Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 1 går inte att jailbreaka

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 22:30

Har tidigare lyckats jailbreaka både min iPad1, iPhone 3Gs och iPhone 4G. Alla upp till iOS 4.3.3. Men nu när jag försöker jailbreaka min iPad (wifi 32GB) med iOS 5 så fungerar det inte alls. Har försökt med både 4.3.3 och 5 installerat och med både Redsn0w och Sn0wbreez. Har även testat både på Lion, Windows7 och Windows7 genom VMware.

Har någon gång kommit så långt att massa tecken börjar rulla på iPadens skärm, men oftast slutar det med att den stannar på en svart eller en vit skärm.

Har följt flera av de guider jag hittat. Använt de senaste versionerna av programmen.

Vet någon vad som kan vara fel och kanske till och med har ett förslag på hur jag får det att funka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 23:45

Har nu uppgraderat och jailbreakat min iPod 4G och det gick galant. Fortfarande funkar det inte med iPaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-16 00:02

Jag kommer till "Uploading first stage", men den båa "raden" nedanför på nästan fullt blå och skärmen på iPaden blir vit. Sen händer inget mer utan det stannar där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-16 00:10

Om jag kör Sn0wbreez och ska installera filen från iTunes så får jag efter ett tag felmeddelandet "1600".

1
Bevaka tråden