Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämta bild från FB till kontakt på iPhone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, någon som har ett tips på ett bra program som hämtar bilden från facebook på min kontakt och sparar på min iPhone.

Har testat AB Pics, men den tar bara miniatyrbilden, jag vill ha den stora bilden så den syns stor när någon ringer. Några tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-20 11:36

yabbah,

Kolla in ex.v:

AddressBookSync

Lycka till,

- Torkel

Maila bilden till dig själv. Spara den på Iphonen och lägg in där du vill använda den.

För övriga kontakter så kan ju Facebook-appen synca deras profilbilder med adressboken.

Ingen av dessa gav tyvärr "stora" bilder, utan den tar bara miniatyrbilden. Men tack i alla fall.

Men om du går in på en stationär dator och tar upp din profilbild "stort" ( Klicka på den) sedan drar du den till skrivbordet. Lägger i ett mail som du skickar till dig själv. Öppnar på iphonen och väljer att spara bilden?

Det måste gå.

Ursprungligen av yabbah:

Ingen av dessa gav tyvärr "stora" bilder, utan den tar bara miniatyrbilden. Men tack i alla fall.

Ursprungligen av jurassic579:

Men om du går in på en stationär dator och tar upp din profilbild "stort" ( Klicka på den) sedan drar du den till skrivbordet. Lägger i ett mail som du skickar till dig själv. Öppnar på iphonen och väljer att spara bilden?

Det måste gå.

Jojo, det går nog, men måttligt roande på 200+ kontakter.

Ursprungligen av yabbah:

Jojo, det går nog, men måttligt roande på 200+ kontakter.

Aha.. Sorry..

Trodde det bara var din som du skulle ha.

Du har ju den möjligheten i den officiella FB appen, har inte min iPhone här nu men visst ger den fullstora bilder?

//Stefan

FeX for Facebook Har ännu inte stöd för iOS 4.

FriendSync synkar fullstora bilder.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-20 16:08
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-20 17:24

Går snabbt och smidigt att manuellt dra in alla bilder från Facebook till Adressboken. Har jag gjort på ett stort antal. Om du nu har Mac

SmartSync är den bästa enligt mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-20 21:12

Men, ta Friends i Facebook-appen, tryck sync uppe till höger?

Blev så trött på alla bilder på folk som jag la in, en dag försvann de nämligen. Tror det var i ngn update.
Blev så lack att jag lagt in bilder på mupparna på varenda kontakt.
Kakmonstret, Muppet Chef, Waldorf, Statler, Kermit, Janice osv osv
Favorit; Beeker....

Skitkul när någon ringer - jag lovar.

MyPhone+ fungerar utmärkt till det, får även stor bild på personen när han/hon ringer

1
Bevaka tråden