Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan iPhone 4S beställas via Apple Store

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-28 11:29
Ursprungligen av Dalle:

I rent "vansinnesmod" avbeställde jag min 4S från Apple och köpte en på Telia i morse istället. Två stycken före i kön. Stod i kö i 15 minuter och var därifrån efter 20 minuter. Hade inte förbokat innan.

Olåst?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 11:34

Telia säljer inga olåsta telefoner, det gör mig veterligen ingen annan operatör heller.

  • Medlem
  • 2011-10-28 11:36
Ursprungligen av zinned:

Telia säljer inga olåsta telefoner, det gör mig veterligen ingen annan operatör heller.

Det var just anledningen till min fråga. Jag ser inte att en iP4S från Telia blir ett alternativ till vad man beställt från applestore.se, men visst, om man redan har Telia från början, så funkar det kanske.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det var just anledningen till min fråga. Jag ser inte att en iP4S från Telia blir ett alternativ till vad man beställt från applestore.se, men visst, om man redan har Telia från början, så funkar det kanske.

Jag tänkte göra samma manöver. Ringde precis Telia och kollade, och på "min" Teliabutik skulle vit 16GB inte vara något problem. Hela familjen använder idag Telia och tilläggstjänsten Telia Familj. För mig är det inget problem att den är Telia-låst, bara jag slipper binda upp den på abb.

Är det förresten någon som vet efter hur lång tid man kan låsa upp en kontantkorts-lur på Telia?

  • Medlem
  • 2011-10-28 12:21
Ursprungligen av sickan_25:

Jag tänkte göra samma manöver. Ringde precis Telia och kollade, och på "min" Teliabutik skulle vit 16GB inte vara något problem. Hela familjen använder idag Telia och tilläggstjänsten Telia Familj. För mig är det inget problem att den är Telia-låst, bara jag slipper binda upp den på abb.

Är det förresten någon som vet efter hur lång tid man kan låsa upp en kontantkorts-lur på Telia?

Jag får utslag av både låsta lurar och Telia...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag får utslag av både låsta lurar och Telia...

Samma här ! Dessutom tar väl Telia ngt. mer för luren kontant - men låst till Telia 1 år. Upplåsningskostnad ca. 350:- efter 1 år (inte tidigare med Telia). Så i runda slängar "tjänar" man melllan 400-500 :- om man kan vänta på AppleStore. Jag kan:p

  • Medlem
  • 2011-10-28 13:24
Ursprungligen av adress@mac:

Samma här ! Dessutom tar väl Telia ngt. mer för luren kontant - men låst till Telia 1 år. Upplåsningskostnad ca. 350:- efter 1 år (inte tidigare med Telia). Så i runda slängar "tjänar" man melllan 400-500 :- om man kan vänta på AppleStore. Jag kan:p

Vad fint, då är vi minst två.

  • Medlem
  • 2011-10-28 12:00
Ursprungligen av Korsriddaren:

Det var just anledningen till min fråga. Jag ser inte att en iP4S från Telia blir ett alternativ till vad man beställt från applestore.se, men visst, om man redan har Telia från början, så funkar det kanske.

Precis så var det ja. Och jag har ingen tanke på att byta operatör, så det fanns ingen anledning att inte göra denna manöver.

  • Medlem
  • 2011-10-28 13:23

Luren kostar lika mycket hos Telia som hos Apple. Själv slipper jag slösa en semesterdag för att ta emot luren från Apple. "Tjänar" alltså ganska mycket på det.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag får utslag av både låsta lurar och Telia...

Inte jag. Hela min familj och några andra nära släktingar har Telia. Med Telia Familj är det faktiskt en rätt ok deal. I grund och botten känner jag mig lurad oavsett vilken teleoperatör jag använder, och då kan jag lika gärna ha Telia.

Ursprungligen av adress@mac:

Samma här ! Dessutom tar väl Telia ngt. mer för luren kontant - men låst till Telia 1 år. Upplåsningskostnad ca. 350:- efter 1 år (inte tidigare med Telia). Så i runda slängar "tjänar" man melllan 400-500 :- om man kan vänta på AppleStore. Jag kan:p

Nix. 5795 :- över disk.

Ursprungligen av Dalle:

Luren kostar lika mycket hos Telia som hos Apple. Själv slipper jag slösa en semesterdag för att ta emot luren från Apple. "Tjänar" alltså ganska mycket på det.

Håller med. För mig är det en bättre lösning att gå till Teliabutiken på lunchen. Sist jag beställde från Apple blev jag utskälld av TNT för att jag jobbade längs med gågatan. Det var nämligen lite jobbigt för dem att lämna paket där, och dessutom var det oerhört jobbigt att hitta nummer 5 (trots att det står på huset). Till sist fick jag gå och möta dem en bit bort...

  • Medlem
  • 2011-10-28 13:37
Ursprungligen av sickan_25:

Inte jag. Hela min familj och några andra nära släktingar har Telia. Med Telia Familj är det faktiskt en rätt ok deal. I grund och botten känner jag mig lurad oavsett vilken teleoperatör jag använder, och då kan jag lika gärna ha Telia.

Nix. 5795 :- över disk.

Håller med. För mig är det en bättre lösning att gå till Teliabutiken på lunchen. Sist jag beställde från Apple blev jag utskälld av TNT för att jag jobbade längs med gågatan. Det var nämligen lite jobbigt för dem att lämna paket där, och dessutom var det oerhört jobbigt att hitta nummer 5 (trots att det står på huset). Till sist fick jag gå och möta dem en bit bort...

Jag hade själv mobilabonnemang hos Telia i 15 år. Bra täckning och funktionalitet, men ack så dyrt...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag hade själv mobilabonnemang hos Telia i 15 år. Bra täckning och funktionalitet, men ack så dyrt...

Jag hade också olika operatörer tidigare, som var betydligt billigare. Det som fällde avgörandet till Telia var iPhone 3GS som från början bara såldes med Telia (vill jag minnas). Sen blev det liksom det, med olika långa bindningstider, fler abonnemang i familjen och så vidare. Nu är man fast... När abonnemangen löper ut tror jag inte det blir förlänging förrän jag kan binda alla på samma datum så att de också löper ut samtidigt. Ungefär som att ha samma huvudförfallodag på alla försäkringar så man kan byta bolag på ett lätt sätt.

  • Medlem
  • 2011-10-28 13:38
Ursprungligen av theplague:

Olåst?

Ekar det här inne?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-28 20:05
Ursprungligen av Dalle:

Luren kostar lika mycket hos Telia som hos Apple. Själv slipper jag slösa en semesterdag för att ta emot luren från Apple. "Tjänar" alltså ganska mycket på det.

Bara att skicka den till jobbet?

Har någon fått sin iphone de beställt från apple.se?
Verkar som att det blir nästan vecka vi får våra =/

Ursprungligen av demierre:

Har någon fått sin iphone de beställt från apple.se?
Verkar som att det blir nästan vecka vi får våra =/

Är det någon som fått sin status för beställningen ändrad från "bearbetar artiklar"?

  • Medlem
  • 2011-10-28 18:05
Ursprungligen av FiftyOne50:

Är det någon som fått sin status för beställningen ändrad från "bearbetar artiklar"?

Dessvärre inte...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Dessvärre inte...

[ATTACH="CONFIG"]30908[/ATTACH]

Samma här - bara att vänta.:'( Men 4:an duger så länge i alla fall.

  • Medlem
  • 2011-10-28 20:06
Ursprungligen av adress@mac:

Samma här - bara att vänta.:'( Men 4:an duger så länge i alla fall.

Och själv lider jag av att jag inte längre kan synka min P1:a mot iCal längre. Tack för det Apple och er jävla 10.7.2-uppdatering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-29 08:31

64GB beställd nu

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 14:37

Det här skall bli intressant. Lade just en beställning på iPhone 4S 32GB Svart. Vilket verkar vara den mest populära modellen? Hade inte tänkt att uppgradera min 4:a men kunde helt enkelt inte stå emot. Dessutom är den bara 16GB vilket har "växt ur".

Beräknad Levereras 10 Nov, 2011 - 17 Nov, 2011. Bäst att inte sitta och hålla andan här...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-29 17:04

Avbokade min från Apple Store SE nu. Sprang in på Expert i Valbo/Gävle och hämtade ut en direkt ist..
Iof Tele2 låst men jag lär nog inte byta

//D

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 19:56
Ursprungligen av Castel:

Avbokade min från Apple Store SE nu. Sprang in på Expert i Valbo/Gävle och hämtade ut en direkt ist..
Iof Tele2 låst men jag lär nog inte byta

//D

Låsning är ett problem om man vill använda telefonen med icke svenska SIM-kort när man vistas utanför landet. Detta gör att man kan få ner kostnaden för 3G-data ganska så rejält.

Dessutom är även jag allergisk mot allt vad låsning/bindningstid innebär. Mycket kan hända på 24mån.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-29 22:05
Ursprungligen av PutteSWE:

Låsning är ett problem om man vill använda telefonen med icke svenska SIM-kort när man vistas utanför landet. Detta gör att man kan få ner kostnaden för 3G-data ganska så rejält.

Dessutom är även jag allergisk mot allt vad låsning/bindningstid innebär. Mycket kan hända på 24mån.

Jag pyntar av den på direkten tot 4800kr. Ist för 5800kr.
Abbonemanget kan jag ha i två år, i värsta fall löser jag det när 5an kommer om jag ska ha nått 4G abbonemang.
Det blir ingen stor kostnad.

Så det känns bra. Även om jag alltid varit emot bindningstid osv..

Hur lång tid behöver Apple ?
Nu har det stått "Bearbetar" sedan 21 oktober. Det blir 11 dagar idag. Undrar hur lång tid man behöver för att "bygga" telefonerna. Börjar kännas som att beställa något utanför "dagens" på lunchkrogen - ett evinnerligt väntande. Fast detta borde ju vara "dagens" för Apple tycker jag...... Inte undra på att folk avbeställer och hittar andra vägar. Undrar hur Apple tänker-resonerar.

Ursprungligen av adress@mac:

Hur lång tid behöver Apple ?
Nu har det stått "Bearbetar" sedan 21 oktober. Det blir 11 dagar idag. Undrar hur lång tid man behöver för att "bygga" telefonerna. Börjar kännas som att beställa något utanför "dagens" på lunchkrogen - ett evinnerligt väntande. Fast detta borde ju vara "dagens" för Apple tycker jag...... Inte undra på att folk avbeställer och hittar andra vägar. Undrar hur Apple tänker-resonerar.

Tycker också det känns tråkigt, man vill ju ha den så fort som möjligt. Dock fick man ju ett intervall med leveransdatum angivet vid beställningen så levereras den inom detta kan man ju inte klaga.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-31 15:14
Ursprungligen av adress@mac:

Hur lång tid behöver Apple ?
Nu har det stått "Bearbetar" sedan 21 oktober. Det blir 11 dagar idag. Undrar hur lång tid man behöver för att "bygga" telefonerna. Börjar kännas som att beställa något utanför "dagens" på lunchkrogen - ett evinnerligt väntande. Fast detta borde ju vara "dagens" för Apple tycker jag...... Inte undra på att folk avbeställer och hittar andra vägar. Undrar hur Apple tänker-resonerar.

Nu är det väl iofs inte att de sitter och tittar på din order i 11 dagar utan mer att de väntar på att få fram en enhet att skicka.

Ursprungligen av zappee:

Nu är det väl iofs inte att de sitter och tittar på din order i 11 dagar utan mer att de väntar på att få fram en enhet att skicka.

Vad säger du - sitter dom inte och tittar...... det trodde jag O:-)

Skämt åt sido - det är ju inte många företag på nätet som kan vänta i 11 dagar (så här långt) utan att kunderna ifrågasätter - och kanske avbeställer också för den delen. Det visar bara hur "trogna" vi Apple kunder är, när det kommer till kritan.

Ursprungligen av adress@mac:

Vad säger du - sitter dom inte och tittar...... det trodde jag O:-)

Skämt åt sido - det är ju inte många företag på nätet som kan vänta i 11 dagar (så här långt) utan att kunderna ifrågasätter - och kanske avbeställer också för den delen. Det visar bara hur "trogna" vi Apple kunder är, när det kommer till kritan.

Den släpptes ju faktiskt i fredags så jag tycker nog du är lite orättvis nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-31 22:28
Ursprungligen av adress@mac:

Vad säger du - sitter dom inte och tittar...... det trodde jag O:-)

Skämt åt sido - det är ju inte många företag på nätet som kan vänta i 11 dagar (så här långt) utan att kunderna ifrågasätter - och kanske avbeställer också för den delen. Det visar bara hur "trogna" vi Apple kunder är, när det kommer till kritan.

"Beställningsvara" finns ju hos många andra företag också. Dessutom så har de väl gett dig en beräknad leveranstid?

Bevaka tråden