Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Skapa ett iTunes Store-konto utan VISA/MasterCard-kort

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-10-30 01:15

Vill man ha ett konto för att bara hämta gratis-material är detta ett jätte bra sätt!
Och man behöver ingen "Redeem" kod!!

1.Gå in på iTunes Store.

2.Leta upp en gratis App. till iPod Touch eller iPhone.(Spelar ingen roll)

3.Hittat en? Bra, klicka på "GET APP"

4.Sen kommer det upp en liten ruta,Klicka på "Skapa nytt konto"

5.Gå vidare-->Läs igenom och acceptera-->Fyll i-->Här väljer du "None" När du ska välja kort-->fyll i och sen står det vad du ska göra....

Så enkelt är det!!!;)

Detta har diskuterats tidigare här på 99.se. Många har tyckt det känts fel att man måste ha ett betalkort för att kunna köpa gratismaterial. Men nu behöver man alltså inte ha ett betalkort ? Låter jättebra i så fall.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-08 11:23

tack för den informationen, har alltid tyckt det varit lite tomt i cydia på program, men i appstore finns mer (många gratis) har försökt göra ett account tidigare men har inte fått till det med mitt visa ung kort (under 18år) men nu har jag en chans att tanka gratis apps :D:D

Är lite förvånad bara att det fungerar och att så många skrivit här tidigare att de behöver kort även för att bara ladda ned gratisapps. Du är säker på att det fungerar fedi-93 ?
Gör det det så vill jag verkligen gratulera till att du kommit på en toppengrej som många kommer att använda som inte har VISA el andra kort. Kanske iTunes har ändrat sina regler omkring detta när de har märkt fördelen att tillåta folk ladda ned gratis. De tror väl att dessa personer går in och vill köpa program längre fram.

Välkommen hit Fezze ! Hoppas du ska trivas här på 99.se.:D

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-11-09 19:56

Japp, Det funkar! Fixade till mig och syrran!

de funkar inte för mig... de kommer inte upp någon "NONE" måste välja visa/master eller amex... vad ska jag göra???

Detta är märkligt ! Det har diskuterats i tidigare trådar och en idé har varit att man har olika versioner av iTunes och en annan ide är att om man går in på amerikanska affären så finns det gratislåtar och gratisvouchers. Kanske fedi-93 glömde nämna detta.
Pröva alltså att byta till den under My Store. Det gör du längst ned på iTunes i iTune Store. Välj ut en gratislåt och skapa ett konto och se om NONE poppar upp då.

Välkommen hit till 99.se föresten urbanrave !

nix fungerade inte. fan så trist

eller måste de vara på en mac dator`????? för jag har en PC

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-16 00:48

jag har pc och det du måste göra är att gå in i itunes store och leta upp en gratis app som du vill tanka (eller inte tanka bara den är gratis)
Steg 2: Tryck ladda hem osv osv
Steg 3: kommer upp en ruta att du måste logga in eller skapa ett konto,
Steg 4: tryck på Skapa nytt konto*
Steg 5: tryck contiue och senare fyller du i din personliga information sedan ska det fungera att trycka none!

ja men grejen e den att jag är inte dum, har sjort alla dom stegen men de funkar ändå inte. vilken itunes ska man ha, jag har den senaste,

None finns på mitt konto men det är först efter jag har skapat ett konto med ett VISA-kort och sedan loggar in. Vet inte om det går att ändra sig och ta bort VISA-kortet men då kan jag ju bara köpa gratis-apps och det är jag inte intresserad av.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-11-16 22:33

Konstigt,Jag har gjort det med swedenstore och det funkat juh...Har förresten senaste iTunes...

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-17 02:13

Har också senaste itunes. Nånting fel är det du måste göra. eller så är det bara helt mysko

Läste om en yngre person som lät föräldrarna stå för det första köpet med ett VISA-kort eller Master-card och att de direkt tog bort det kortet sedan. Då kunde sonen/dottern fortsätta ladda ned gratismaterial.
Man kan också använda Swedbanks e-kort. Då får du en ny kod varje gång du behöver ange kortnummer på något ställe. Du kan också sätta en gräns på hur mycket som kan dras.
Smidigast är väl att köpa det billigaste GiftCards genom iTunes och sedan fortsätta att ladda ned gratismaterial. Dessa presentkort finns från 100 kr, se: iTunes Gift Card 200 kr - Apple Store (Sverige)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-02-14 15:13

skulle nån kunna dela med sig av ett konto eller göra ett åt mig får det värkligen inte att funka....... har googlat o försökt nu i 4 dagar

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-02-14 16:38
Ursprungligen av anden*:

skulle nån kunna dela med sig av ett konto eller göra ett åt mig får det värkligen inte att funka....... har googlat o försökt nu i 4 dagar

Jag kan fixa ett åt dig men jag behöver din e-mail address.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-02-14 21:42

tack så mkt , men allting fixade sig

Ursprungligen av Fd Medlem:

Läste om en yngre person som lät föräldrarna stå för det första köpet med ett VISA-kort eller Master-card och att de direkt tog bort det kortet sedan. Då kunde sonen/dottern fortsätta ladda ned gratismaterial.
Man kan också använda Swedbanks e-kort. Då får du en ny kod varje gång du behöver ange kortnummer på något ställe. Du kan också sätta en gräns på hur mycket som kan dras.
Smidigast är väl att köpa det billigaste GiftCards genom iTunes och sedan fortsätta att ladda ned gratismaterial. Dessa presentkort finns från 100 kr, se: iTunes Gift Card 200 kr - Apple Store (Sverige)

Jag är under 18-år och använder mitt VISA electron betalkort som registrerat kort i iTunes Store. Detta funkar galant utan några som helst problem...

//Svante

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-14 01:36
Ursprungligen av Fd Medlem:

Läste om en yngre person som lät föräldrarna stå för det första köpet med ett VISA-kort eller Master-card och att de direkt tog bort det kortet sedan. Då kunde sonen/dottern fortsätta ladda ned gratismaterial.
Man kan också använda Swedbanks e-kort. Då får du en ny kod varje gång du behöver ange kortnummer på något ställe. Du kan också sätta en gräns på hur mycket som kan dras.
Smidigast är väl att köpa det billigaste GiftCards genom iTunes och sedan fortsätta att ladda ned gratismaterial. Dessa presentkort finns från 100 kr, se: iTunes Gift Card 200 kr - Apple Store (Sverige)

Om det är gratismaterial man vill ha, så är det ju iTunes USA man måste ha konto hos, och där är det klart enklast - och säkrast att använda Gift Cards. Om du köper dom på Tradera så kan du betala bank till bank utan kreditkort, vilket också löser problemet om man inte har kreditkorts åldern inne.

Kanon!

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-08 13:47

Fungerar fin fint! Men någon som vet hur man kan fixa ett iTunes US konto? Skulle vilja kunna använda redeem koderna som dom släpper på Macrumors hela tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-08 13:51
Ursprungligen av Orr3:

Fungerar fin fint! Men någon som vet hur man kan fixa ett iTunes US konto? Skulle vilja kunna använda redeem koderna som dom släpper på Macrumors hela tiden.

Den guiden är just för att skaffa ett US iTunes konto. Har du gjort det så är det bara att logga in på kontot och knappa in iTunes redeem koderna.

//Rob

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-08 14:16
Ursprungligen av Robo-X:

Den guiden är just för att skaffa ett US iTunes konto. Har du gjort det så är det bara att logga in på kontot och knappa in iTunes redeem koderna.

//Rob

Vaa? Menar du att jag bara kan byta land till US så fungerar det?

Det fungerade! Är ju mycket bättre att ha ett amerikanskt konto också. Finns ju hundratals recensioner på varje app! Till exempel pocketgod som har cirka 20 recensioner i sverige har 4600 recensioner i engelska app store!!

Senast redigerat 2009-03-08 15:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-12 17:30

Bra grejor det här!
Har dratt mig för att registrera pga. kontokortsinfo.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-12 19:24

Hej! jag undrar varför inte mailet med länken för att bekräfta kontot inte funkar, super irreterande, någon annan med samma problem?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-10-12 20:20
Ursprungligen av as1:

Hej! jag undrar varför inte mailet med länken för att bekräfta kontot inte funkar, super irreterande, någon annan med samma problem?

Joo da, den funkar så vitt jag vet, jag gjorde förresten ett account på det viset igår.

Hittar inte none att välja, nån som vet hur man gör i sånt fall?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-01 14:51

Det brukar betyda att du har gjort uppsättningen till iTunes US Store i fel ordning.
Det finns en steg för steg instruktion på FAQ följ den och se till att göra alla steg i den ordningen.

Jag har inte något presentkort, inte heller en adress i usa, i alla fall så har jag provat och jag får bara paypal icon extra, inget none

Senast redigerat 2010-12-01 15:29
Bevaka tråden