Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör ni med syncning första gången iPad/iPhone ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidigt i morse blev det en iPad 32G med 3G.
Lite tips om första syncningen i iTunes.

Fördelar/nackdelar att välja "som ny enhet" kontra ta backup från iPhone ?
Hur har ni gjort ?

Din iphone appar kommer skalas upp i din iPad.

Jag välde som ny enhet och sedan försökte jag hitta många av mina iphone apps i iPad format. Förde över några av iPhone apparna jag "inte kan leva utan" från iTunes och låter dem skalas upp i min iPad.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Din iphone appar kommer skalas upp i din iPad.

Jag välde som ny enhet och sedan försökte jag hitta många av mina iphone apps i iPad format. Förde över några av iPhone apparna jag "inte kan leva utan" från iTunes och låter dem skalas upp i min iPad.

Blir det mycket rörigt om man bara tar det andra förslagsalternativet "backup från iPhone"?
Tänkte att då får man ju över alla kontakter - bilder- musik och inställningar för e-post.
Kanske en dålig ide´- eller ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-30 14:46

Du får ju över allt sådant när du synkar första gången i alla fall...? I alla fall om du kör Mac och synkar med samma dator och samma Apple ID.

Ursprungligen av kainen:

Du får ju över allt sådant när du synkar första gången i alla fall...? I alla fall om du kör Mac och synkar med samma dator och samma Apple ID.

Jag vill inte ha allt. definitivt inte det som har med telefoni (iPhone) att göra.
Jag syncade den som "ny" och sedan valde jag i listan vilka objekt jag ville ha över till iPad.
Funkade bra. Ibland blir det lite hjärnsläpp - trots att jag är inne på min 4:e iPhone. Mac är det enda jag kört sedan 1985.Tack för all hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-01 13:49

Jag körde igång min som "ny enhet"....kändes skönare.
Sjuk känsla att iphonen känns lite trist att surfa på nu

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2010-12-17 10:34

Oroar mig lite här. Skaffade en 64 GB-versionen i går, endast wifi, och valde att synka med min Iphone. I går satt jag och raderade drivor med Iphoneappar som jag varken vill ha eller fungerar bra på Ipad. Kommer de där nu falla tillbaka när jag synkar nästa gång? Det vill jag så klart inte och undrar hur det kan förhindras om så sker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-17 11:18
Ursprungligen av Amlux:

Oroar mig lite här. Skaffade en 64 GB-versionen i går, endast wifi, och valde att synka med min Iphone. I går satt jag och raderade drivor med Iphoneappar som jag varken vill ha eller fungerar bra på Ipad. Kommer de där nu falla tillbaka när jag synkar nästa gång? Det vill jag så klart inte och undrar hur det kan förhindras om så sker.

Du kan vara lugn, om du en gång har synkat över program från dator till iOS-enhet och sedan väljer att ta bort programmet på iOS-enheten så kommer den inte att komma tillbaka vid nästa synk utan då stanna på datorn.

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2010-12-17 12:31

Suveränt, precis det jag ville höra!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-12-17 18:56

Som iphone, ångrar att jag inte tog som ny enhet, allt åkte ut till förmån för iPad-appar istället!

Ursprungligen av Corpze:

Som iphone, ångrar att jag inte tog som ny enhet, allt åkte ut till förmån för iPad-appar istället!

Bara att göra om igen - och välja "som ny enhet" - klart.

1
Bevaka tråden