Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre batteritid i iPhone 3G med iOS 4

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Starfruit:

Min 3G har blivit oerhört långsam efter ios4..

Köp en telefon som är lite modernare än 2 år iaf så lär det nog gå fint..

3Gs funkar utmärkt med iOS 4.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-07-04 05:49
Ursprungligen av keptang:

Köp en telefon som är lite modernare än 2 år iaf så lär det nog gå fint..

3Gs funkar utmärkt med iOS 4.

Jo, det fattar väl vi också. Den här tråden handlar om den gamla trotjänaren 3G.

  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-07-05 08:25
Ursprungligen av keptang:

Köp en telefon som är lite modernare än 2 år iaf så lär det nog gå fint..

3Gs funkar utmärkt med iOS 4.

Varför rekommenderar då Apple att man uppgraderar?

Ursprungligen av zarkov:

Varför rekommenderar då Apple att man uppgraderar?

Apple rekommenderar minst en 867GHz PPC G4 processor och 512MB RAM till Mac OS X 10.5.
Microsoft rekommenderar minst en 1GHz processor och 1GB RAM för Windows 7.

Båda ovan exempel från leverantörer är "oanvändbart" även om det går, ungefär som iOS 4 till iPhone 3G?

  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-07-05 14:12
Ursprungligen av keptang:

Apple rekommenderar minst en 867GHz PPC G4 processor och 512MB RAM till Mac OS X 10.5.
Microsoft rekommenderar minst en 1GHz processor och 1GB RAM för Windows 7.

Båda ovan exempel från leverantörer är "oanvändbart" även om det går, ungefär som iOS 4 till iPhone 3G?

Skillnaden är att MS inte trycker ut uppgraderingen från XP till W7 som en rekommenderad uppdatering och slutar stödja den äldre versionen, utan möjlighet att nedgradera. Skulle jag upptäcka att W7 inte fungerar på min dator på grund av dess ålder är det mig fritt att ta fram vilken gammal installations-cd som helst och trycka in en äldre version.

Dessutom rullar W7 Basic rätt bra på många netbooks, trots den mediokra HW-specifikationen på dessa pyttemaskiner.

Jepp. Men jag körde en sån däringa iTunes-återtällare och den har piggnat till nu. Nu är den bara 10% segare än förut.

Ursprungligen av Starfruit:

Min 3G har blivit oerhört långsam efter ios4..

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-07-05 10:14

Innan iOS4 startade jag om min telefon väldigt sällan, numer bör jag göra det varje dag för att den ska fungera hyfsat. Jag har inte haft några problem med krascher och buggar, utan det enda jag stör mig på är att den är så dj***a långsam. Överväger att gå tillbaka till 3:an då den enda stora fördelen med 4:an är folders.

Det finns i alla fall en fördel. Min bättre hälft som har en 3Gs har insett att min telefon är sjukt långsam och att mitt behov av en nyare telefon (läs iPhone 4) inte enbart är sprunget ur ett "vill ha ny teknikbegär"!

Kan bara hålla med, min iPhone 3G är VÄLDIGT seg efter uppdateringen...

Min 3G var ursprungligen rätt seg men det antog jag berodde på att jag kört jb och aktiverat allt lullull som den egentligen inte ska ha... Körde om jailbreaken och slog av custom background och nu rullar det på utav bara tusan, trots att jag kör multitasking.

Ursprungligen av danbrynefall:

Min 3G var ursprungligen rätt seg men det antog jag berodde på att jag kört jb och aktiverat allt lullull som den egentligen inte ska ha... Körde om jailbreaken och slog av custom background och nu rullar det på utav bara tusan, trots att jag kör multitasking.

hur är det möjligt? min är ju inte ens jailbreakad, skall jag behöva jailbreaka 4.0 för att kunna få den snabb? :S

Ursprungligen av Ollebro:

hur är det möjligt? min är ju inte ens jailbreakad, skall jag behöva jailbreaka 4.0 för att kunna få den snabb? :S

Om telefonen är HELT ren på iOS4 och den fortfarande laggar så känns det ju som att något annat kanske ligger bakom. Sen är ju "snabb" väldigt relativt, har testat en 3GS out of the box och den var ju betydligt rappare än min 3G.

Bevaka tråden