Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur går det för er i iMovie för iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 19:33

http://vimeo.com/14620886
Jag har lekt lite och är förvånad över att det är så väldigt enkelt och smidigt. För att inte tala om hur roligt det är! (Men tänk hur det skulle vara att redigera på en iPad!)

Men det är svårt att hålla iPhonen stilla när man filmar, ser att min film är skakig. Sen skulle man nog behöva en svart bild eller nåt i början av filmen, när "kontrollerna" fortfarande syns.

Jag lade in filmen från iPhone med programmet Pixelpipe. Det blev så dålig kvalite när jag lade upp direkt från iMovie.

Senast redigerat 2010-09-12 07:09

Kan man tanka upp till Youtube nu i 720p efter 4,1 ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-11 19:45
Ursprungligen av Goflorp:

Kan man tanka upp till Youtube nu i 720p efter 4,1 ?

Ja. Med wifi. Du får upp på skärmen så du kan välja SD eller HD.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 19:49
Ursprungligen av Mija:

Ja. Med wifi. Du får upp på skärmen så du kan välja SD eller HD.

Va bra, då behövs inte Pixelpipe längre!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-11 19:55
Ursprungligen av Eva:

Va bra, då behövs inte Pixelpipe längre!

Om du vill skicka till Vimeo så behövs fortfarande.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 20:02
Ursprungligen av Mija:

Om du vill skicka till Vimeo så behövs fortfarande.

Ojdå! Men då får jag lära mig att lägga upp film till YouTube istället. Det kan väl inte vara så svårt:tveksam:
Känns ju smidigare att slippa ett extra program om det nu går att exportera direkt från iMovie.

Tack Mija, du är en klippa!

Vad glad jag blev!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-11 20:17
Ursprungligen av Goflorp:

Tack Mija, du är en klippa!

Vad glad jag blev!

Jag var lite för snabb så jag får rätta mig själv.

Från Kamerarulle kan du välja SD och HD och i iMovie har du valen Medel, Stor och HD.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-09-17 10:54

testade att lägga upp en film direkt från kamerarullen till youtube,. valde HD (stod 1.9Mb) men den kom bara upp i 480p på youtube.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-17 11:00

Det kan ta en stund efter att den är uppladdad innan den visas i full upplösning på Youtube. Titta igen om en kvart.

Per, problemet är helt löst iom 4.1. Lugnt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-26 10:01

Såg just knappen för 720p i iMovie och undrade om de fixat det. Då så.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2010-10-15 20:00

Jag pillat en del med det senste dagarna men har ett stort och nyfunnet problem. Jag har en hel del gamla mobilfilmer som jag vill ha in i iphonen för att ha med i imovie. Jag hittade först ett gäng som jag tror är filmade med en nokia n95 som jag konverterade med Oxelon media converter och det fungerade kanon när jag synkade dom med bilder i itunes. Men idag så hittade jag ett antal äldre filmer som nog är filmade med div tidiga kameramobiler.
Jag provade samma program men några stod det error på redan innan konvertering (går att spela i vlc) och resten gick fint att konvertera men itunes vägrar lägga in dom med ett meddelande i typ med: Gick inte lägga in pga att dom inte går att spela på enheten.
Jag har kollar upp klipp-info om klippen som gick lägga in och ställt in samma i konverteringsprogget men det vill inte fungera ändå.

Så frågan är om någon vet något program som rätt av kan konvertera så att man kan synka in filmerna i kamerarullen på iphone?

Ursprungligen av vaim:

Jag pillat en del med det senste dagarna men har ett stort och nyfunnet problem. Jag har en hel del gamla mobilfilmer som jag vill ha in i iphonen för att ha med i imovie. Jag hittade först ett gäng som jag tror är filmade med en nokia n95 som jag konverterade med Oxelon media converter och det fungerade kanon när jag synkade dom med bilder i itunes. Men idag så hittade jag ett antal äldre filmer som nog är filmade med div tidiga kameramobiler.
Jag provade samma program men några stod det error på redan innan konvertering (går att spela i vlc) och resten gick fint att konvertera men itunes vägrar lägga in dom med ett meddelande i typ med: Gick inte lägga in pga att dom inte går att spela på enheten.
Jag har kollar upp klipp-info om klippen som gick lägga in och ställt in samma i konverteringsprogget men det vill inte fungera ändå.

Så frågan är om någon vet något program som rätt av kan konvertera så att man kan synka in filmerna i kamerarullen på iphone?

Kan VLC spela dem så kan det konvertera dem med.

VLC har inbyggda konverteringsfunktioner.

Bevaka tråden