Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DockDoctor - problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt programmet DockDoctor på min mac book pro under en längre tid för att ändra dockans utseende.
Jag vet att det är ett mycket populärt program bland mac-användare eftersom det inte går att "kustomisera" dockan särskilt mycket i de vanliga inställningarna i snow leopard.

Jag har nu fått problem med att ändra dockans utseende med DockDoctor och det går inte heller att återställa standardutseendet för dockan. Jag vågar inte heller avinstallera DockDoctor i ett försök att lösa problemet eftersom programmet anser att man bör återställa standardutseendet av dockan innan man avinstallerar programmet.
Hur jag än startar om dockan så ändras inte dess utseende.

Är det någon som vet hur man löser detta problem?

Kolla om du kan ladda ner "standard dockans" utseende på nätet och lägga in i DD för att sedan avinstallera

That's my tip

Jag har inte lyckats hittat filen för standarddockans utseende.
Men skulle jag inte kunna lösa problemet genom att radera "library/preferences/com.apple.Dock.plist"
Jag vågar dock inte riktigt testa det alternativet. Är det riskfritt?

Ursprungligen av Marrhe03:

Jag har inte lyckats hittat filen för standarddockans utseende.
Men skulle jag inte kunna lösa problemet genom att radera "library/preferences/com.apple.Dock.plist"
Jag vågar dock inte riktigt testa det alternativet. Är det riskfritt?

Flytta com.apple.Dock.plist och com.apple.Dock.db från ditt användarkonto/Library/Preferences till Skrivbordet.
Öppna Terminalen och skriv "killall Dock" och avsluta med enter.
Sen kan du naturligtvis slänga filerna.

Gjorde exakt så men det funkade inte

Enklast var att uppdatera till Lejon. Fixade sig helt

1
Bevaka tråden