Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att dela filer via Bluetooth

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-10-24 08:54

Är det någon som kan förklara för mig vad som är fel , om vi är 2 st som kopplar ihop våra telefoner med bluetooth och vi hittar varandra men när vi ska skicka nått mellan oss så står det bara att det inte går att genomföra.

Hade tidigare en Ericsson P1 och i de hade man en filhanterare som man kunde spara bilder , musik , filer med mera . Varför finns det inget sånt i Iphone ? eller vars kan man spara sånt annars ?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-24 10:59

Det går inte att överföra filer med iphone, du måste jailbreaka den och då finns det en app i cydia/rock som gör så att man kan överföra filer

Det går fint att överföra filer med t ex Mover. Behövs ingen jailbreak. Vilket program använder ni?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-10-24 14:26
Ursprungligen av Capeman:

Det går fint att överföra filer med t ex Mover. Behövs ingen jailbreak. Vilket program använder ni?

Jag har itunes i datorn som jag lägger upp musiken med , det jag tänkte på var varför inte det gick att få kontakt med bluetoothen med en andra telefonen (se telefon), men vars kan man få tag idet program du menar och hur funkar det ?

Har kollat på Apps men de verkar bara att det går att föra över filer mellan 2 Iphones , men hur gör man om man vill dela med en SE eller -Nokia då

Senast redigerat 2009-10-24 15:11
Ursprungligen av chme:

Jag har itunes i datorn som jag lägger upp musiken med , det jag tänkte på var varför inte det gick att få kontakt med bluetoothen med en andra telefonen (se telefon), men vars kan man få tag idet program du menar och hur funkar det ?

Har kollat på Apps men de verkar bara att det går att föra över filer mellan 2 Iphones , men hur gör man om man vill dela med en SE eller -Nokia då

Jag förutsatte att du menade mellan två iPhone. Mellan en iPhone och en telefon av annat märke måste du jailbreaka telefonen.

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2009-10-27 23:32

vad heter programet i Cydia? och hur fixar jag den. min lur e jailbreakad.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-28 10:57

ibluetooth heter det:)

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2009-10-28 11:52

Tack Addox! Har du adressen som man ska lägga in i source?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-28 13:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 13:38

Senaste 1.0.8 versionen av iBluetooth fungerar inte med 3.1.2

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-17 19:59

Har det möjligtvis dykt upp någon möjlighet att skyffla filer mellan en icke "jailbrakad" iPhone och andra enheter (sedan denna tråd uppdaterades sist)?

Inte utan ett tredjepartsprogram, som då måste finnas på båda iPhone/iPod Touch. Det går inte att skicka data via bluetooth till andra enheter.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-17 20:02

Hmm... Inga möjligheter att skicka filer till andra telefoner etc. alltså?

Nej, tyvärr inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 20:33

IBluenova är nu släppt för alla modeller. (Ersätter iBluetooth)

Finns i Cydia och gör allt man kan önska sig av en BT app, skicka filer mellan telefoner, datorer m.m

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-18 07:49
Ursprungligen av FreddeB:

IBluenova är nu släppt för alla modeller. (Ersätter iBluetooth)

Finns i Cydia och gör allt man kan önska sig av en BT app, skicka filer mellan telefoner, datorer m.m

Jailbreak är väl fortfarande en förutsättning för Cydia?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-18 07:50
Ursprungligen av lensv:

Jailbreak är väl fortfarande en förutsättning för Cydia?

Ja...

1
Bevaka tråden