Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att jailbreaka din iPad?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 08:41

Nu när Spirit finns tillgängligt - har ni eller tror ni att ni kommer att testa ett jailbreak?

Jag gjorde det igår för att få access till Activator, Backgrounder och iFile men kommer sannolikt att återställa när firmware 4.0 dyker upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-04 11:27

Jag kommer nog inte att Jailbreaka den. Jag kommer att sakna ScummVM eftersom det är det enda som jag använder.

//Rob

Kan nån tala om vad fördelarna skulle vara?

Jag har redan Telia, jag tror att de apps som finns räcker.
Jag vill slippa strul, hickups och behöva vara rädd för att installera en ny version som får den att hoppa mellan låst/olåst....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 12:44
Ursprungligen av Goflorp:

Kan nån tala om vad fördelarna skulle vara?

Jag har redan Telia, jag tror att de apps som finns räcker.
Jag vill slippa strul, hickups och behöva vara rädd för att installera en ny version som får den att hoppa mellan låst/olåst....

Som jag nämnde i första posten så är mitt primära skäl multitasking - jag vill ha det nu och inte när 4.0 kommer. Jag har Twitterific liggande i bakgrunden, kvittrande, när jag surfar. Jag kör med Atomic Browser istället för Safari, den är nu alltid öppen. Jag vill kunna pausa spel utan att stänga ned dem när jag vill läsa t.ex mail. Jag vill kunna logga in i min iPad via OpenSSH.

Egentligen är det småsaker men det erbjuder ett mervärde, iaf för mig. Hittills har jag inte sett något som påverkat stabiliteten, jag har inte heller hört andra klaga. Olåst kommer den ju att förbli

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-04 13:08

Enkelt svar: Nej

Enkelt svar II: Nej.

Enkelt svar III: Ja!

Tänker varför inte, skulle det strula kör jag bara en återställning och är tillbaka i Appels slutna värld.

Jag tog mig friheten att lägga till ett tredje alternativ i omröstningen.

/Mod

Saknar ett fjärde... "Kanske"

Livet är sällan svart/vitt för mig;)

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-04 14:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Saknar ett fjärde... "Kanske"

Livet är sällan svart/vitt för mig;)

Tog mig friheten att lägga till detta alternativ också.
/Admin

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-05-04 15:49

Nej, jag ser ingen anledning...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-05-04 17:25

Jag jailbreakar om det kommer ett hack för svenskt tangentbord i cydia.

som ovan ett svenskt tangentbord samt om man kunde komma åt sin iphone för att dela wifi hade varit 2 starka skäl till att jailbreaka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 22:39

Redan jailbreakat...funkar klockrent.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-05 20:43

Jag kommer att köpa iPad först när den kommer till Sverige och med iPhone OS4, så jag tänker inte jailbreaka.

troligen kommer man väll det för multitaskning synkpunkt.

Saknar ABSOLUT INTE.

Ursprungligen av draags:

Saknar ABSOLUT INTE.

Det går under "Nej".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 15:18

Jag har redan gjort det, det gick på 30 sekunder. Jag gjorde det mest för att det är så enkelt. Jag vill kunna scrobbla till Last.fm och kanske multitaska, det är även kul att kunna installera crackade apps (jag köper alla apps jag verkligen gillar, men det är bra att kunna installera lite dyra spel att kunna visa för polarna eller testa en app som man är osäker på hur den funkar) Nu leter jag efter svenskt tangentbort på Cydia, har någon lyckats installera det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 15:24

I sann Steve Jobs anda- Nej!

Hade ingen direkt tanke på att göra det innan jag köpte en iPad. Nu när jag har en iPad i handen så känner jag definitivt INTE för att jailbreaka den Det enda som saknas är multitasking för spotify och liknande program, men det kommer ju till hösten så ser inte varför jag ska börja jailbreaka och krångla nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 23:33

Negativt svar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-21 12:51

Försök hålla er till ämnet, känns inte som att piratkopiering skall diskuteras här vare sig det är därför man jailbreakar eller inte.
/Admin

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-23 20:01

Nej, minns vilket strul det var med iPhone. Och det är ingenting jag saknar i min iPad heller. Ja, förutom svenskt tangentbord förstås, men det kommer väl så småningom

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 20:18
Ursprungligen av Eva:

Nej, minns vilket strul det var med iPhone. Och det är ingenting jag saknar i min iPad heller. Ja, förutom svenskt tangentbord förstås, men det kommer väl så småningom

Håller med dig till fullo Eva!

Om det kommer ett svenskt tangentbord tillbaka cydia kan jag tänka mig att jailbreak, men endast till OS4 kommer

1
Bevaka tråden