Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 4 via Bazula.se

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Tänkte höra om någon här har erfarenhet av Bazula.se som har en tjänst där man kan köpa iPhone 4 olåst från Frankrike.

Sidan ser proffsig ut och har även en "egen sida" på Blocket och har trots allt goda omdömen på Prisjakt.

Men jag har inte sett någon som testat deras leveranstjänst av iPhone 4 tänkte därför höra här om någon har erfarenhet av Bazula.se.

Priset för en iPhone 4 32 GB ligger tydligen på 9000kr inkl. allt vilket är min budget för iPhone 4 och eftersom ingen vet om man kommer kunna köpa iPhone olåst i Sverige direkt från Apple Store känns detta som ett alternativ. Jag vill verkligen inte behöva teckna ab. för att köpa en iPhone 4.

Tjänsten påminner alltså om den Borderlinx tillhandahåller.

Varför inte beställa ifrån UK genom borderlinx istället?

Då slipper du betala 1800 kr i onödan då en 32 GB från UK inkl frakt går på omkring 7200 kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 12:21
Ursprungligen av GoYoghurt:

Varför inte beställa ifrån UK genom borderlinx istället?

Då slipper du betala 1800 kr i onödan då en 32 GB från UK inkl frakt går på omkring 7200 kr.

Instämmer här. Den är dessutom dyrare utan frakt m.m. i Apple Store i Frankrike med tanke på att vår sketna krona suger mot Euron.

6700 vs 7400 för en 32GB.

Btw, kul att de ljuger också.

"Garanti
Apple iPhone 4 säljs med 12 månaders svensk garanti."

Edit: Själva Bazula verkar dock seriösa, http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=10743

Om du inte kan svara på frågan varför börjar du babbla om andra saker.

Ursprungligen av erikohman:

Om du inte kan svara på frågan varför börjar du babbla om andra saker.

För att han vill informera dig om att det finns billigare alternativ. Vad är det för fel på det?

Om folk faktiskt försöker hjälpa till så kan vi väl låta bli sådana syrliga svar.

/Mod

Senast redigerat 2010-07-06 11:13

Jag har ingen erfarenhet av att beställa iPhone 4 på Bazula. Däremot har jag köpt en del iPad-tillbehör från dem. Det har fungerat perfekt.
Seriöst och bra är mitt intryck.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 14:25

Kontaktade dem ang. garantin, de står för 1 års garanti åt en så man slipper skicka till Frankrike.

Det är ju snällt i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 21:35

2000kr för tjänsten? Levererar Bazula den personligt till dig? Därför att för det priset så verkar det nästan som det.

//Rob

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2010-07-06 21:37

Du får ju 1 års garanti hos dom för dom 2k

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 21:40
Ursprungligen av Krullka:

Du får ju 1 års garanti hos dom för dom 2k

För 2000kr kan du skicka iPhonen 5 gånger till England.

//Rob

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2010-07-06 21:42

Men skickar dom tillbaka den till Sverige då också? Eller måste man ta det genom borderlinx då också?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-06 21:58
Ursprungligen av Krullka:

Men skickar dom tillbaka den till Sverige då också? Eller måste man ta det genom borderlinx då också?

Man kan prova direkt men förmodligen över Borderlinx.

//Rob

1
Bevaka tråden