Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut från iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man skriva ut från iPhone 3GS?
Den verkar ju vara förberedd för det men det funkar inte och den hittar inte den delade skrivaren i hemmanätet. Lite märkligt eftersom den så kaxigt har meny för detta och det går bra att surfa med den via WiFi.
Jag har en Mini som skrivarserver med en Canon IP4700 kopplad till sig. Det funkar utmärkt via min MacBook.
Finns det appar eller drivrutiner?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-19 00:47

Du måste ha en skrivare som stödjer AirPrint. Idag är det i princip bara ett par HP skrivare som stödjer det men fler kommer nog snart. I beta-versionerna av 10.6.5 kunde man också skriva ut via delade skrivare men det försvann i releaseversionen. Tack vare lite duktiga utveckligare så går det att aktivera den funktionen igen med hjälp av det här programmet: AirPrint Activator « Netputing

  • Avstängd
  • 2010-12-19 07:09

PrintMagic appen funkar klockrent för mig, det enda är att man måste kopiera det som ska skrivas ut eftersom de andra apparna inte kan använda den direkt.

Tack för svaren. Men så utomordentligt dumt av Apple!
Fattar jag det rätt så ska alltså även en Canonskrivare funka om man aktiverat Airprint?

  • Avstängd
  • 2010-12-20 10:22

Hitta en ny app som heter Print Sharing, men har inte testat den än...

Installerade Airprint på Minin, (kräver Snow Leopard) och yes, funkar klockrent!

1
Bevaka tråden