Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPhone - anteckningar och ljudnivå??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-22 14:29

Nu har jag börjat använda min efterlängtade iPhone4 och har upptäckt två saker som jag "stör" mig på och undrar om ngn. vet om dessa saker går att fixa -

1. Finns det ingen möjlighet att styra ljudvolymen individuellt för appar och telefonfunktioner? T.ex. om man spelar ett spel med väldigt låg volym men vill att ringsignal, meddelandesignal etc. ska ljuda med en förutbestämd mer normal nivå?

2. Funktionen anteckningar använder jag mkt. men har vansinnigt svårt att förstå att ett designföretag som Apple som är så duktiga båda på sitt varumärke, grafiska program, förpackningar och inte minst produktdesign kan göra en så vansinnigt ful applikation...
Ful gul "post-it" inspirerad färg, kollegieblockslinjer och skissaktigt typsnitt - går detta att ändra på ngt sätt eller har ngn tips om en app som ser bättre ut för anteckningar?

Tack allihop!

Ursprungligen av 4007:

...Ful gul "post-it" inspirerad färg, kollegieblockslinjer och skissaktigt typsnitt - går detta att ändra på ngt sätt...

Typsnittet kommer du att kunna ändra - när iOS 4.2 kommer.

Se t.ex inlägg #12 i den här tråden:
http://www.99.se/notiser-ipod-iphone/280668-foersta-betaversionen-ios-4-2-ute-nu.html

Ursprungligen av 4007:

...eller har ngn tips om en app som ser bättre ut för anteckningar?

Detta diskuteras redan på andra ställen, t.ex här:
http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/258100-baesta-notes-program-foer-iphone-ipodtouch.html

Så det behöver vi inte diskutera i den här tråden.

/Mod

Ursprungligen av 4007:

1. Finns det ingen möjlighet att styra ljudvolymen individuellt för appar och telefonfunktioner? T.ex. om man spelar ett spel med väldigt låg volym men vill att ringsignal, meddelandesignal etc. ska ljuda med en förutbestämd mer normal nivå?

Tja, den ljudvolym du sätter för en ringsignal (d v s volymen du sätter när du är ute i "huvudsidorna") ändras inte om du sänker ljudvolymen inne i en app. Kanske inte det du frågade efter exakt, men går du in i en app och sänker volymen med knapparna och går sedan ut, så har inte t ex ringsignalens volym förändrats.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-22 15:02

Med iOS 4.2 går det att ställa in ringsignal på fast nivå och sen sköter volymknapparna på sidan av iPhone övrigt ljud.

Samma diskussion som Jesper hänvisar till, inlägg nummer #18

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-22 15:12

Då går det ju bra att stänga den här diskussionen nu och hänvisa till att söka först, nästa gång

Ursprungligen av Mija:

Då går det ju bra att stänga den här diskussionen nu och hänvisa till att söka först...

Ja, det håller jag med om. Vi stänger här.

Och förutom tipset om att söka lite innan man startar nya trådar, så ska jag komma med ytterligare ett tips:
Blanda inte två så olika frågor i samma tråd. Det kan bli lite svårläst och svåröverblickat.

/Mod

1
Bevaka tråden