Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan iPhone 4S beställas via Apple Store

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon som har tidigare beräknad leverans än 3-10 nov från Apple? Jag tyckte man var rätt snabb att beställa och en kille jag pratade med på Apples företagssupport sa att de fått till sig att efterfrågan inte ska vara något problem, att de har fått tillräckligt med enheter.
Vore det inte märkligt om Apple levererar efter operatörerna?
Har de skrivit de där datumen för att gardera sig mot gnäll ifall nåt skulle hända och de uppdaterar när de väl börjar packa varorna?

Ursprungligen av theplague:

Är det någon som har tidigare beräknad leverans än 3-10 nov från Apple? Jag tyckte man var rätt snabb att beställa och en kille jag pratade med på Apples företagssupport sa att de fått till sig att efterfrågan inte ska vara något problem, att de har fått tillräckligt med enheter.
Vore det inte märkligt om Apple levererar efter operatörerna?
Har de skrivit de där datumen för att gardera sig mot gnäll ifall nåt skulle hända och de uppdaterar när de väl börjar packa varorna?

Jag har 2-9 nov och känner för övrigt precis som du. Varför i hela världen skulle operatörerna få lov att skicka ut enheter innan Apple själva gör det? Det låter märkligt.

Jag vill också minnas att jag läst i en tråd här eller på ett "konkurrerande" forum att förhandsbeställningarna i UK och DE skickades ut så att folk fick sina enheter den 14/10. Någon som känner igen det?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-25 12:44

Apple i Tyskland skickade ju tom ut så dom fick innan den 14... om det va den 12 el 13...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-25 14:31

Nja, om jag inte missminner mig, så var det några som fick, pga missförstånd hos distributören. Så det var ju inget allmänt massutskick. Men jag kan förstås ha fel. Samtidigt är väl en leverans 3-10 nov rimligt om släppet är på fredag? Ponera att de tillbringar fredagen åt orderläggning, helgen åt plockning, måndagen åt skeppning och 3-7 dagars leverans. Då hamnar vi just på 3-10 nov.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nja, om jag inte missminner mig, så var det några som fick, pga missförstånd hos distributören. Så det var ju inget allmänt massutskick. Men jag kan förstås ha fel. Samtidigt är väl en leverans 3-10 nov rimligt om släppet är på fredag? Ponera att de tillbringar fredagen åt orderläggning, helgen åt plockning, måndagen åt skeppning och 3-7 dagars leverans. Då hamnar vi just på 3-10 nov.

Det verkar vara en rimlig beräkning, fast...

Orderläggning och plockning måste dom väl kunna göra i förväg? Det är väl en del av poängen med förhandsbeställningar?

Jag kan inte föreställa mig att Apple plockar manuellt. Det där sköts från centrallager som är helautomatiserat. Har sett sådant på betydligt mindre företag. Möjligen har man i slutet på banan någon som kollar så man inte beställer en iPhoneladdare och får 3 st iMac 27".

Ursprungligen av pmarriott:

Jag kan inte föreställa mig att Apple plockar manuellt. Det där sköts från centrallager som är helautomatiserat. Har sett sådant på betydligt mindre företag. Möjligen har man i slutet på banan någon som kollar så man inte beställer en iPhoneladdare och får 3 st iMac 27".

Nä, plockar manuellt gör dom säkert inte. Men det rimliga är väl fortfarande att förhandsbeställningarna går in i ordersystemet ungefär samtidigt som jag får en orderbekräftelse?

Ursprungligen av sickan_25:

Nä, plockar manuellt gör dom säkert inte. Men det rimliga är väl fortfarande att förhandsbeställningarna går in i ordersystemet ungefär samtidigt som jag får en orderbekräftelse?

Det är nog inte så att man har fysisk möjlighet att packa föreställningar i förväg. Distributionscentraler brukar inte ha en massa ytor för sånt. Varan reserveras på lagret när du lägger in orden men den plockas inte fram och packas förrän den körning som omedelbart föregår nästa skeppning.

  • Medlem
  • 2011-10-25 17:19

Jag var snabb som tusa på att beställa från Apple. Jag kollade deras hemsida angående en Thunderbolt Display, då fanns inga uppgifter om 4S. När jag sedan kom tillbaka 5 minuter senare kunde man beställa luren. Jag beställde en vit 32a bums men fick ändå 3-10 nov som lerveransdatum. Men visst, det kan ju finnas skillnader i antalet telefoner på lagret. Kanske tog jag den det fanns minst av.

Kollar man första inlägget i denna tråd är det skapat 10:25, jag skulle tro att iPhone 4S kom upp runt 10:15 på Apple Store.

  • Medlem
  • Västerbotten
  • 2011-10-25 17:42

La min order ca 10.15 had fått leverans datum 4-11 nov...

  • Medlem
  • 2011-10-25 17:52

Jag beställde min igår klockan 14:20 och fick beräknat leveransdatum mellan den 3:e och 10:e nov.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-25 18:04

Som jag skrev någonstans innan så är det antagligen för att alla telefoner skickas från samma ställe och då läggs ordrarna bara på kö oavsett land.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-25 23:19

Alla de gånger jag har beställt något från AppleStore, har grejorna alltid anlänt någon, eller oftast några dagar, före det datum de har angivit. Så jag räknar med att få min 4s på fredag, eller senast på måndag.

  • Medlem
  • 2011-10-25 23:30
Ursprungligen av kenjon:

Alla de gånger jag har beställt något från AppleStore, har grejorna alltid anlänt någon, eller oftast några dagar, före det datum de har angivit. Så jag räknar med att få min 4s på fredag, eller senast på måndag.

Jag, och alla andra hoppas att du har rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-26 07:43
Ursprungligen av kenjon:

Alla de gånger jag har beställt något från AppleStore, har grejorna alltid anlänt någon, eller oftast några dagar, före det datum de har angivit. Så jag räknar med att få min 4s på fredag, eller senast på måndag.

Det gäller nog bara vid normalt tryck.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-25 23:58

Men min står det fortfarande Bearbetar artiklar, färdig att skickas, på. Beställdes 21 okt.

Ursprungligen av kenjon:

Men min står det fortfarande Bearbetar artiklar, färdig att skickas, på. Beställdes 21 okt.

Ja, men jag antar att det står färdig att skickas : 1-2 weeks ?

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-26 09:05

Det verkar som om 32GB är populärast, jag beställde en vit 16GB och har fått beräknad leverans 2-9 nov medan alla 32GB har fått 3-10 eller 4-11 nov.

Ursprungligen av zarkov:

Det verkar som om 32GB är populärast, jag beställde en vit 16GB och har fått beräknad leverans 2-9 nov medan alla 32GB har fått 3-10 eller 4-11 nov.

Nej, jag vet om flera 32GB som har 2-9 nov (däribland jag).

Ingen som kollat med Apple om det verka stämma att operatörerna levererar snabbare? Jag tänkte annars dra iväg ett mail, men vi behöver ju inte tjata...

  • Medlem
  • 2011-10-26 17:33

Pratade med Apple nu och han bekräftade att om man vill ha en 4S den 28e får man köpa en i butik. Enligt honom är det "väldigt liten risk" att telefonerna levereras tidigare än det som anges på Apples hemsida.

Ursprungligen av Dalle:

Pratade med Apple nu och han bekräftade att om man vill ha en 4S den 28e får man köpa en i butik. Enligt honom är det "väldigt liten risk" att telefonerna levereras tidigare än det som anges på Apples hemsida.

förväntade mig ju visserligen inget annat då leveransen står skriven att ske mellan 3-10 nov... men är ändå trist, man har ju blivit lite van genom åren att ofta ha nya prylar man vill ha vid dag 1....

Ursprungligen av Dalle:

Pratade med Apple nu och han bekräftade att om man vill ha en 4S den 28e får man köpa en i butik. Enligt honom är det "väldigt liten risk" att telefonerna levereras tidigare än det som anges på Apples hemsida.

Jag tycker det är anmärkningsvärt dåligt om Apple själva inte kan leverera till första försäljningsdagen, om operatörerna kan det.

ÅF har fått stora mängder iPhone 4S, långt många fler än vid tidigare lanseringar. Så det är ingen dum idé att bege sig till någon av de stora drakarna för där finns det telefoner.

Beror på med vilka ögon man ser det, ÅF är nog himla glada då de får sälja..

Apple har väl allt att vinna på att erbjuda sin nya telefon vitt och brett, och konsumenterna tackar och tar emot. Sedan är det väl tyvärr logistikjox som ställer till det vad gäller Apple Stores egen leveranstid...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-27 12:05

Jo det är konstigt att andra ÅF får Iphone 4 S levererade innan vi som beställt från Apple Store.
Apple borde väl vilja prioritera sina egna försäljningskanaler?

Efter tittar runt lite så verkar som operatörslåsta iphones levereras tidigare. Ex. Dustin kommer sälja olåsta senare.
Eller finns det några svenska återförsäljare som säljer olåsta? Hur är det med tex Mediamarkt?

Låsningen läggs väl in redan vid produktionen?

Ursprungligen av Myrslok:

Jo det är konstigt att andra ÅF får Iphone 4 S levererade innan vi som beställt från Apple Store.
Apple borde väl vilja prioritera sina egna försäljningskanaler?

Efter tittar runt lite så verkar som operatörslåsta iphones levereras tidigare. Ex. Dustin kommer sälja olåsta senare.
Eller finns det några svenska återförsäljare som säljer olåsta? Hur är det med tex Mediamarkt?

Låsningen läggs väl in redan vid produktionen?

Inte alls konstigt, se hur många butiker Telia, The Phone House, Expert, Dialect, Mobilizera m.fl har i Sverige, håller man sig väl med dem så kommer de att skylta upp butikerna så det finns iPhoen 4S reklam över hela Sverige.. Apple når ut till otroligt många fler kunder via dem än att prioritera Apple Store...

Sen är det givetvis trist för de som beställt på Apple Store och räknar med leverans innan den 28:e om de inte får det..

Håller du inte med?

  • Medlem
  • 2011-10-27 14:54
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Inte alls konstigt, se hur många butiker Telia, The Phone House, Expert, Dialect, Mobilizera m.fl har i Sverige, håller man sig väl med dem så kommer de att skylta upp butikerna så det finns iPhoen 4S reklam över hela Sverige.. Apple når ut till otroligt många fler kunder via dem än att prioritera Apple Store...

Sen är det givetvis trist för de som beställt på Apple Store och räknar med leverans innan den 28:e om de inte får det..

Håller du inte med?

Har man beställt via Applestore.se så är det inte rimligt att förvänta sig leverans före det datumintervall man fick som preliminärt leveransbesked. Att sen grejor från Applestore kan komma en dag tidigare än angivet, det är en annan femma så klart.

  • Medlem
  • 2011-10-28 10:53

I rent "vansinnesmod" avbeställde jag min 4S från Apple och köpte en på Telia i morse istället. Två stycken före i kön. Stod i kö i 15 minuter och var därifrån efter 20 minuter. Hade inte förbokat innan.

Bevaka tråden