Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt uppgradera 1.1.3 till senaste OS ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag funderar på att uppgradera min jailbreakad 2G (1.1.3) till OS 3.0 så man har tillgång till massa program.

Vilken är den bästa guiden att följa ? (har mac)
Läst på lite olika ställen att man måste nedgradera Itunes stämmer det ?

Är det värt jobbet ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-05 12:22

Med en 2G ska det inte vara något problem. Läs hur du gör här:
Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

mhmm men hur nedgraderar man enklast till gamla Itunes för det står i guiderna att man måste ha 8.2 :"> ?!

iPhone 2G ska väl aldrig vara några problem att jailbreaka med Pwnage tool 3.1.5 (senaste versionen).

Här finns Pwnage tool 3.1.5 på Devteams blog.
Dev-Team Blog - Pre-game show

Klart det är värt det. 1.1.3 är ju tusen år gammalt.

iTunes ska du inte behöva nedgradera. Jag vet inte hur det är med iTunes 9.1, men jag installerade 3.1.3 på min iPod touch (1G) och jailbreakde med Pwnage tool på den versionen av iTunes som var aktuell för ett par veckor sedan, alltså innan 9.1 kom.

Sen ska du ju låsa upp den också. Jag har ingen erfarenhet av det. Någon annan får täcka den biten.

Var står det så? Jag kollar på sidan kenjon länkade till, och där står det att 3.1.3 är testad med iTunes 9.0.3.

iTunes 8.2 testades med för 3.0, men att man inte testade med iTunes 9 där beror på att det inte fanns än.

ah det är ju sant

Men finns det någon bra guide på den där typ lika utförlig som på iClarifield ?

Sorry ArnoldK men tack

Har läst igenom guiden nu, vilka program ska man riktigt installera när man välja massa bland Cyndia eller ska man bara installera alla som är markerade ?

Ursprungligen av Pettson00:

Cyndia

Cydia.

Du behöver inte välja något mer. OpenSSH kan du alltid installera senare om du känner att du behöver det. Och glöm då helst inte att ändra lösenorden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-05 13:10

Förstår ej vad du menar, men jag följde den guiden väldigt utföligt när jag jailbreakade+unlockade min iphone 2g och den fungerar än så länge felfritt

Man ska ju välja "Download Packages" och sen refesha där, är det bara OpenSSH som man ska ladda ner eller vilka ladda ner ner mer ?

Det verkar som det gick vägen ! Det funkar då att ringa från den dock vet jag ännu inte om Wi-Fi funkar men tack för all hjälp !

1
Bevaka tråden