Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia: Nya operatörsinställningar 16/7

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var det någon annan än jag som fick ett meddelande till telefonen om nya operatörsinställningar igår?

Jag fick, men har halebop.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2010-07-18 17:00
Ursprungligen av FiftyOne50:

Jag fick, men har halebop.

Tycker det är lite märkligt att Halebop fortfarande inte har egna iPhone-inställningar, utan det står Telia som operatör och man måste ändra surf- och MMS-inställningarna själv. Ska det vara så svårt att fixa?

(Ja, jag vet att Halebop bara är ett Telia-varumärke, men ändå...)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 17:12
Ursprungligen av Clas:

Tycker det är lite märkligt att Halebop fortfarande inte har egna iPhone-inställningar, utan det står Telia som operatör och man måste ändra surf- och MMS-inställningarna själv. Ska det vara så svårt att fixa?

(Ja, jag vet att Halebop bara är ett Telia-varumärke, men ändå...)

De har ju inget eget nät. Och du får vad du betalar för (som iofs är bättre än mycket annat på marknaden)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-18 09:50

Jepp, nya inställningar här också. Telia.

Nu verkar de i alla fall fått till mitt problem med att skickandet och mattagande av mms gjorde så att mobildata slutade att fungera...

Det tog en stund - men det är klart - det kom ju inga youtubevideos om problemet;)

Japp, samma här.

Även jag fick. Fast jag bor i Finland och har Sonera.

fick ett meddelande på telefonen om detta ja, aldrig hänt mig förut. får alltid dessa uppdateringar annars när jag uppdaterar telefonen i iTunes.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-18 12:28
Ursprungligen av Ollebro:

fick ett meddelande på telefonen om detta ja, aldrig hänt mig förut. får alltid dessa uppdateringar annars när jag uppdaterar telefonen i iTunes.

Jag kan inte heller minnas att Telia har skickat ut operatörsinställningar direkt till luren tidigare. Kan det kanske vara en ny funktion i iOS4 för operatörerna?

Ursprungligen av Jetwash:

Jag kan inte heller minnas att Telia har skickat ut operatörsinställningar direkt till luren tidigare. Kan det kanske vara en ny funktion i iOS4 för operatörerna?

Tele2 gjorde samma sak igår/förrgår så det kan mycket väl vara så att det är en ny funktion, fast för Apple tror jag då de normalt kommer genom iTunes.
Men som operatörerna kan utnyttja genom Apple.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-18 12:39
Ursprungligen av keptang:

Tele2 gjorde samma sak igår/förrgår så det kan mycket väl vara så att det är en ny funktion, fast för Apple tror jag då de normalt kommer genom iTunes.
Men som operatörerna kan utnyttja genom Apple.

Good news! Då är Tele2 på banan också, så slipper man fippla med operatörsinställningarna själv.

Ursprungligen av Jetwash:

Good news! Då är Tele2 på banan också, så slipper man fippla med operatörsinställningarna själv.

Inte helt på banan än, tydligen. I tråden om Tele2 & iPhone så slutar internetdelningen att fungera efter de nya operatörsinställningarna...

Ursprungligen av Capeman:

Inte helt på banan än, tydligen. I tråden om Tele2 & iPhone så slutar internetdelningen att fungera efter de nya operatörsinställningarna...

Det kan ju vara medvetet av Tele2...

Ursprungligen av BlackSmp:

Det kan ju vara medvetet av Tele2...

I och för sig, men vissa har ju tydligen fått icke-fungerande APN också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-18 11:37

Så även jag. Blev också förvånad över att det kom utan att iPhone satt kopplad mot iTunes.

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-07-18 11:39

Samma här, någon som vet vad som uppdaterades från Telia?

Ursprungligen av adl:

Samma här, någon som vet vad som uppdaterades från Telia?

verkar ju som en "liten" uppdatering dock då den nu heter TELIA 7.1 istället för 7.0
vet inte ens vad skillnaden är på TELIA 1.0 och 7.1. haft alla och märkt 0 nytt.

har tele2 nu, haft dem i 12 år. min rekommendation ä att undvika dem. jag ska just byta. riktigt skitföretag. försöker lura mig på 1500 kr. har dock inget med denna tråd o göra

Telia. Jag har två staplar hemma nu efter op-update. Förr hade jag en stapel.

Ursprungligen av Zimmerman:

Telia. Jag har två staplar hemma nu efter op-update. Förr hade jag en stapel.

Intressant. Nu sålde jag min 3GS för bara fem minuter sedan, så jag hann aldrig lägga märke till det här.

har samma mottagning i mitt rum som förut alltså 1 stapel. tror något är galet JUST i mitt rum där det aldrig finns täckning!

Nejdå, du hade 1 (egentligen 0,9786) stapel - nu har du 1,5436 staplar - men den hoppar inte upp till 2 föränn man har 1,6879 staplar. :$:$:$

Ursprungligen av Ollebro:

har samma mottagning i mitt rum som förut alltså 1 stapel. tror något är galet JUST i mitt rum där det aldrig finns täckning!

Jag har inte fått några operatörsinställningar till min iPhone 3G

Fick också. Hade hoppats på magi och att det därmed skulle stå 3G som suffix efter fem staplar (befinner mig på landstället). Men jag får fortsätta köra internetdelning med 2 staplar och EDGE som suffix. Bummer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-20 18:53

huh?

körde in uppdatering av iphone 3G nyss till 4.0.1. därefter slutade internet i telefonen att fungera. kan det vara kopplat till detta?

någon som haft liknande problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 19:26

Internett försvann för mig med, men startade om telefonen så kom det tillbaka. Däremot kan jag inte lägre välja hur lång tid det tar innan telefonen låses med kod. Det står bara direkt och den är gråmarkerad? Någon annan med det problemet? Eller kom det med 4.01?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-21 15:36

Jag vet inte riktigt om detta började med iOS4 eller med denna operatörsinställningsuppdatering men dilemmat jag har är iallafall att mina staplar som visar hur pass bra täckning jag har varierar väldigt mellan full pott och 1 stapel utan att jag rör mig ur fläcken.

Skadad av denna antenndebatten som jag är flyttar jag runt handen i olika positioner utan vidare resultat, staplarna kommer och går hur jag än håller luren.

Väldigt konstigt tycker jag, oroar mig för hur det blir när jag åker ut till stugan. Kommer det variera mellan 2-3 staplar och "ingen service"?

Ursprungligen av DLP;:

Jag vet inte riktigt om detta började med iOS4 eller med denna operatörsinställningsuppdatering men dilemmat jag har är iallafall att mina staplar som visar hur pass bra täckning jag har varierar väldigt mellan full pott och 1 stapel utan att jag rör mig ur fläcken.

Skadad av denna antenndebatten som jag är flyttar jag runt handen i olika positioner utan vidare resultat, staplarna kommer och går hur jag än håller luren.

Väldigt konstigt tycker jag, oroar mig för hur det blir när jag åker ut till stugan. Kommer det variera mellan 2-3 staplar och "ingen service"?

Iofs fel tråd men att en telefon hoppar mellan staplarna händer rätt ofta för mig oavsett märke. Om du står inomhus så borde effekten vara tydligare än utomhus.

Nu är jag ingen radioexpert men jämför med en vanlig transitorradio med stålantenn. Den kan du ju vara tvungen att justera antennen på för att få bra ljud och det brukar inte vara mycket justering som behövs.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-21 19:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs fel tråd men att en telefon hoppar mellan staplarna händer rätt ofta för mig oavsett märke. Om du står inomhus så borde effekten vara tydligare än utomhus.

Nu är jag ingen radioexpert men jämför med en vanlig transitorradio med stålantenn. Den kan du ju vara tvungen att justera antennen på för att få bra ljud och det brukar inte vara mycket justering som behövs.

Jag skrev här för att det har börjat nyligen i samband med uppdateringarna, att det varierar mellan 5 och 1 stapel på någon sekund har jag inte stött på innan dess. Givetvis har täckningen varierat men inte så här extremt.

1
Bevaka tråden