Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak och Upplåsning på 3.1.3 (ALLA FRÅGOR I DENNA TRÅD)

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 18:38
Ursprungligen av acke:

Sitter med en iPhone 3GS som är uppgraderad till 3.1.3. Tror ni det kommer gå och lösa innan 4.0 kommer ut? Ber om ursäkt om det skrivits men inte sett den infon och har gått 5-6 sidor bakåt och läst.

Väldigt tveksamt, min gissning är att inget nytt jailbreak kommer innan 4.0 men jag har haft fel 1 gång förr...

Dock, @Comex kan komma att släppa Spirit för 3.1.3, om det fungerar som tänkt återstår att se

jailbrek är ute
SPIRIT!
untethred jailbreal for 3gs 3.1.3

Spirit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 19:53

Jag är fullständigt grön på detta. Kan jag nu jailbreaka min 3GS som jag tror har det nyaste bootrommet (hur var det nu man kollade det?) Spelar det någon roll att den är bun den tillTelia?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-03 20:18
Ursprungligen av AxelM:

Jag är fullständigt grön på detta. Kan jag nu jailbreaka min 3GS som jag tror har det nyaste bootrommet (hur var det nu man kollade det?) Spelar det någon roll att den är bun den tillTelia?

Om du uppfyller kraven så ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 20:54

Fint. Dags att bli av med oskulden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 21:00

Tack för hjälpen!!! Nu har jag jailbreakat och laddat in Mywifi, så att jag kan 3G-surfa på min iPad. Utan att ha extra abbonnemang, extra simkort eller något annat dumt. Det enda jag givit upp är möjligheten att göra Apples uppgraderingar. Det är det lätt värt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 22:36

Grattis, jag postar detta via iPad+MyWi så jag vet att allt slit lönade sig

Ursprungligen av FreddeB:

Grattis, jag postar detta via iPad+MyWi så jag vet att allt slit lönade sig

FreddeB! Funkar det bra med iPad+MyWi? Funderar på att köpa en iPad i USA om en månad. Är det dumt eller skulle du hellre vänta till nästa version, köpa en med 3G om du köpte en idag? Jag har ju redan fast pris så det känns onödigt att ha en månadskostnad till..

Någon som vet om det går att låsa upp 3GS 3.1.3/05.12.01 idag ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 11:44
Ursprungligen av memachappy:

Någon som vet om det går att låsa upp 3GS 3.1.3/05.12.01 idag ?

Upplåsning förväntas komma strax efter att Apple släppt firmware 4.0. Ett mer exakt releasedatum för 4.0 förväntas komma på AWCC den 7/6

tack för svaret freddeb

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-05 17:34

Om ni är osäkra på hur ni gör/om det går att Jailbreaka eller unlocka så kan ni ta en titt på dessa interaktiva guider.

iClarified - Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod, AppleTV
iClarified - Unlock Wizard for iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-04 09:38

Du har inte alls brutit mot någon regel, vad får dig att tro det?

hjääälp !

var in i min telia butik i dag betala 300 gick hem och skulle återställa min iphone...då gick det åt helvete mobilen låste sig under tiden nu finns det bara en bild på usb sladd o itune ..kommer ingen vart ,vad ska jag gör snälla hjälp

Ursprungligen av 123jocke:

var in i min telia butik i dag betala 300 gick hem och skulle återställa min iphone...då gick det åt helvete mobilen låste sig under tiden nu finns det bara en bild på usb sladd o itune ..kommer ingen vart ,vad ska jag gör snälla hjälp

Vad har det med jailbreak och upplåsning att göra?
Sök på något annat ställe i forumet.

<sorry ....kanske inte med jailbreak men med upplåsning ...eller??..fast vilket forum bör jag vara i då??? behöver ju lite hjälp så det vore tacksamt istället för tillrättavisning hoppsa det är okej

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 21:21
Ursprungligen av 123jocke:

<sorry ....kanske inte med jailbreak men med upplåsning ...eller??..fast vilket forum bör jag vara i då??? behöver ju lite hjälp så det vore tacksamt istället för tillrättavisning hoppsa det är okej

För att vara lite schysst då Du har antagligen uppdaterat/återställt den till 3.1.3 under processen och därmed låst den till Telia igen. Återställ telefonen inom 2-5 dagar efter att du betalat för upplåsningen så kommer det att fungera. Just nu fungerar telefonen bara med ett Telia SIM

oki tack för svar men saken är den att den inte funkar med något kommer inte in i den med eller utan sim den hittas inte av itune ....finns bara den vackra bilden av usb o itune

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 21:39
Ursprungligen av 123jocke:

oki tack för svar men saken är den att den inte funkar med något kommer inte in i den med eller utan sim den hittas inte av itune ....finns bara den vackra bilden av usb o itune

Testa med ett Telia-SIM, fungerar inte det så återställ den igen

jo prova i en annan dator där står kan inte hitta drivrutin apple mobil device(recovery mode) hitta inga drivrutiner.....

Jag är inte riktigt med. Flera inlägg nämner att det inte går att jailbreaka om man har en 3.1.3 som inte är jb tidigare. På iClarifieds hemsida nämns detta inte alls utan det ser ut att funka, ffa om man använder Spirit så man kan få en untethered jb. Har jag missat ngt då eller går det att jb en 3.1.3 3GS? (vill så gärna göra min iPad wifi till en iPad 3G!)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-14 07:08
Ursprungligen av Protector:

Jag är inte riktigt med. Flera inlägg nämner att det inte går att jailbreaka om man har en 3.1.3 som inte är jb tidigare. På iClarifieds hemsida nämns detta inte alls utan det ser ut att funka, ffa om man använder Spirit så man kan få en untethered jb. Har jag missat ngt då eller går det att jb en 3.1.3 3GS? (vill så gärna göra min iPad wifi till en iPad 3G!)

Jo, det går att jailbreaka 3.1.3... men inte låsa upp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 03:09

Har en 2G lur med 3.1.2 som är dags att uppgradera till 3.1.3. Brukar använda PwnageTool, men det verkar enklare med BlackRa1n. Någon som kan bekräfta? Har AptBackup installerat. Funkar det verkligen så man slipper ominstallera alla Cydia apps och inställningar igen eller finns det bättre sätt?

Thanks!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 08:36

@Matsaki. AptBackup är väl ganska ok, vill du betala ett par kronor så är PkgBackup ett bättre alternativ (mer läsning här)

Blackra1n fungerar bara med 3.1.2. Vill du gå till 3.1.3 så är Redsn0w och PwnageTool dina enda alternativ, anledningen är att du sannolikt behöver hacktivera din 2G (för den är väl låst till AT&T...) och inget annat verktyg hacktiverar. Behöver du inte aktivera/hacktivera så kör du Spirit

Vill du så finns det även Custom IPSWs som 'emulerar' iOS 4.0

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 10:22

Tack FreddeB,
Men är inte risken med iOS 4 att en drös med apps man har från Cydia bla. inte fungerar? iRealSMS osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 10:37

Som standard kommer iOS4 inte att fungera på en 2G, Apple har lämnat 1:a Gen bakom sig. Men med lite trixande kan du alltså få 4.0 funktionalitet på en jailbreakad 2G med Cydia appar

Om du verkligen vill uppdatera (varför...?) så rekommendrar dig att köra Redsn0w Windows eller Redsn0w Mac

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 10:53

Jag kör nog på 3.1.3. Vissa av mina apps funkar inte på 3.1.2 utan kräver 3.1.3. Därför uppgraderingen

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-21 11:25

JB Iphone 3g

Hej alla glada

efter 16 timmars JB försök vänder jag mig till er mina vänner

Jag har lyckats JB men inte låsa upp Iphone.
Jag har följande
- Version 3.1.3
- Modem firmware 05.12.01
- Bootloader 06.02

Jag har testat nedgardera med Fuzzyband i Cydia men dom suppotrar inte Bootloader 06.02
Vad jag har läst så är det kört med ovan angivna info ( 05.12.01 och BL 06.02)
Stämmer det???

tack i förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 11:53
Ursprungligen av Torpa:

Hej alla glada

efter 16 timmars JB försök vänder jag mig till er mina vänner

Jag har lyckats JB men inte låsa upp Iphone.
Jag har följande
- Version 3.1.3
- Modem firmware 05.12.01
- Bootloader 06.02

Jag har testat nedgardera med Fuzzyband i Cydia men dom suppotrar inte Bootloader 06.02
Vad jag har läst så är det kört med ovan angivna info ( 05.12.01 och BL 06.02)
Stämmer det???

tack i förhand

Ja det är kört för dig just nu. Vänta ett par timmar och uppgradera till iOS4.0 så kommer det en unlock inom någon dag eller kanske tre

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 15:18

>>FreddeB
Eller någon annan som provat iOS4 på 2G luren? Läste lite att det var lite problem med Cydia bla. Men det borde ju funka då det egentligen är 3.1.3 FW med iOS4 skin typ. Undrar om man kan prova och sedan nedgradera om det inte funkar?

Bevaka tråden