Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone 3G vägrar ladda batteriet - förslag på hjälp?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-08 15:03

Min iphone 3g går inte ladda

Jag har en spricka i displayen samt en mindre spricka i plasten där bak (dessa kom för 4 månader sen!)Att nått skulle gå på garantin är ju kört sedan länge men jag behöver verkligen få ut den information som finns i telefonen!

Finns det nått man kan göra för att få kontakten att funka igen? kan det bero på dåliga kontaktytor mellan laddare och iphone. Ja jag har testat med flera olika laddare!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-08 17:22
Ursprungligen av flipp_90:

Min iphone 3g går inte ladda

Jag har en spricka i displayen samt en mindre spricka i plasten där bak (dessa kom för 4 månader sen!)Att nått skulle gå på garantin är ju kört sedan länge men jag behöver verkligen få ut den information som finns i telefonen!

Finns det nått man kan göra för att få kontakten att funka igen? kan det bero på dåliga kontaktytor mellan laddare och iphone. Ja jag har testat med flera olika laddare!

En torr tandborste. Eller tvätta med Isopropylalkohol.

Har exakt samma problem med min iPhone. Den dyker inte upp i iTunes, men den verkar få lite ström ändå, för jag har låtit den ligga med laddaren i under natten och på morgonen sen så är den på ca 55%.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-12-09 11:16

Dockporten kan vara trasig. Alternativt batteriet.
Kostar inte mycket att byta på t.ex iPart eller iPhonereparation

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-12-10 10:22

Instämmer med ovanstående, min 3gs (var 3månader bara) fick inte kontakt med iTunes / laddare. Prövade borsta o blåsa men inget hjälpte. Hade ju garanti, så jag fick en ny enhet på garantin av Apple, var gött å bli av med en fet repa också :cool:. Men borde ju hjälpa byta dockporten säkert.. Fast för dyrt för apple att syssla med sånt, billigare att skicka ut en ny. Men du har väl ingen garanti då det rör sig om en 3G!

Går det inte att fixa problemet själv så kan jag lika gärna köpa en ny, inte mycket som funkar på min 3g ändå.

1
Bevaka tråden