Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När/Var/Hur använder ni er av iPad?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan ni snälla beskriva er situation lite?
När, var och hur använder ni er iPad?

Jag som är väldigt tekniskt orienterad känner fortfarande att det är en väldigt cool grej(jag ska understryka, jag har inte ens hållt i en iPad ännu) som egentligen inte kan ersätta min iPhone och MacBook.

Hur ser ni på användandet av iPad? Beskriv gärna era reella situation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 11:59

Jag har alltid med den. Jobbar som Web-AD samt programmerar en hel del.

Använder den dagligen till möten och skissa på idéer som jag sedan tar och skickar direkt över till Illustrator.

Ursprungligen av 20hz:

Jag har alltid med den. Jobbar som Web-AD samt programmerar en hel del.

Använder den dagligen till möten och skissa på idéer som jag sedan tar och skickar direkt över till Illustrator.

Skissar, hur då?
I vilket prog?

För mycket, för ofta, överallt

Jag ska börja prova med den för möten, men skulle vilja ha svenskt tangentbord först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 12:18
Ursprungligen av BlackSmp:

För mycket, för ofta, överallt

Jag ska börja prova med den för möten, men skulle vilja ha svenskt tangentbord först.

Skriver allt numera på engelska då jag är utomlands så det är lugnt för min del

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 12:15

Än så länge i soffan bilen och ute i sommarstugan.

Ursprungligen av Laroche:

Än så länge i soffan bilen och ute i sommarstugan.

I bilen, när du kör?
Till vad(i alla situationer)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 03:21
Ursprungligen av theplague:

I bilen, när du kör?
Till vad(i alla situationer)?

Haha när frugan kör såklart! Mest slösurfar och kollar på film.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-09 13:07

Brukar bara sitta och spela spel på den då mitt WiFi inte fungerar så bra..

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-06-09 14:00

Websurfning och spel i soffan och som anteckningsblock under möten på jobbet...vi dokumenterar allt på engelska så avsaknad av svenskt tangentbord är inget problem...

Är det någon som använder sig av ett bluetoothtangetbord tillsammans med Ipaden?

Ursprungligen av theplague:

...som egentligen inte kan ersätta min iPhone och MacBook.
.

Jag kom just på att min MBP iprincip har legat "oöppnad" sedan jag fick min Ipad för två veckor sedan.

Det är alltid en indikation på något;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kom just på att min MBP iprincip har legat "oöppnad" sedan jag fick min Ipad för två veckor sedan.

Det är alltid en indikation på något;)

Ja det är ju grymt.
Men om man sitter och skriver mycket mail etc, funkar verkligen tangentbordet som ersättning av ett "riktigt"?

Ursprungligen av theplague:

Ja det är ju grymt.
Men om man sitter och skriver mycket mail etc, funkar verkligen tangentbordet som ersättning av ett "riktigt"?

Tveksamt... Om du ska skriva på svenska med "gamla" lösningen som använder A och O så är det definitivt ingen höjdare. Det sänker skrivtakten rejält.

Ingen som vågar skriva att de tar med den på muggen?

Hört illasinnade rykten som säger att 50% av alla SMS är koponerade medans någon gör tvåan.

Själv kan jag meddela att när det blir iPad kommer muggen vara ett favvoställe.

Ursprungligen av Goflorp:

Ingen som vågar skriva att de tar med den på muggen?

Hört illasinnade rykten som säger att 50% av alla SMS är koponerade medans någon gör tvåan.

Själv kan jag meddela att när det blir iPad kommer muggen vara ett favvoställe.

Givetvis så följer den med in dit... Tidigare så var det Iphonen, nu är det Ipaden istället. Läsa DN i PDF format genom PressReader:)

Har med mig den överallt. Håller på med medicinsk forskning och det är ovärderligt att alltid ha tillgång till PubMed och viktiga artiklar i ett litet och läsvänligt format. Dessutom prima pausunderhållning när man väntar på att något experiment ska köras färdigt!

Hemma har iMacen reducerats till den där saken jag synkar allting med och redigerar bilder på. I princip allt surfande och e-postande gör jag från iPaden, på frukostbordet är det nyheter via Pulse som gäller. Gick fortare än jag väntade mig att bli totalt iPad-beroende

Jag börjar bli mer och mer övertygad, det jobbiga är bara att jag är en "allt eller inget"-människa, så jag måste köpa 64 gb Wifi+3G varianten
Den är inte sssåååååå billig ändå.

Fortsätt gärna bomba er användning av iPad, det är bra.

Jag har den inte än, men när den är i mina händer så kommer jag förutom att använda den privat på ungefär samma sätt som alla andra även att ha den i jobbet. Jag är IT-tekniker på ett gäng med skolor, och iPaden kommer att mer eller mindre konstant hänga med runt som anteckningsblock, snabbt hantera mailen, hantera inventering, felrapporteringssystem, kort sagt allt som är "vanlig dataskyffling", vilket är åtminstone 90% av vad jag använder datorn till. Till dom mer tekniska grejerna har jag skissat på ett webbgränssnitt där man i förväg kan speca upp "tasks" som man kan välja att köra på en eller flera servrar. Typ "Gör testutskrift", "Schemalägg omstart", etc. Då kommer jag tillräckligt nära allt jag behöver kunna göra för att kunna lämna laptopen hemma. Sen finns ju såklart SSH, VNC och RDP, det enda som saknas är egentligen ethernet-uttag och serieport, men sånt behövs så sällan, och bara i rätt allvarliga situationer, så då är det värt att kånka en "riktig" dator.

1
Bevaka tråden