Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

invisibleShield och vatten på iPad:en?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-09 16:59

Hej, jag har läst ett antal recensioner angående displayskyddet från invisibleShield (Zagg) med olika åsikter. Nu har jag redan skaffat ett sådant och tänkte att det får bära eller brista.

Men det som oroar mig mest är det vatten som man ska spreja på plastfilmen och sedan trycka ut mot kanterna på iPad:en. Det går mot alla mina principer att blanda elektronik med vatten och nu ska man göra det med flit.

Jag vet att man ska låta enheten vara oanvänd i upp till 24 timmar, dels får att filmen ska fästa men även för att eventuell vätska ska torka.

Någon som har erfarenhet kring vattenfrågan?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-09 20:53

Du får ha en en torr trasa och torka bort det som kommer så snabbt som möjligt.

Men skulle avråda dig från att använda någon form av displayskydd alls. Glaset är sjukt reptåligt. Det enda som displayskyddet gör är att förstöra glaset på iPaden. Det finns ett lager medel på skärmen som gör att fingeravtrycken inte kommer så mycket på skärmen. Min iPod touch har haft en skärmfilm under ett bra tag, när jag tog bort det var det som om skärmen var sabbad, den är väldigt trög och fingeravtrycken kommer även om mitt finger är torrt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 21:16

Displayskydd till iPhone är som antivirusprogram till macen. Om du inte gör förbannat korkade saker är båda totalt onödiga (och gör du förbannat korkade saker så hjälper skyddet ändå inte).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-10 11:10

Jo, jag står verkligen i valet och kvalet att sätta på displayskyddet... Har skaffat ett prisvärt lädercase, Marware Eco-Vue, från Webbhallen för futtiga 295 riksdaler som skyddar den när den inte används. Börjar nog så.

Jag har fått en repa i glaset på min iPad efter en dryg veckas försiktigt (men intensivt) användande. Repan sitter mest över den svarta ramen, men går in en liten bit på display-ytan också. Ingen aning om hur den har kommit dit, men jag är helt säkert på att jag inte gjort förbannat korkade saker med iPaden.

Har beställt Applefodralet nu, men kommer nog inte att sätta på ett displayskydd.

Den här tråden har en specifik frågeställning, så vi kan väl hålla oss till det ämnet här.

Om ni vill diskutera "skydd eller inte skydd" så finns det trådar om detta, t.ex den här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/279666-skiter-i-skydd-till-min-iphone-4-goer-nagon-likadant.html

Fler inlägg på det sidospåret kommer att raderas från den här tråden.

/Mod

1
Bevaka tråden