Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone bluetooth /ipod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske någon som kan hjälpa mig.

Har en 3gs och jag har aktiverat BT och får kontakt med min bil. Fungerat perfekt när man pratar i telefon/ navigatorn går ut i högtalarna men när man ska köra musik i bilhögtalarna via ipodmoden så går det inte.

Såg i en video att man kan para ihop bilen med ipod via en BT symbol som finns bredvid volym pelaren i ipodmode. Denna finns dock inte på min telefon . os 4.0.
Någon som har några tips.

Ciao

Lite svårt förstå hur du menar, kan du länka till videon?

Ursprungligen av Goflorp:

Lite svårt förstå hur du menar, kan du länka till videon?

här är länken

Streaming iPhone via bluetooth in the car

Citat:

There are, as usual, some catches. I for one was disappointed to hear that this A2DP ability won't work with first-gen iPhones like mine -- you'll need to have a 3G to do something like this. And of course, this will require the iPhone OS 3.0, which isn't technically out yet (though devs in Apple's development program are playing with it right now, which is why you can see it in the video above). And finally, you'll need a car with the Bluetooth capability, which (though I haven't owned or shopped for a car for a few years, so maybe things have changed a bit) is still kind of hard to find.

jag har aldrig sett den där lilla ikonen där, det kan ju vara ngt som skippades innan 3:an kom ut, Såg den aldrig i 3.13 .

det känns som att jag måste aktivera ipodens BT någonstans i någon meny. Jag har parat ihop iphonen med bilen och allt fungerar toppen förutom att jag inte kan köra musiken igenom bilens högtalare.

Vi kör Spotify genom bilens BT-stereo utan problem.

På med BT i iPhone, parkoppla. (parkoppla behöver man bara göra en gång)

i bilstereon, välj "Input : BT" (stereon letar rätt på iPhonen)

Trycker på play i Spotify. (Stereon har ju erbjudit sig vara högtalare)

Just nu är problemet att med uppgraderingen till 4.0 så tappade iPhone kontakten med stereon.
Stereon är jävligt jobbig att programmera "parkoppllingen" på... men endera dagen måste jag göra om det här...

1
Bevaka tråden