Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone-problem vid återställning...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har/hade en Iphone 3gs som var Jailbreakad med h.jälp av spirit 3.1.3, men så fick jag för mig att uppdatera till den nya firmwiren så då tänkte jag att jag skulle återställa den innan jag skulle uppgradera. Sagt o gjort men då blev det något fel vid återställningen! Så nu får jag inte igång iphonen över huvudtaget och den låser sig vid appleloggan! Jag har med hjälp av att hålla inne Sleep/wake + home försökt komma in i recovery mode och sedan välja att återställa den genom att hålla inne skift (alt på mac) och sedan välja en gammal firmwire men också låta den välja den nyaste men det går sådär! efter en stund när den står att den "förbereder iphonen" så kommer sedan ett felmeddelande (nr 2005) fram och det går inte att fortsätta!

Har ni någon aning hur jag skull gå till väga för att kunna formatera/återställa iphonen så jag kommer in på den igen?

/grokken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-02 09:32

För att nedgradera en 3G måste du först sätta den i DFU-mode. En 3GS kan du inte nedgradera med mindre än att du använder dig av SHSH-tricket, utan SHSH kommer du nu att tvingas in i 4.0

1
Bevaka tråden