Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa begagnat Logic 9

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-15 17:40

Hej!

Sitter här i dagarna och funderar på att köpa ett begagnat Logic studio 9. Vad bör jag tänka på när det gäller själva licensöverföringen (från den gamla ägaren till mig) och hur går det till i praktiken? Kan man för övrigt installera Logic på flera datorer?

Tacksam för svar

Att köpa öppnade programvaror känns alltid helfel och jag har inget bra svar på din fråga egentligen då jag inte vet hur Apple ställer sig till second hand programvara.
Att köpa programvara är ju till större delen en välgörenhets grej att man supportar programutvecklarna som gör produkten, för att säkra framtida utveckling och uppdateringar. Köper man begagnat går ju inga pengar till programutvecklarna för den som sålde programmet går knappast och köper ett nytt program...
Det jag dock kan svara på är att du i praktiken kan installera Logic på hur många datorer du vill innan Apple svartlistar serienummret men det är nog många mer än 20 registreringar ( vet ej ) däremot så checkar Logic om det finns någon annan dator med Logic igång på ditt nätverk och är det då två datorer med samma logic serienummer på nätverket samtidigt så startar inte Logic på dator nummer två.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-09-05 18:27

Gick för övrigt finfint att inhandla ett begagnat logic, något som Apple också tillåter i användaravtalet- såtillvida att den nya ägaren får ta del av allt innehåll (dvs alla manualer, skivor etc).

  • Medlem
  • 2010-09-14 09:14

Jag ser inga problem att man handlar med licenser så länge det går schysst till. Givetvis måste man ju kolla licensavtalen noga och se så att nya ägaren får licensen överskriven på sig. Exempelvis så bytte jag själv plattform ett tag och sålde då mina gamla licenser (CS-paketet) för att skaffa nya på den andra plattformen. Hade ju varit tråkigt om det inte gick.

Angående pengar till utvecklarna så är det väl i många fall bättre med folk som tar över och vidare köper uppdateringar än någon som har en låda dammandes på en hylla?

1
Bevaka tråden