Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS-läsare i iPhonen

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min MacBook använder jag NetNewsWire och det fungerar utan problem. NNW passar mina behov. Nu när jag köpt en 3G S med mobilsurf så tänkte jag att det vore kul o läsa RSS i mobilen.

Jag såg att det finns NNW i AppStore men då måste jag tydligen lägga in alla flöden manuellt igen, eller?

Vilken läsare skall jag använda mig utav som fungerar både på iPhonen och på Macen? Jag skulle vilja att det var så att när jag läst en nyhet så skall den visas som "läst" i den andra enheten.

Några förslag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-16 18:27

NNW är svaret även för telefonen. Du behöver inte lägga in nånting manuellt utan använd bara samma konto som på macen. Tyvärr lägger NewsGator ner sync-servicen i slutet av månaden och NNW skall då synka mot Google Reader istället. En beta finns ute på nu, men iPhone-applikationen är inte klar ännu. Jag utgår ifrån att detta även kommer lösas för iPhone-applikationen så snart som möjligt.

Ursprungligen av gaimasa:

NNW är svaret även för telefonen. Du behöver inte lägga in nånting manuellt utan använd bara samma konto som på macen. Tyvärr lägger de ner sync-servicen i slutet av månaden och kommer då synka mot Google Reader istället. En beta finns ute på nu, men iPhone-applikationen är inte klar ännu. Jag utgår ifrån att detta även kommer lösas för iPhone-applikationen så snart som möjligt.

Jo, jag läste det men jag fick det inte till att fungera.. För det första så har jag inget NNW-konto ( ? ). Menar du att det är Google Reader som har en beta ute?

Edit: Går man inte i Google-appen o klicka på Reader så länkas man till en Safari-sida.

Ursprungligen av gaimasa:

NNW är svaret även för telefonen. Du behöver inte lägga in nånting manuellt utan använd bara samma konto som på macen. Tyvärr lägger NewsGator ner sync-servicen i slutet av månaden och NNW skall då synka mot Google Reader istället. En beta finns ute på nu, men iPhone-applikationen är inte klar ännu. Jag utgår ifrån att detta även kommer lösas för iPhone-applikationen så snart som möjligt.

Google Reader finns ju som webb-app ( dvs iPhone-anpassad webbsida med egen ikon).
Med nya NNW betan så läggs dina rss från den i Google Reader

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-16 18:59

Fram tills nyligen körde jag google reader, som jag synkade på iphonen med programmet "Byline".

Dock har jag upptäckt Fever (feedafever.com) som är helt ett helt underbart sätt att läsa rss.

Du köper en licens och hostar själv på egen server, och får ett gränssnitt som google reader me betydligt snyggare och smartare.

Finns ingen iphope app men man kan lägga upp en webclip på hemskärmen och gränssnittet är utmärkt!

jag har användt http://reader.google.com nu i flera år på min vanliga dator och på iphonen funkar
http://reader.google.com/i/ finfint!

Som mångårig daglig användare av NNW på Macen (sen den tiden då man betalade för programmet) måste jag säga att NNW för iPhone hittills varit en besvikelse. Otroligt segt, taskig synkning mot NewsGator, i praktiken oanvändbart.

Brent Simmons är en grym programmerare och jag vet att han jobbar på en bättre version, men hittills är det som sagt ingen kul upplevelse.

Jag använder webbappen för Google Reader. Körde tidigare Byline men tycker att Googles webbapp fungerara bättre. Väntar med intresse på NNW som synkar mot Google Reader

Så NNW ska lägga ner...

Suck. Måste jag alltså aktivera hjärna och hitta en annan lösning snart?

Ursprungligen av iTiger:

Så NNW ska lägga ner...

Suck. Måste jag alltså aktivera hjärna och hitta en annan lösning snart?

Nej nej, den ska inte läggas ner, tvärtom. Kolla på nnwbeta.com, där står det "NetNewsWire 2.0 for iPhone is also in progress."

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-17 08:31

NNW ska inte lägga ner utan den ska synka mot Google istället för NewsGator (som redan nämnts ovan).

Google Reader är bra!

Jag gjorde så att jag exporterade och importerade mina flöden till Google Reader och synkar mot Byline i iPhonen och mot NNW i Macen. Fungerar kanon! Tillfredställer mig nästan..hehe..

Kan man få Byline att hämta hem nyheter i bakgrunden och sedan visa det på hemskärmen? I inställningar finns alternativet: "Show unread Count" men det vill inte fungera för mig. Eller?

1
Bevaka tråden