Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datamängd med push mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-05-04 19:24

Hej,

Jag har börjat fundera på att ta bort tilläggstjänsten mobilsurf extra med telia och byta till Telenor.

Just nu kör jag nämligen mitt mobila bredband via iphonen och det fungerar rätt bra ändå, men det är ju den orubbliga gränsen på 5GB/månad som är grejen. Jag har intensivt försökt att försöka köpa till trafik, men nej. Det är förbehållet de med riktigt mobilt bredband.

Så jag tänkte hoppa på Telenors mobilt bredband premium, men då måste jag ta bort "allt" mobilt bredband från Telia. Så min fråga är, hur mycket trafik drar det att som jag gör nu, hämta mail en gång i kvarten? Eller att hämta mail öht? Push är något som är väldigt begränsat för min del... Och hur mycket tar kart-applikationen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-04 20:01

Rätt svårt att veta när man inte vet hur många mail du får eller hur stora de är...

  • Medlem
  • 2010-05-04 21:24

Förvisso, nu handlar det om rena textmail allt som oftast och inte särskilt många mail heller, men å andra sidan hämtar väl inte telefonen mailen förrän man öppnar dem? (Nu när jag fått mat i mig, så kan jag tänka lite klarare märker jag med )

Men hur mycket drar kartapplikationen? Om man räknar i intensivt användande i korta perioder?

1
Bevaka tråden