Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Producera små filmer på datorn (Win XP)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag letar efter ett enkelt och snabbt program för att lägga ihop ett externt ljudspår på en .avi fil från min kompaktkamera.

Måste kunna synka ljudet och videon bra för jag ska använda det när jag spelar trummor och sjunger och sånt. Vilket format är bäst att komprimera i sen innan jag laddar upp det till Youtube? Sitter på en 1 mbit upp, so det vore toppen om jag kunde komprimera det innan jag laddar upp filen.

Tack så hemskt mycket!

/m

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-01-13 22:10

Försök hitta en kompis som kör Mac och så använder du iMovie som följde med datorn när han köpte den. Förlåt... jag kunde inte låta bli. Hoppas det finns någon annan Mac användare som är bekant med Win XP så att du får svar på din fråga.

Prova och sök lite på Free software downloads and software reviews - CNET Download.com så länge.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-01-13 22:29

Här finns en samling onlinetjänster som kanske kan lösa dina problem. Google is your friend.

Video Editing 2.0: 8 Ways to Remix Online Videos

Det låter lite drygt att "använd mac", men faktum är att inget kommer i närheten på PC-sidan.

Med iMovie kan du fixa ljudet, lägga på texter, skyltar, övergångar, med iMovie '06 finns det gott om roliga filter (repig stumfilm t ex), med iMovie '09 är det snabbt klippt. Versionerna är lite olika i utförande.

Export till t ex youTube fixas direkt inne ifrån programmen.

1
Bevaka tråden