Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testar iPhoneOS 3.0 beta?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cyberz:

Kanske dumt dra in 3.0dev när det ska släppas om några dagar...

Fast det är en Golden Master, så om inget oväntat händer är det samma version som distribueras ut.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-10 16:16

Jaha då kanske man kan köra in den då...

[edit]
men ändå det där med att den blir låst till dev enhet.

Senast redigerat 2009-06-10 16:34
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-10 16:37

låst till dev enhet tror jag inte gäller GM, man behöver ju inte dev konto för den...

Ursprungligen av Pascoe:

låst till dev enhet tror jag inte gäller GM, man behöver ju inte dev konto för den...

Va? Har jag missat något? Såvitt jag ser måste jag logga in på mitt iPhone-devkonto för att komma åt den.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-10 16:42

nja jo för att komma åt den behöver man "egentligen" det.... Men finns ju andra metoder...

Ursprungligen av Pascoe:

nja jo för att komma åt den behöver man "egentligen" det.... Men finns ju andra metoder...

Men Pascoe, då borde du verkligen inte säga "låst till dev enhet tror jag inte gäller GM"! Apple själva säger faktiskt något helt annat:

"This version of iPhone OS 3.0 should only be deployed on devices dedicated for iPhone OS 3.0 GM Seed software development. By installing iPhone OS 3.0 GM Seed software on your Authorized Test Devices, these Devices are permanently “locked” into testing mode and cannot be restored to an earlier release of iPhone OS. Bear this in mind before installing the software."

Jag tror själv att Apples text inte stämmer utan bara är copy-paste med uppdaterat versionsnummer, men man kan inte vara helt säker så det är på egen risk man uppgraderar. Förled inte folk att tro något annat utan att säkert veta. OK?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-10 16:55

Ganska klart att det är på egen risk när man inte får det från Apple, men eftersom min iPhone funkar klockrent är den bevisligen inte låst

Ursprungligen av Pascoe:

Ganska klart att det är på egen risk när man inte får det från Apple, men eftersom min iPhone funkar klockrent är den bevisligen inte låst

OK, men att den inte är låst och går att använda - det är inte det som det handlar om. Utan att den blir låst i "dev-läge" och aldrig kommer kunna nedgraderas till tidigare version av iPhone OS. Vad dev-läge nu exakt innebär vet jag inte, trots att jag har testat alla beta-versioner och utvecklar för telefonen, men det är alltså detta som Apple pratar om, inte att telefonen blir oanvändbar.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-10 17:04

Okej, vet inte hur många % som ofta nergraderar sin telefon men jag har iaf aldrig gjort det. Och är man inte nöjd med GM så får man vänta i en vecka på den skarpa.....

Förstår inte riktigt problemet

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-10 21:03
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Men Pascoe, då borde du verkligen inte säga "låst till dev enhet tror jag inte gäller GM"! Apple själva säger faktiskt något helt annat:

"This version of iPhone OS 3.0 should only be deployed on devices dedicated for iPhone OS 3.0 GM Seed software development. By installing iPhone OS 3.0 GM Seed software on your Authorized Test Devices, these Devices are permanently “locked” into testing mode and cannot be restored to an earlier release of iPhone OS. Bear this in mind before installing the software."

Jag tror själv att Apples text inte stämmer utan bara är copy-paste med uppdaterat versionsnummer, men man kan inte vara helt säker så det är på egen risk man uppgraderar. Förled inte folk att tro något annat utan att säkert veta. OK?

Har det inte alltid varit så? När vi uppgraderade till 2.0 kunde man väl inte nedgradera till 1.x igen, eftersom baseband bl a hade uppdaterats....
Så att man inte kan nedgradera en 3.0 till något lägre tycker jag inte är konstigt alls.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-10 17:08

Lika bra vänta då....

Är de nån som vet exakt vilken tid 3.0 släpps? Är de 17 juni i sverige eller i usa den 17? Är så sjukt sugen nu.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-10 20:45

Filen jag installerade heter:

iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw

Ska bli intressant att se vilken den "officiella" är. Den där varningstexten som alla oj-ar sig över, verkar inte gälla denna mjukvaran iallafall. Texten är ju tagen ur ett sammanhang, och det verkar vara till någon beta-version. Detta är som sagt en GM.

Jag tror det är helt lugnt. Bara att ladda ned och vänta på installation och återställning. Det tog ju en bra stund... men verkar funka helt klanderfritt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-10 22:07

Då kör man 3.0 och tycker den är fett nice.
Skicka kontakter och kopiera och skicka vidare sms..... mycket bra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-10 22:29
Ursprungligen av Cyberz:

Då kör man 3.0 och tycker den är fett nice.
Skicka kontakter och kopiera och skicka vidare sms..... mycket bra.

Nähäru, det går bara att skicka kontakter via MMS. Och ändå fungerar det inte riktigt bra.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-10 22:41

Så då går det att skicka kontaker, sen om det är mms, sms eller whatever så finns funktionen....

Vågar man prova betan på första generationens iphone? med tanke på att den är, by defult, låst till AT&T.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-11 07:41
Ursprungligen av frazze:

Nähäru, det går bara att skicka kontakter via MMS. Och ändå fungerar det inte riktigt bra.

ja jag skrev fel, mms ska det vara.

Jag lade in telia.ipcc filen igen så fans internetdelning där, men då jag försöker ansluta tas detta bort igen från telefonen. Kanske du har en anna ipcc fil?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-06-11 15:35
Ursprungligen av MRM-Racing:

Jag lade in telia.ipcc filen igen så fans internetdelning där, men då jag försöker ansluta tas detta bort igen från telefonen. Kanske du har en anna ipcc fil?

Vet inte exakt vad ipcc filen innehåller för info, e det operatörsinställningarna? Jag har iaf inte rört eller ändrat den

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-11 11:10

Finns fortfarande inge notifikations ikoner. Får man email så ser man inte det förens man låser upp..... bah

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-11 19:02
Ursprungligen av Cyberz:

Finns fortfarande inge notifikations ikoner. Får man email så ser man inte det förens man låser upp..... bah

Beror ju på om "din" mailserver supportar push-teknologin? Det funkar med MobileMe i alla fall. Men det har det väl alltid gjort....

Vågar man uppdatera? Sitter på första iphonen från US med 2.2 FW, ej 2.2.1, och Telia.

Ursprungligen av Helmot:

Vågar man uppdatera? Sitter på första iphonen från US med 2.2 FW, ej 2.2.1, och Telia.

Jag har uppdaterat min 2G som körde 2.2.1 och det gick hur bra som helst. Upplåsningen är kvar. Tycker dock att det inte var så mycket nytt, antar att det är fler nyheter om man har 3G.

Bara att vänta till 9 juli och köpa esset

Ursprungligen av Cyberz:

Finns fortfarande inge notifikations ikoner. Får man email så ser man inte det förens man låser upp..... bah

Push och "notifications" kräver ju en server som levererar ut notifikationerna. Vad använder du för mailleverantör?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-12 10:36

Mail funkar som det ska men det blir ju ingen ikon i första "fönstret", eller vad man ska säga. man måste låsa upp telen för att se om det finns mail. (om man nu inte hörde ljudet)
I förra mjukvaran hade jag lagt till status notification eller vad det hette. då såg man om man hade mail direkt när man tryckte på knappen.

Ursprungligen av Cyberz:

Mail funkar som det ska men det blir ju ingen ikon i första "fönstret", eller vad man ska säga. man måste låsa upp telen för att se om det finns mail. (om man nu inte hörde ljudet)
I förra mjukvaran hade jag lagt till status notification eller vad det hette. då såg man om man hade mail direkt när man tryckte på knappen.

Som BlackSmp säger så måste det ju till server med funktionen från Telias sida.
Den slår de väl igång tre dagar EFTER alla uppgraderat om jag känner Telia rätt

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-12 10:48

Jag är inte säkert vi menar samma sak, det fanns inte i förra firmware heller.
skit samma.....

är det nån mera som har % vid batteri tiden nu?
http://img23.imageshack.us/img23/4171/bild2mwc.jpg

Ursprungligen av Cyberz:

Jag är inte säkert vi menar samma sak, det fanns inte i förra firmware heller.
skit samma.....

är det nån mera som har % vid batteri tiden nu?
http://img23.imageshack.us/img23/4171/bild2mwc.jpg

Det där är en rapporterad förändring, fanns i tidigare betor.

Bevaka tråden