Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att få ut iPad på 3G-nätet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-09-17 11:08

Hej,

köpte en iPad 3G för ett tag sedan. Igår köpte jag ett mobilt bredbandsabonnemang från Tele2. De hade slut på MicroSim, men de hade en klippare i butiken och skar till det åt mig.

Jag har stoppat in simkortet i iPaden, men den vill inte komma ut på nätet. Jag har prövat med olika APN (internet.tele2.se, mobileinternet.tele2.se, surf.tele2.se), men det påverkar inget. Jag har ringt Tele2 men de ger inte support på iPad och kan i övrigt bara meddela att de ser att kortet är i bruk i en iPad, så någon koppling är det.

Vid 2-3 tillfällen har jag kort sett att det står S Comviq som carrier. Efter ca 1-2 sekunder går den tillbaka till "Sweden 3G". Försöker jag surfa får jag meddelandet "Could not activate cellular data network".

iPaden är inte jailbreakad och kör iOS 3.2.2. I Settings -> General står det "Network Sweden 3G" och "Line tele2".

Är det någon här som har erfarenhet eller koll? Känns oerhört frustrerande.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-17 11:31

Jag har haft liknande problem med min iPad och mitt spanska microSIM-kort. Problemet för mig är att jag har klar signal från operatören men 3G saknas. Det har alltså stått "Orange" men inte "Orange 3G". Det som har fungerat är att strata om iPaden. Då har 3G kommit tillbaka.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-09-26 07:51

Samma problem har börjat uppstå för mig. Sedan två veckor tappar min iPad 3G-signalen, från Telia, sporadiskt. Enda lösningen är att starta om den. Hoppas det är uppmärksammat av Apple i v4.2

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-26 11:45

Jag har faktiskt fått samma problem några gånger med min iPhone 4. Definitivt ett iOS-problem.

1
Bevaka tråden