man har gjort en beställning, men inte vad man har beställt. Jag har beställt en ny iPhone 4s från dem och den kom men man måste vänta på en AVI i brevlådan. Mar får innerligt hoppas att de gör om sitt ordersystem snarast.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2011-11-04 17:31

En polare steagde in i en telenoraffär.
På dörren satt en lapp "Vi har iphone 4s!"

Först efter att ha skaffat ett abbonemang, och skrivit på allting, fick han ett skratt från säljaren när han frågade vart telefonen är.
"Det förstår du väl att den är slutsåld, 1-2 veckors leveranstid"...

Lappen på dörren då? "Ja, alltså, vi har den till försäljning"... pffff!

Ursprungligen av Basss:

En polare steagde in i en telenoraffär.
På dörren satt en lapp "Vi har iphone 4s!"

Först efter att ha skaffat ett abbonemang, och skrivit på allting, fick han ett skratt från säljaren när han frågade vart telefonen är.
"Det förstår du väl att den är slutsåld, 1-2 veckors leveranstid"...

Lappen på dörren då? "Ja, alltså, vi har den till försäljning"... pffff!

Priceless! hahaha

Jag hade ju frågat om butiken haft den hemma innan jag signar ett kontrakt..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-05 17:01

Det är ju bara att riva kontraktet. De har ju sysslat med vilseledande marknadsföring. Accepterar de inte det, Allmänna Reklamationsnämnden.

1
Bevaka tråden