Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Skapa ett iTunes Store-konto utan VISA/MasterCard-kort

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-01 16:16

för att det ska fungera måste du använda ett iTunes Gift Card. USA adressen kan vara vilken adress som helst i USA - välj tex Delaware där det inte finns sales tax så blir det billigare att handla. Du måste ha ett betalnings sätt, så om du inte har ett gift card, vill systemet ha något annat sätt att få betalt

Plötsligt och efter många försök, dykte none upp, jag gjorde inte något särskilt, har provat med 5 olika email men med samma procedur,

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-01 17:35

Black magic?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-11-25 06:42

I mitt fall är det sonen som har fått ärva en iPhone och skulle vilja ladda ner gratisappar.

Jag hade skapat ett Apple ID till honom via apples hemsida tidigare. Och nu när han ville börja ladda ner så kunde han inte pga att vi inte kunde hitta "none-alternativet" på hans konto.

På mitt konto där jag har ett registrerat kreditkort fanns "none" att välja på när man loggar in.

Så jag löste detta igår med att registrera mitt kreditkort på min sons konto för att sedan logga in igen på hans konto och välja "none" på betalningsalternativen.

KLART!

Senast redigerat 2011-11-25 09:25
Bevaka tråden