Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag funderara på om den tar mer batteri än tidigare. Är osäker men tyckte att det bara så "poff" så var jag nere i 50%

Dvs: använt den mellan kl 7 till nu, det är det som kallas för "poff" i min värld;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-12 11:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag funderara på om den tar mer batteri än tidigare. Är osäker men tyckte att det bara så "poff" så var jag nere i 50%

Jag tycker nästan att den tar mindre... Vid denna tiden brukar jag vara nere på 40% ungefär...

Återstår att se!

edit: kanske skulle tillägga att jag har 61% kvar.

AssistiveTouch buggar. Även om jag har inaktiverat det så dyker den där touch-knappen upp överallt. Hur löser man det?

Senast redigerat 2011-07-13 17:37
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-13 17:53
Ursprungligen av robertkarlsen:

AssistiveTouch buggar. Även om jag har inaktiverat det så dyker den där touch-knappen upp överallt. Hur löser man det?

Du rapporterar buggarna till Apple och sen kanske det är fixat till nästa beta om du har tur.

Ursprungligen av robertkarlsen:

AssistiveTouch buggar. Även om jag har inaktiverat det så dyker den där touch-knappen upp överallt. Hur löser man det?

Prövat en hard reset, alt återställning?

Som sagt... det är en beta, används på egen risk men jag skulle rekommendera en omstart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-13 21:06

Jag undrar lite över när iMessage, FaceTime och iChat ska smälta ihop. Vad jag minns det som är att iChat's mac.com-adresser sköts av AOL. Eller var det bara ett samarbete med AOL om att kunna använda AIM i programmet? Det var ett tag sedan så jag minns inte. Hur som helst, baka ihop allt i samma program Apple, att ha det som det är nu är väldigt konstigt. iMessage in i iChat och iChat in i iPhone tack.

Safari är inte stabil här på min iPad.

Ursprungligen av Patrick:

Safari är inte stabil här på min iPad.

https://bugreport.apple.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-19 08:54

Tydligen ska man nu kunna redigera bilder man tagit även i en 3GS i och med beta 3.

Ni som upplever beta 3 väldigt instabil, så finns det en orsak. Tydligen en minnesläcka i Webkit.
Krascher i vissa appar sker tydligen väldigt cykliskt (typ var tredje minut)...
Precis så beter sig min iPad...

Denna info tagen från iOS dev-forum (bra info för dom dom inte orkar felsöka själv)...

Ser verkligen fram emot en retailversion snart av iOS5!

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Ni som upplever beta 3 väldigt instabil, så finns det en orsak. Tydligen en minnesläcka i Webkit.
Krascher i vissa appar sker tydligen väldigt cykliskt (typ var tredje minut)...
Precis så beter sig min iPad...

Denna info tagen från iOS dev-forum (bra info för dom dom inte orkar felsöka själv)...

Ser verkligen fram emot en retailversion snart av iOS5!

Måste säga att min iPad blev stabil efter uppdateringen.

Får jag vara först? Beta4 med OTA (Over The Air uppdatering)... Kicking ass:)

Fast nu inser jag att jag kör programuppdateringen utan en aktuell backup... Kanske inte det bästa beslutet som jag tagit, det blir spännande

Så nice

Ursprungligen av BlackSmp:

Får jag vara först? Beta4 med OTA (Over The Air uppdatering)... Kicking ass:)

Fast nu inser jag att jag kör programuppdateringen utan en aktuell backup... Kanske inte det bästa beslutet som jag tagit, det blir spännande

Och, jag som nummer två...

Jag har kört hela hemladdningen & installationen (totalt 30 minuter)...
Inga riktiga känslor ännu (mitt i sänghalmen) för förbättringar och förändringar...
Kul att ändock kunna ligga i sängen och göra en uppdatering av en iOS-pryl! Spännande framtid...

God natt!

Det som man får vara vaksam på är att det krävs en synk via Itunes för att återställa dina bilder. Det missade jag och nu får jag hoppas att Icloud kan fixa de foton som jag inte hade backat up mot Itunes.

Men annars så gick det bra men själva nerladdningen tog lång tid. Den sista "<1 minut" tog säckert minst 20;)

Den sista minuten tog jäkligt lång tid så lång så att jag somnade och fick kika på den imorse.

Funkade bra med uppdatering Over The Air. Jag hade samma långa sista minut som andra. Efter installation fick jag lov att starta om luren en gång för att den skulle koppla upp sig mot mitt wifi. Verkar lira bra överlag, och kameran behöver inte längre en eevighet för att starta. Kan ha att göra med att jag hade 1000 bilder som raderades vid uppdateringen.

Jaha, nu har även min iPhone 4 (iPad uppdaterad i natt) fått iOS5 beta 4.

Efter några timmars användande kan man ju glatt säga att både iPhone 4 och iPad (gen 1) blev som folk igen!
Mycket snabbare, stabilare & mer feature-fylld (OTA mm)...

Nu är vi lite gladare i Hultsfred...

Uppdateringen OTA funkade grymt smidigt.

Fylligare funktion

Lite annan skärm när man dubbeklickar på hemknappen. Snabbknapp för att komma till kameran och för att bestämma Airplay källa. Mycket bra!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-25 21:19
Ursprungligen av Fitinghoff:

Lite annan skärm när man dubbeklickar på hemknappen. Snabbknapp för att komma till kameran och för att bestämma Airplay källa. Mycket bra!

Airplayikonen finns även i iOS 4.

Och kameraknappen fanns i beta 1.

Ursprungligen av Capeman:

Och kameraknappen fanns i beta 1.

Ah, tänkte att det satt folk där ute i stugorna som inte hade en beta, utan körde fyran, men var intresserade av hur femman såg ut. Själv har jag ingen utvecklarenhet, så jag installerar betan när den börjar bli stabil. Än så länge är den riktigt bra!

Om man ändå måste/bör koppla in iphonen till itunes via sladd och göra backupp innan man uppgraderar är det inte då snabbare att uppdatera när man ändå sitter vid datorn? ( Antar att dom flesta har snabbare internet hemma än 3g-hastighet)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-25 22:10
Ursprungligen av jurassic579:

Om man ändå måste/bör koppla in iphonen till itunes via sladd och göra backupp innan man uppgraderar

Du måste inte synka med sladd, det går bra med wifi-synk i nuvarande betor.

WiFi-synk fungerar grymt fint nu med senaste b4, både på iPhone 4 och iPad 2.
Grymt skönt att slippa koppla in och synka enheterna.

b4 fungerar alldeles utmärkt för mig. Snart redo för release tror jag..

Ngn mer än jag som saknar den där "Read"-funktionen i Safari efter att ha uppdaterat till Beta 4..? Hittar det inte ngn stans..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Ngn mer än jag som saknar den där "Read"-funktionen i Safari efter att ha uppdaterat till Beta 4..? Hittar det inte ngn stans..

Reader i adressbaren? Den finns där, beroende på sida du besöker.

Bevaka tråden