Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjlighet att byta till amerikanskt konto?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det möjlighet att byta itunes store till den amerikanska?

Vissa apps / spel finns bara tillgängliga där.
Plus att jag gärna ser valutan i $

Finns en trillion trådar om detta.;)
Så det är bara att börja söka. Du kan skriva in tex iTunes USA-konto.

Men kort svar då: Nej byta går inte utan du får skaffa ett konto till. Då gäller det att du ordnar fram en amerikansk adress och använder en mailadress utan punkt se (.se). När du skapar kontot måste du trycka på NONE ang om du har ett amerikanskt betalkort. Du kan sedan skaffa GIFT CARDS genom tex eBay eller om du råkar ha släktingar/vänner i USA som kan köpa det åt dig (finns överallt) och posta koden. Du trycker sedan på REDEEM när du ska börja använda det i iTunes.
Vinsten är att det är billigare att köpa i den amerikanska iTunes och att du kan ladda ned riktiga filmer att titta på i tex iPod Touch.
Du kommer att befinna dig i en laglig gråzon när du gör detta men det visste du kanske ?

Fast det är väl inget nytt eller ? Det har stått i många trådar här att man ska trycka på NONE (bl a mitt ovan). Dom flesta väljer nog ändå att köpa presentkort eftersom många av dom bra programmen trots allt kostar några kronor.

Det går fint att ha två konton på datorn resp på iPod Touch och iPhone. Man måste bara tänka på att ställa in det konto på datorn som man sedan ska köpa från när man är på sta´n och köper genom iPoden/iPhonen. När man gör uppdateringar måste man ladda ned de separat, dvs först från det svenska kontot, sedan logga ut och logga in på det amerikanska och ladda ned uppdateringarna som gäller de program som man köpt från USA-kontot. Lite tricksande men inte mer än att man klarar det.
Ett tips är väl också att kolla AppShopper (AppShopper: iPhone App Deals and Discovery) på Price Changes om man vill veta när priserna ändras/går ned på de olika programmen.

Ursprungligen av KaRo:

Fast det är väl inget nytt eller ? Det har stått i många trådar här att man ska trycka på NONE (bl a mitt ovan). Dom flesta väljer nog ändå att köpa presentkort eftersom många av dom bra programmen trots allt kostar några kronor.

Alternativet "None" finns inte om man inte gör det på det sättet som beskrivs på länken jag länkade till. Och eftersom han inte visste så försökte jag hjälpa han om han eventuellt inte ville betala för ett presentkort.

Ja, visst är det bra att du visar gratis-alternativet. Inte alla är intresserade av att betala mycket för sin musik o dyl.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-12-21 21:09

Provade detta idag men jag får inte fram alternativet none.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-20 21:30

Jag fixade ett US iTunes, inga problem, en kompis köpte Gift Card och mailade, men nu behöver jag påfyllning.. Finns ju fler alternativ, enklast är ju att utnyttja min US friend, men för att slippa besvära honom, vågar jag köpa med mitt PayPal konto!? (kopplat till mig här hemma i Svedala..)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-23 16:07

det skulle väll inte vara några problem? för det första ger väll inte paypal ut information som de inte måste och för de andra kanske du fått ett gift card från en svensk kompis?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-23 19:40

Giftcards fungerar endast i landet som dom är köpta. Enklast är väl att köpa USA iTunes gift cards genom eBay.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-02-01 22:35
Ursprungligen av Robo-X:

Giftcards fungerar endast i landet som dom är köpta. Enklast är väl att köpa USA iTunes gift cards genom eBay.

//Rob

Nejdå, du kan nyttja ett USA Gift Card tex i Sverige utan problem. Du måste bara USA shoppen och fylla i en amerikansk adress. Kort köper du med fördel på Tradera så slipper du strula med osäkra säljare på ebay.

Hur fungerar det med att ange adress om du skapar ett konto med amerikanska gift cards? Måste adressen existera i verkligheten för att man ska minimera risken att bli avstängd?

Frågorna lösta

Senast redigerat 2009-04-25 21:31
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-29 22:39

Det går ju att öppna fritt konto:

Create an iTunes App Store account without a credit card

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE

Det funkade för mig att öppna ett fritt svenskt konto fastän jag inte kunnat göra det tidigare med mina kreditkort som har utländsk adress.

Senast redigerat 2009-05-12 10:54
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-19 00:26

Undrar hur man får iphonens app store att byta till konto i annat land. I Itunes är det ju bara att logga in på de olika länder där man skapat (fritt) konto.

Ursprungligen av jonasolof:

Undrar hur man får iphonens app store att byta till konto i annat land. I Itunes är det ju bara att logga in på de olika länder där man skapat (fritt) konto.

Din iPhone är knuten till en iTunes Store. Min är till exempel knuten till mitt amerikanska konto och således kan jag inte använda mig av program på den som bara finns i Svenska App Store. Inte ens genom iTunes i min mac kan jag synca in program från "fel" länder. Så SFs bio-app är körd, exempelvis.

Vill man byta land borde en återställning räcka och sedan ställa in den som en ny iPhone. Viktigt att byta till rätt iTunes Store-konto i iTunes först bara

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-19 07:22
Ursprungligen av henkebarn:

Din iPhone är knuten till en iTunes Store. Min är till exempel knuten till mitt amerikanska konto och således kan jag inte använda mig av program på den som bara finns i Svenska App Store. Inte ens genom iTunes i min mac kan jag synca in program från "fel" länder. Så SFs bio-app är körd, exempelvis.

Vill man byta land borde en återställning räcka och sedan ställa in den som en ny iPhone. Viktigt att byta till rätt iTunes Store-konto i iTunes först bara

????

Det är bara att byta konto i itunes och synka iphonen. Den byter till ditt nya konto. Har bytt fram och tillbaka flera gånger på min iPhone.

//Rob

1
Bevaka tråden