Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synka foton (iPhone 4 > iPhoto)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 02:52

Jag har länge haft problemet att jag inte kan synka foton från min iPhone till iPhoto. Jag hade en jailbreakad iPhone 2G förut och trodde att det var något fel relaterat till jailbreakningen, men idag fick jag äntligen min iPhone 4 och kan fortfarande inte synka bilderna. När jag dockar iPhonen så upptäcker iTunes den som vanligt, men iPhoto reagerar inte alls. Förut när jag hade 2G så upptäckte den den, men när man markerade iPhonen så kom det bara upp tre tomma rutor (förhandsvisningsrutor, som om att bilderna inte fungerade) och dessa kunde man inte importera. Den kände enbart igen dessa tre bilder, men försökte man importera detta kom ett errormeddelande upp. iPhone 4 känner iPhoto som sagt inte av alls, men jag kollade i programmet Bildinsamling, och nog väl låg de tre ofungerande bilderna där:

Jag har försökt att både ta bort dem och importera dem från bildinsamling, men lyckas inte. När jag försöker ta bort dem händer inget och försöker jag importera dem får jag samma errormeddelande som jag fick med min iPhone 2G i iPhoto:

Någon som har en aning om hur man fixar detta problem?

Jag hade samma problem förra veckan, men lånade en PC och importerade dem den vägen.
Nu fungerar det som vanligt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 13:17

Så då måste man få tag på en PC? Hur importeras det då? Kommer den upp på Den här datorn då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 13:54

När du ansluter telefonen till en PC skall denna dialog dyka upp:

Välj Scanner and Camera Wizard och resten är lekande enkelt. Om du söker på iPhoto och Bildinsamling i denna del av forumer kommer du att hitta många med samma problem men även en del bra lösningsförslag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-04 18:14

Provade nyss på att fixa det med Windows 7, men det gick inge vidare. Kom inte upp en sådan dialog (kanske bara gör det i äldre versioner?) och kunde inte heller hitta något Scanner and Camera Wizard-program. Men jag provade att kolla innehållet på den via Den här datorn och då kom bilderna jag tagit med min iPhone upp åtminstone. Lyckades dock inte få bort de tre buggade bilderna, så problemet sitter kvar.

Om du kör windows 7 (som jag gör) behöver du bara koppla in din iPhone med USB kabeln.

Bild 1: När den är ansluten poppar denna ruta upp, med t.ex. namnet "shiimas iPhone".
Bild 2: Klickar du på ”import pictures and video” dyker denna ruta upp.
Bild 3: Klickar du på ”import settings” dyker detta upp för t.ex. vart bilderna ska importeras till och lite andra inställningar.

Om bild 1 inte dyker upp i samband med anslutningen till datorn, välj Start > Computer.

Nytt fönster öppnas där du högerklicka på iphone enheten och i menyn som väljer "import pictures and video"

Om du går via Start > Computer och datorn du försöker med inte fungerar som det ska att bild 1 inte dyker upp kan du istället dubbelklicka på iPhone enheten och därefter dubbelklicka på undermapparna (ca 3 gånger/mappar). Du kommer då till mappen där bilderna är sparade på iphonen där du sen bara behöver kopiera och klistra in i något lämplig mapp på datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-04 19:45

Nu fick jag det att fungera! Tack för hjälpen, hörrni!

1
Bevaka tråden