Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var lagras bakgrundsbilder i iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska försöka lösa ett problem för en kompis.
Hon har en bakgrundsbild (på låsskärmen) på sin 3Gs. Problemet är att hon nu vill skicka vidare bilden. Alla bilder lagras så vitt jag vet i "Bilder" men jag kan inte hitta just bakgrundsbilden där. Vad har hon gjort? Kan bakgrundsbilden ligga lagrad i ett mms någonstans? Kan man hitta den på ett enkelt sätt då?
Övrig info är att telefonen fortfarande kör med den sista 3.x iOS-mjukvaran. Jag får inte ens tänka tanken på att uppdatera telefonen innan bakgrundsbilden är "räddad".

Om bilden är en av de som ligger på telefonen vid köp, går de ej att skicka vidare. Tror dock de går att hitta på nätet.

nope, det är någon bild som fåtts via ett mms en gång i tiden. Därav att jag blev lite konfunderad över hur hon fått den som bild på låsskärmen utan att ha den sparad i "bilder".

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-21 08:03

Du kan sätta den som bakgrundsbild sen radera den.. Den stannar kvar där då.. Det bästa ni kan göra utan att jailbreaka den och SSH:a sig in i den är att trycka på power och homeknappen för en "screenshot" men blir inte riktigt samma grej.

Kolla med ett program såsom Phoneview, eller något liknande, och se om du inte kan hitta bilden någonstans där. PhoneView for iPhone and iPad - iPhone Disk Mode, SMS, Voicemail, Call History, Music, Photos, Notes Access - Ecamm Network

Ursprungligen av panther:

Kolla med ett program såsom Phoneview, eller något liknande, och se om du inte kan hitta bilden någonstans där. PhoneView for iPhone and iPad - iPhone Disk Mode, SMS, Voicemail, Call History, Music, Photos, Notes Access - Ecamm Network

najs tack för tipset. Ska kolla in det, fungerar det inte får jag väll förklara att pga bristande IT-policy (inte synka mobilen kontinuerligt mot dator samt spara ner "viktiga" mms till bildbiblioteket) så är bilden förlorad.

1
Bevaka tråden