Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med täckning efter uppgradering till 4.3.5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-01 10:47

Hallå eller?

Jag hade 4.3.3 förra veckan och var för lat för att uppgradera. Men på casual fredagen så uppgraderade jag till 4.3.5 och sen dess har telefonen varit heeelt kajko. Jag trodde först att det var något hårdvarufel så jag lämnade in den hos Lan-Masters men fick tillbaka den 4 timmar senare utan några fel hittade (och 344 kr fattigare eftersom de inte hittade några fel).
En kollega på jobbet uppgraderade samtidigt som mig och han har upplevt samma problem:

- Tappar täckning titt som tätt
- Sämre täckning, staplarna försvinner så fort man tar i telefonen
- Det står "searching" när den switchar från Edge til 3G

Då man inte blir nåbar så kommer nästan alla mina samtal till röstbrevlådan med en gång, vilket är jävligt störigt. Funderar på att nergradera till samma version jag hade tidigare men finns det något annat ni kan tipsa om?

Vilken operatör?

Har du provat att göra en återställning av telefonen?

Telia lär det vara antar jag.

Som Jesper Ohlsson skriver, gör en återställning, först med att återställa backup, hjälper inte det, gör en utan att lägga tillbaka en backup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-01 11:09

Precis, det är Telia jag har. Har även varit i kontakt med deras support i 2 veckors tid och tjötat som fan på dom men inget fel på deras sida. Jag har även bytt sim men problemet kom tillbaka 20 min efter bytet. Enligt då allt fungerar som vanligt när jag sätter in mitt sim i en annan telefon så verkar det ju som telefonen spökar.

Jag har även gjort en återställning med backup men ska testa en utan att lägga till backupen. Om det nu inte är så att det är iOS:et som spökar men min telefon och Lan-masters inte hittar något fel, då verkar det inte som det finns något jag kan göra? Kanske försäkringsbolaget får komma in eller nått?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-01 19:45
Ursprungligen av crayzee:

...En kollega på jobbet uppgraderade samtidigt som mig och han har upplevt samma problem...

Om en kollega har samma problem låter det som ett Teliaproblem.

Senast redigerat 2011-09-01 23:12
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 10:04
Ursprungligen av zappee:

Om en kollega har samma problem låter det som ett Teliaproblem.

Jag önskar att det vore så men dessvärre har vi inte samma operatör. Jävla skumt detta alltså då jag även testat att återställa den utan en backup, men problemet kvarstår. Jag ska nog testa att nergradera till en tidigare version och se om det hjälper. Jag börjar tröttna på det här för jag sms från min röstbrevlåda hela tiden och täckningen försvinner 5-10 ggr när jag sitter på tåget in till jobbet (aldrig hänt förut). När jag tar upp telefonen så ser jag att staplarna är längst nere, men när jag håller den i handen några sekunder så går de upp igen

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-03 17:23
Ursprungligen av crayzee:

Jag önskar att det vore så men dessvärre har vi inte samma operatör. Jävla skumt detta alltså då jag även testat att återställa den utan en backup, men problemet kvarstår. Jag ska nog testa att nergradera till en tidigare version och se om det hjälper. Jag börjar tröttna på det här för jag sms från min röstbrevlåda hela tiden och täckningen försvinner 5-10 ggr när jag sitter på tåget in till jobbet (aldrig hänt förut). När jag tar upp telefonen så ser jag att staplarna är längst nere, men när jag håller den i handen några sekunder så går de upp igen

Låter onekligen som ett hårdvaruproblem då, jag hade gått tillbaka till Lanmasters och berättat hur de ligger till.

Jag har precis samma problem, har vart så sen jag köpte iphone4 för typ 2 månader sen.. Trodde alla hade det så.. Har halebop (Telia-nät). Har det funkat att återställa med backup? Tror inte på hårdvarufel, vet fler som har det likadant med sina iphones o Telia-nät, o då även folk med 3GS.

1
Bevaka tråden