Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av gotfredsen:

Du kan Googla men det skall inte vara några problem ... iPhonen är inte SIM låst utan operatörslåst .. din iPhone fungerar med alla Sim kort från samma operatör ..

Aktiveringen är endast en funktion som gör att du inte kan aktivera en telefon med en annan operatör .. När du sedan komplar in telefonen till iTunes och aktiverar den så kommer viktiga OPERATÖRS INSTÄLLNINGAR att laddas ner till din iPhone .. dessa inställningar lagras på den iPhone och inte SIM:et

Den stora skillnaden med iPhone och andra mobiler är att iPhonen inte använder SIM kortet direkt på samma sätt .. du kan importera dina SIM kontakter till din iPhone från ditt sim med du kan inte exportera som du kan på andra telefoner .. vilket är bra för iPhonens adress register är lååångt mer avancerad än vad som kan lagras på ett SIM kort ..

Så ja . koppla in din iPhone . installera operatörs inställningarna och titta och kör och när dit nya SIM kort kommer kör du på det ..

Jag måste haft hål i huvudet. Jag har ju bytt från Telia till Halebop. Så det blir nog att vänta på det nya SIM kortet.

Ursprungligen av CarbonSteel:

För jag antar att det inte är så smart att aktivera den med det gamla kortet? Hur funkar det med köp via iTunes till telefonen då? Är de kopplade till SIM-kortets id på någotvis? (Ja, jag har itne haft någon iPhone innan).

Är inte 100% säker, men det ska väl inte påverka köp i App Store och iTunes? Jag har bytt Telia-SIM på i min iPhone ibland, mellan kontantkort och abonnemang, det funkar alltid perfekt, har aldrig hänt något när jag köpt program.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-14 15:11

Pratade precis med 3 och fick bekräftat att vi som beställt våra telefoner efter den 4/8 med stor sannolikhet kan få vänta ytterligare 2 veckor då man i nuläget inte vet när nästa leverans kommer.

Antar att både Telia och Telenor-kunder kommer få ett liknande besked.


Surt. Till skillnad från många här så går inte direkt min tillvaro under på grund av detta men det är ju alltid trist att vänta så länge.

Ursprungligen av apu47:

Pratade precis med 3 och fick bekräftat att vi som beställt våra telefoner efter den 4/8 med stor sannolikhet kan få vänta ytterligare 2 veckor då man i nuläget inte vet när nästa leverans kommer.

Antar att både Telia och Telenor-kunder kommer få ett liknande besked.


Surt. Till skillnad från många här så går inte direkt min tillvaro under på grund av detta men det är ju alltid trist att vänta så länge.

Telia sa till mig att dom snart kommer vara ikapp alla beställningar. Beställde i måndags, ringde dom igår och dom sa 10 dagar till mig from i måndags. Lät ju väldigt bra iofs, men man får se.

  • Medlem
  • Enköping
  • 2009-08-15 11:26
Ursprungligen av Patrik D:

Telia sa till mig att dom snart kommer vara ikapp alla beställningar. Beställde i måndags, ringde dom igår och dom sa 10 dagar till mig from i måndags. Lät ju väldigt bra iofs, men man får se.

Jag beställde min (16Gb) hos Telia på nätet den 31/7 med nytt abb. och fick den i går och det får man väl anse är godkänt, med tanke på att det pratades om 3-4 veckor när beställningen lades.

  • Medlem
  • 2009-08-14 15:48

"Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen "

Beställde med Telia från Phone House 6 aug, för en dryg vecka sedan.

Ursprungligen av c-boy:

"Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen "

Beställde med Telia från Phone House 6 aug, för en dryg vecka sedan.

Var ser du kollinumret?

Jag har beställt min via Phonehouse.se och ser bara status: Fraktas.

  • Medlem
  • 2009-08-17 09:15
Ursprungligen av deamhan:

Var ser du kollinumret?

Jag har beställt min via Phonehouse.se och ser bara status: Fraktas.

Jag ringde och bad om mitt kollinummer.

(Tre, svart 32Gb, orderdatum: 27/7)

Telefonen tydligen ivägskickad, fick sms från Tre om att de bytt över mitt abb från gamla 3friends till 3pott399... ringer nu å frågar om kollinummer.

Ursprungligen av franzman:

(Tre, svart 32Gb, orderdatum: 27/7)

Telefonen tydligen ivägskickad, fick sms från Tre om att de bytt över mitt abb från gamla 3friends till 3pott399... ringer nu å frågar om kollinummer.

Bra, då börjar det äntligen hända något hos tre också då!

Ursprungligen av Thompy:

Bra, då börjar det äntligen hända något hos tre också då!

Ja, fick ett kollinummer nu! Dock ingen info registrerad hos Posten.se ännu.

Ursprungligen av franzman:

Ja, fick ett kollinummer nu! Dock ingen info registrerad hos Posten.se ännu.

Lovely! Då ska jag också slå dem en signal lite senare.

Telia verkar komma ikapp sina beställningar ganska bra:

Uppdaterad: 2009-08-14 kl. 10.56

Vi skickar just nu ut telefoner på avtal som inkom fram till det datum som anges efter
respektive modell.

3GS 16GB Vit 11/8
3GS 16GB Svart 5/8
3GS 32GB Vit 10/8
3GS 32 Svart 7/8

Jag beställde min 10/8 (Svart 16 GB), hoppas jag blir nästa batch

Min kom igår! Jag beställde 31/7. Fick besked från Halebop att det skulle dröja upp till 4 veckor men det tog exakt 2 veckor tills den låg i handen. Way to go Halebop!

Hmm... Jag fick svaret att mitt nya SIM-kort var på väg men att jag kan använda mitt nuvarande kort så länge som gjorts om till ett halebop kort. (Bytt från telia till halebop). Kan de verkligen göra det. Jaja, jag får väl prova.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-15 14:57
Ursprungligen av CarbonSteel:

Hmm... Jag fick svaret att mitt nya SIM-kort var på väg men att jag kan använda mitt nuvarande kort så länge som gjorts om till ett halebop kort. (Bytt från telia till halebop). Kan de verkligen göra det. Jaja, jag får väl prova.

Halebop = Telia
Telia = Halebop

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-15 20:11

Om jag beställer en 3GS 16GB från Tre nu, ungefär hur många veckor måste jag vänta?

Den frågan kan bara tre svara på tror jag Telia har återgått till normal leveranstid, dvs 5-8 dagar enligt hemsidan (Beroende på hur man signerar avtalet för abonnemang....)

Från tre.se; Leveranstid ca 3 veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-15 20:39

Tack för svar
Ifall jag beställer en iPhone 3GS 16GB för 5995:- hos Tre, då kör jag på vanligt kontantkort?

Jag kan inte deras priser i huvudet, men jag vet vart de står. Kika in på tre.se och läs där
Men ja, priset låter som ett kontantkortspris, sen 6995 kr för 32GB låter väl rimligt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-15 21:00

Beställt en 16GB Vit hos tre nu

Vad menas med REK-brev?

Senast redigerat 2009-08-15 23:28
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-16 00:21
Ursprungligen av iFly:

Beställt en 16GB Vit hos tre nu

Vad menas med REK-brev?

Att du får hämta ut det på posten istället för i din brevlåda.

Rek inrikes - Posten.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-16 00:40

Så jag kommer få hem ett avtal jag måste skriva på och skicka tillbaka?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-16 02:19
Ursprungligen av iFly:

Så jag kommer få hem ett avtal jag måste skriva på och skicka tillbaka?

Är det inte lättare att ringa till Tre så får du korrekta uppgifter?

  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-16 12:03

fick mitt avtal i fredags beställde för en vecka sedan ...står där att telefonen levereras om 5 dar när avtalet kommit in ...har beställt en vit 32gb hos TELIA ....vi får se .-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-16 20:34
Ursprungligen av fegge:

fick mitt avtal i fredags beställde för en vecka sedan ...står där att telefonen levereras om 5 dar när avtalet kommit in ...har beställt en vit 32gb hos TELIA ....vi får se .-)

"När avtalet kommit in", du ska alltså skicka tillbaks det? När jag beställde så använde jag deras variant på digital signatur, dvs jag använde samma uppgifter som jag loggar in på Mina sidor med. Använde du också digital signatur?

  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-17 19:39

Använde det långsamma alternativet hmm hade inga "mina sidor" och hade lite bråttom... skickade in det i helgen . Fegge

Ursprungligen av slirak:

"När avtalet kommit in", du ska alltså skicka tillbaks det? När jag beställde så använde jag deras variant på digital signatur, dvs jag använde samma uppgifter som jag loggar in på Mina sidor med. Använde du också digital signatur?

  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-16 12:16

Undrar om man klarar sig på telias 69 kr fri surf hm....har inte surfat mobil innan ...kommer nog använda den ganska normalt med surf ...då borde det väl funka.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-16 19:07
Ursprungligen av fegge:

Undrar om man klarar sig på telias 69 kr fri surf hm....har inte surfat mobil innan ...kommer nog använda den ganska normalt med surf ...då borde det väl funka.

Beror ju naturligtvis helt och hållet på hur mycket du tänker surfa. Jag har gått från inget surf-abonnemang till Surf Alltid och jag har på 15 dagar använt 45MB av de 500. Men jag jobbar ju hela dagarna framför en dator, så jag har inte så stort behov av att kunna surfa mobilt. Men jag räknar med att även om mitt surfande kommer att öka, så kommer jag med lätthet att hålla mig under de 500MB som ingår. Det ser naturligtvis helt annorlunda ut om du frågar någon annan än mig

  • Medlem
  • Båstad
  • 2009-08-17 19:32

Ok låter bra tror jag kommer ligga där eller lite mer kanske då kan man va lugn 7Fegge

Ursprungligen av Jeppe_E:

Beror ju naturligtvis helt och hållet på hur mycket du tänker surfa. Jag har gått från inget surf-abonnemang till Surf Alltid och jag har på 15 dagar använt 45MB av de 500. Men jag jobbar ju hela dagarna framför en dator, så jag har inte så stort behov av att kunna surfa mobilt. Men jag räknar med att även om mitt surfande kommer att öka, så kommer jag med lätthet att hålla mig under de 500MB som ingår. Det ser naturligtvis helt annorlunda ut om du frågar någon annan än mig

Bevaka tråden