Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.5 släppt

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Och Safari känns... snappier.

Someone had to say it...

  • Medlem
  • 2010-11-11 16:59

Har nu installerat uppdateringen både på min iMac 27 (mid2010) och MBAir (late 2010). Problemfritt i båda fall. Ska undersöka om samma goda diagnos gäller sambons macbook (late 2009).

Inga fler med DNS-problem? Tvekar att uppdatera eftersom jag har en Drobo FS. Någon annan med Drobo FS som kör 10.6.5 nu?

Ursprungligen av Stinky:

Inga fler med DNS-problem? Tvekar att uppdatera eftersom jag har en Drobo FS. Någon annan med Drobo FS som kör 10.6.5 nu?

Jag har inte hämtat uppdateringen än, men har DNS strul med 10.6.4
vid uppstart kommer jag oftast inte ut på nätet, med kan nå ex google via IP-adress Google
Jag måste då starta Mail, klicka på "hämta epost" och sedan fungerar det
jag kan inte förstå vad som är fel ?

får uppgradera nu och se om det blir någon skillnad

Är den "kvardröjande scrollningen" (som på iphonen och ipaden) nåt nytt nu?
Jag minns att jag saknat det tidigare när jag växlat mycket mellan telefonen och datorn men har inte tänkt på det på ett tag.

Ursprungligen av hallgren:

Är den "kvardröjande scrollningen" (som på iphonen och ipaden) nåt nytt nu?
Jag minns att jag saknat det tidigare när jag växlat mycket mellan telefonen och datorn men har inte tänkt på det på ett tag.

Nej det har funnits tidigare.

märkte av Adressboken strulade, klickade på att se alla och den säger "inga kontakter", då blir man lite nervös. klickade på "Senaste import" - vips där fanns alla, klickade igen på "alla kontakter" - NU fanns de där...

Tack!

inget annat märkt ännu.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-11-12 00:06

Jag fick den här varningen i Strömsparare på min MBP 15" efter uppdateringen. Någon som vet om det är en bugg eller om batteriet krånglar för mig. Har testat en reset av PRAM utan framgång. Har även tagit ut batteriet och det är varken svullet eller varmt.

Ursprungligen av onnyt:

Jag fick den här varningen i Strömsparare på min MBP 15" efter uppdateringen. Någon som vet om det är en bugg eller om batteriet krånglar för mig. Har testat en reset av PRAM utan framgång. Har även tagit ut batteriet och det är varken svullet eller varmt.

"Kontrollera batteriet" brukar man få som varning när batteriet är kass på något sätt. Klicka på batteriindikatorn i menyraden (alt-klicka gärna också) och se vad som sägs. Alternativt gå in under  - Om den här datorn - Mer info - Ström och se om du hittar något om batteriets skick där. Det kan vara falskt alarm, i.e. en 10.6.5-bugg, men det kan ju vara fel på ditt batteri också.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-12 22:19

Dom måste ju optimerat nätverksfunktioner känns det som, som så många andra säger känns Safari bra mycket rappare men jag upplever att allt som har med nätverket att göra är bra mycket snabbare, tex att ansluta till bonjour datorer och freeNAS burkar i nätverket, innan tog det kanske 2 sekunder innan mapparna visades, nu kommer dom DIREKT när man ansluter, är nästan som att bläddra på den lokala disken, riktigt snabbt känns det. Likaså att ansluta med Remote Desktop känns rappare än förut och bra mycket bättre stabilitet, remote desktop känns nästan som det är den lokala burken man kör, ingen blinkning eller eftersläp i muspekarn överhuvudtaget.

Tror inte det är placebo för det är en ganska markant skillnad.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2010-11-12 23:38

Allting fungerar bra efter uppdateringen förutom att iTunes inte längre vill spela upp mina filmer och tv serier jag har och när jag försöker gå in i iTunes Store så stänger programmet av sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-13 02:37

Är det bara jag, eller har addressfältet i Safari ändrat beteende?

Ursprungligen av h_e:

Är det bara jag, eller har addressfältet i Safari ändrat beteende?

Ändat beteende hur då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-13 16:34
Ursprungligen av Capeman:

Ändat beteende hur då?

Den vekar prioritera URL:er jag skrivit in manuellt något högre än där jag bara klickat på en länk.

Sedan installation av 10.6.5 kommer varje gång datorn startas en varning från airport om att mitt primära nätverk inte kan hittas. Fast att den är ansluten till nätverket. Någon som har fix?

Ursprungligen av Lé Contemplator:

Sedan installation av 10.6.5 kommer varje gång datorn startas en varning från airport om att mitt primära nätverk inte kan hittas. Fast att den är ansluten till nätverket. Någon som har fix?

Radera nätverket och lägg sedan till det på nytt.

Ursprungligen av Goflorp:

Radera nätverket och lägg sedan till det på nytt.

Har gjort det, men hjälper ej. Har även raderat det i nyckelhanteraren och lagt till på nytt. Det är som att varningen kommer upp och sedan 1 sekund senare ansluter den till nätverket, men varningen ligger kvar. Väldigt störande.

Edit: löstes genom hard reset av airport express

Senast redigerat 2010-11-14 21:15
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-11-15 12:26

Jaha, verkar som om Spotify drar igång GT330M-grafikkortet i 10.6.5. Det har det inte gjort tidigare. Grrr...

Bevaka tråden