Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behåller Windows och Nexus One, ger bort iPhone

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPhone deployment tool?
"iPhone Configuration Utility lets you easily create, maintain, encrypt, and push configuration profiles, track and install provisioning profiles and authorized applications, and capture device information including console logs."

iPhone Configuration Utility 2.1 for Mac OS X

Men medge att det är ganska omständligt i jämförelse med en mer öppen utvecklingsmiljö.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-22 10:57

Det är mycket mer omständligt att designa en app, göra en bra touch-implementation av GUIet, lära sig Cocoa touch, testa applikationen, lära sig XCODE, etc, än att skaffa nyckeln för företags-deployment.

Kort sagt, jag tycker inte att Apples signeringsförfarande är det största hindret för att göra väl fungerade iPhone-program. Den stora mängden iPhone-utvecklare och mängden apps på App Store talar också för detta. Jämfört med konkurrenternas plattformar har inte Apple något problem att locka utvecklare, direkt.

Jag tycker inte det verkar så värst omständligt.

Tja, att Android kräver mer utvecklingstid för olika skärmstorlekar beror ju på att det finns mer en en modell av telefon att köpa, inte sant, så väljer ett företag att begränsa alla sina anställda till en viss modell, som man gör med iPhone, så försvinner ju såklart den invändningen.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tja, att Android kräver mer utvecklingstid för olika skärmstorlekar beror ju på att det finns mer en en modell av telefon att köpa, inte sant, så väljer ett företag att begränsa alla sina anställda till en viss modell, som man gör med iPhone, så försvinner ju såklart den invändningen.

Apple är ju det enda företaget som har kvar samma upplösning och har en enkel och smärtfri utvecklingsmiljö. HTC har ju tex ändrat storlekar på skärmar och deras modeller är ute i ett spann av 6-10 månader, Apple iPhone har ju varit samma i tre år och varje iPhone kan köra senast versionen av iPhone OS. Ingen Androidlur som släpptes tidigt kan köra Android OS 2.1. Så livslängden är mycket kort.

Sen Android håller ju inte måttet. Min Nexus One blir långsam av att ha tre-fyra apps igång. Min iPhone kör massa med pushnotifications i bakgrunden och apparna öppnar på under sekunden. Så jag förstår inte hyllandet av Android. Vi som har båda har ju ganska klar bild av vad som är felet...

Men det verkar som om man VILL pilla med luren, vill jobba i Windows och trivs bra med att kunna installera "vad som helst" (oftast = allt man kan hitta på Pirate Bay).
Ja då är det väl bara gratulera.

En annan som skiter i såväl filsystem som dra filer och som grädde på moset kör Mac, ja då passar iPhone 1000ggr bättre enligt mitt klena förstånds menande...

Jag tar inte i skiten ens med tång.

Det är absolut inte en kritik mot iPhone. Jag är säker på att det är en utmärkt telefon för många, men det finns ju också ganska många som inte ser väldigt hård styrning av operativ, API:er etc som enbart positivt.

Det som jag tycker är konstigt är att alla hyllar öppenhet i andra sammanhang och bashar t.ex. Microsoft och Adobe för deras stängda program, protokoll etc. men när det gäller Apple är samma sak plötsligt något bra och om man inte är oreserverat positiv till det är man dum i huvudet?

Det jag verkligen ser fram emot är the open screen project, Flash Player 10.1 och Adobe AIR 2.0, så att man på ett enkelt sätt kan utveckla program för flera plattformar.

Jag har en iPhone och en HTC Hero och tycker att de båda telefonerna kompletterar varandra på ett alldeles utmärkt sätt. Faktum är att den största anledningen till att jag inte klarar mig på bara min iPhone är att jag har extremt svårt att hantera den med en hand. Jag har tappat den oräkneliga gånger och det är ren tur att den inte är i spillror. Vet inte om det beror på att jag har en hudåkomma som gör mina händer extremt torra. Jag använder den bara till saker där jag har båda händerna fria numera. Skulle däremot aldrig komma på tanken att göra mig av med min iPhone om det inte är på grund av inköp av nyare, fetare, häftigare iPhone.

P.S. Innan ni kommer med nån syrlig kommentar om skyddsfodral till iPhone så kan jag meddela att med fodral på så passar iPhone inte i TomTom-hållaren.

Senast redigerat 2010-02-23 08:59
Bevaka tråden