Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-06-08 13:02
Ursprungligen av rhesus:

Nu har jag kört betan ett drygt dygn. iMessage funkar klockrent, samma funktionalitet som whatsapp mfl men det är skönt att slippa hålla koll på konversationer i flera appar.

Enligt vad jag har läst så kollar iMessage-appen om mottagaren kan ta emot iMessages eller om det ska skickas som sms. Vad som inte har framgått är dock om den gör det varje gång man ska skicka nåt, eller om den gör det en gång och därefter alltid försöker med iMessage. Har du koll på hur det funkar?

Anledningen till att jag frågar är att min fru bara har en iPod touch utöver sin gamla "dumma" mobil. Det vore ju dumt om min iphone försöker skicka ett iMessage när frugan är ute på språng och inte har tillgång till wlan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-08 13:34
Ursprungligen av Vassius:

Enligt vad jag har läst så kollar iMessage-appen om mottagaren kan ta emot iMessages eller om det ska skickas som sms. Vad som inte har framgått är dock om den gör det varje gång man ska skicka nåt, eller om den gör det en gång och därefter alltid försöker med iMessage. Har du koll på hur det funkar?

Anledningen till att jag frågar är att min fru bara har en iPod touch utöver sin gamla "dumma" mobil. Det vore ju dumt om min iphone försöker skicka ett iMessage när frugan är ute på språng och inte har tillgång till wlan.

När jag testade att skicka till mig själv innan idag (i brist på någon annan att testa till) så fick jag först upp att det skulle skickas som ett iMessage, och den började skicka, men efter en stund så kom meddelandet som ett vanligt sms istället, så gissningsvis så testar den om det går iväg som ett iMessage så gör det, annars som ett SMS..

Enklast för er del är väl att testa? Släng igång wlan och skicka imessage, stäng av och se om det kommer till den "dumma"?

MVH

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-06-08 14:00
Ursprungligen av WELiN:

Enklast för er del är väl att testa? Släng igång wlan och skicka imessage, stäng av och se om det kommer till den "dumma"?

Jag har lite problem att övertala frugan att installera en betaversion på sin kära ipod, annars skulle jag gärna testa själv.

Men det låter ju onekligen som att det funkar som jag hoppas. Nice!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 10:15

Jag har kört betan sen igår kväll och jag är mycket nöjd! Har en fundering dock Någon mer som sett till en liten telefonsymbol i statusbaren högst upp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-08 10:20
Ursprungligen av Minto0:

Jag har kört betan sen igår kväll och jag är mycket nöjd! Har en fundering dock Någon mer som sett till en liten telefonsymbol i statusbaren högst upp?

Inget jag märkt av iaf.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-06-08 10:16

Reader-funktionen finns i 3GS

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 10:34

Konstigt. Ser iaf ut såhär på min

Ursprungligen av Minto0:

Konstigt. Ser iaf ut såhär på min

Står inte det där för att någon form av vidarebefordran är påslagen?

EDIT: Jo precis. Sidan 71 i Phonemanualen:

Citat:

When Call Forwarding is on, the call forwarding (din ikon) icon appears in the status bar (GSM models).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 10:41

Jag trodde de med, men kan inget hitta i inställningar. Inte så att de stör mig på ngt sätt att den är där, mest nyfiken vad de är för ngt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 10:43

Hmmmm, nu försvann den när jag lekte i menyerna Veti tusan vad de var för ngt Jaja... allt är "som det bör vara" nu

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-08 11:11

Settings -> Phone -> Call forwarding -> ON/OFF

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 11:19
Ursprungligen av zinned:

Settings -> Phone -> Call forwarding -> ON/OFF

Ja jag märkte de sen. Den stod på OFF, men var väl ngn bugg att den visades iaf. Den är borta nu Tackar!!!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-06-08 15:54

Har man ingen wi-fi-mottagning på en iTouch så skulle jag gärna vilja se hur den skulle kunna ta emot iMessages. Nog för att Apple har bra produkter, men _så_ bra är de inte än

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-09 08:03
Ursprungligen av bollman:

Har man ingen wi-fi-mottagning på en iTouch så skulle jag gärna vilja se hur den skulle kunna ta emot iMessages. Nog för att Apple har bra produkter, men _så_ bra är de inte än

Nu var du allt rolig bollman

Frågan var snarare om sändaren skulle fatta att det inte mottogs och att det skickades som ett vanligt sms istället?

Ursprungligen av WELiN:

Nu var du allt rolig bollman

Frågan var snarare om sändaren skulle fatta att det inte mottogs och att det skickades som ett vanligt sms istället?

Du kan ställa in på vilka adresser som ditt device ska ta emot meddelanden. Min telefon tar emot meddelanden på telefonnumret och Icloudadressen. Min Ipad enbart på Icloudadressen.

Nu glömde jag ju Ipaden hemma idag men jag ska prova lite mer när jag kommer hem med att slå av WLAN/3G på telefonen för att se vad som händer

Är det bara jag som får dubbla sms varje gång någon skickar? Okej en beta, men ville bara kolla

Ursprungligen av Engalunda:

Är det bara jag som får dubbla sms varje gång någon skickar? Okej en beta, men ville bara kolla

Jag får också det just nu, med Telia. Jag kör INTE betan.

Det lät skumt. Är det inte bara att du har på repetition på varningsmedelandet?

Jo jag har repetition på 2 ggr men när man är inne i meddelande dyker det upp 1 först, sen kommer ett likadant, sen försvinner det andra.. Har det något med iMessage eller liknande att göra kanske..?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-09 07:37

3GS ser inte ut att ha några nämnvärda problem, YouTube - ‪iPhone 3Gs iOS 5 vs iPhone 4 iOS 5‬‏

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-09 08:05

Man kan nu ställa in en Airport eller Time Capsule via en iOS-enhet.
Apple now lets you set up an Airport/Time Capsule from your iOS device | 9 to 5 Mac

Man kan nu spela upp 1080p på en iOS-enhet.
Apple to finally deliver 1080P video playback on iOS devices with iOS 5 | 9 to 5 Mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-12 09:39

Tycker att b3 flyter på riktigt bra.. Den känns rappare..

Ursprungligen av WELiN:

Tycker att b3 flyter på riktigt bra.. Den känns rappare..

Håller med, känns väldigt snabb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-09 10:34

Jag får inte dubbla och kör Telia med betan. Omstart av iOS-enheten kanske kan vara på plats?

Ni som testat betan: Syncar flaggor i Mail mellan iOS-enheter och datorer?

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Ni som testat betan: Syncar flaggor i Mail mellan iOS-enheter och datorer?

Japp!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-13 12:40
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Ni som testat betan: Syncar flaggor i Mail mellan iOS-enheter och datorer?

Jag kör både mitt gmail och exchange och det fungerar på båda. Flaggor i gmail på iPhone/iPad blir stjärnmarkerade i gmail-tjänsten.

Ursprungligen av Mr S:

Jag kör både mitt gmail och exchange och det fungerar på båda. Flaggor i gmail på iPhone/iPad blir stjärnmarkerade i gmail-tjänsten.

Det låter positivt. Dock läst på något forum att flaggor inte synkar om man kör Exchange.
Kan någon bekräfta?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-13 15:26
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Det låter positivt. Dock läst på något forum att flaggor inte synkar om man kör Exchange.
Kan någon bekräfta?

Vi kör Exchange 2010 på jobbet och jag kör både Outlook 2011 på OSX och Outlook 2010 på Win7. Flaggorna följer med på alla håll både från telefonen och från Outlook 2010/2011.

Bevaka tråden