Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa, vänta, vad ska mangöra?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-12-27 01:54

Tja, är sugen på att köpa en iPhone. Är student så har inte överflödigt med pengar.

Vad ska man välja 3G eller 3GS?
Begagnat eller ny?
Abonnemang eller kontantkort?

Kommer det nå nytt inom snar framtid eller när är det läge att köpa ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-27 02:03

Tja, en rätt säker gissning är ju att 3GS har levt halva sitt liv nu, det kommer med största sannolikhet en ny i sommar. Med tanke på att Apple helt återanvände 3G designen för 3GS så känns det som att de i alla fall kommer ge iPhonen en facelift i sommar. Skulle säga att de troligen ger mjukvaran en facelift också, åtminstone så att den stödjer högre upplösningar. Plus bättre hårdvara så klart.

Jag har levt med en 3G i 18 månader nu och är fullt nöjd med den. Den är aningen långsammare och börjar kännas lite gammal jämfört med 3GS, men den är ju fortfarande 100% kompatibel med alla program och spel. Jag har tänkt vänta tills den nya kommer ut innan jag uppgraderar, ser ingen anledning att byta upp mig till en 3GS nu.

Men annars är det ju upp till dig vad budgeten tillåter, ingen kan svara på vad som passar dig bäst utan att veta nånting om hur du kommer använda mobilen (och det finns massvis med trådar om det - sök!).

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-12-27 02:18
Ursprungligen av shandar:

Tja, en rätt säker gissning är ju att 3GS har levt halva sitt liv nu, det kommer med största sannolikhet en ny i sommar. Med tanke på att Apple helt återanvände 3G designen för 3GS så känns det som att de i alla fall kommer ge iPhonen en facelift i sommar. Skulle säga att de troligen ger mjukvaran en facelift också, åtminstone så att den stödjer högre upplösningar. Plus bättre hårdvara så klart.

Jag har levt med en 3G i 18 månader nu och är fullt nöjd med den. Den är aningen långsammare och börjar kännas lite gammal jämfört med 3GS, men den är ju fortfarande 100% kompatibel med alla program och spel. Jag har tänkt vänta tills den nya kommer ut innan jag uppgraderar, ser ingen anledning att byta upp mig till en 3GS nu.

Men annars är det ju upp till dig vad budgeten tillåter, ingen kan svara på vad som passar dig bäst utan att veta nånting om hur du kommer använda mobilen (och det finns massvis med trådar om det - sök!).

Tack för svar

En inte helt oviktig fråga är hur mycket du ringer för i månaden. Då blandannat Tre har grymt bra erbjudanden på just iPhone, t.ex. 399+49 * 24 månader så får du telefonen.
De innebär 399 att ringa och sms'a för och 49 kr av betalning på telefonen.

//Peter
Daily iPhone

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-12-27 13:26
Ursprungligen av lurefiix:

En inte helt oviktig fråga är hur mycket du ringer för i månaden. Då blandannat Tre har grymt bra erbjudanden på just iPhone, t.ex. 399+49 * 24 månader så får du telefonen.
De innebär 399 att ringa och sms'a för och 49 kr av betalning på telefonen.

//Peter
Daily iPhone

Det är så att jag ringer för fjuttiga 50 spänn i månaden kanske, och har gratis sms på abonnemanget. Så sparar jag på att köpa en olåst och köra med ett vanligt abonnemang med gratis sms?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-12-28 15:55
Ursprungligen av iOsny:

Det är så att jag ringer för fjuttiga 50 spänn i månaden kanske, och har gratis sms på abonnemanget. Så sparar jag på att köpa en olåst och köra med ett vanligt abonnemang med gratis sms?

Är du under 25 år rekommenderar jag Telia Max 25 abonnemang. Då har du gratis sms till alla nät och ringer gratis inom Telia. Månadsavgiften är bara 49kr/mån. Men du får betala 200 kr/mån för telefonen + ca 2200 kr kontant tror jag det var. Olåst iPhone finns ju inte att köpa.

  • Medlem
  • 2009-12-27 11:54

Det kommer alltid en nyare modell!!

D v s har du råd OCH behov? Köp en nu... Det kommer alltid att komma en vassare, snyggare, snabbare, lättare, bättre, mer strömsnål whatever modell i en relativt nära framtid....

Jag har precis köpt en 3GS 32 Gbyte och undrar hela tiden VARFÖR köpte jag inte en tidigare??

Jag har haft Palm, Pocket PC, Walkmanmobil men detta slår allt!! Den enda som kan komma i närheten är faktiskt min (forfarande fungerande Palm), den lärde man sig oxå på en kvart utan manual....

/Mårten

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-27 14:57
Ursprungligen av iOsny:

Tja, är sugen på att köpa en iPhone. Är student så har inte överflödigt med pengar.

Vad ska man välja 3G eller 3GS?
Begagnat eller ny?
Abonnemang eller kontantkort?

Kommer det nå nytt inom snar framtid eller när är det läge att köpa ?

Samma svar som alltid. Behöver du en, köp. Behöver du inte en, köp inte.

Det är bara du som kan svara på frågan om ska köpa en pryl eller inte.

1
Bevaka tråden